Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Åpningstider påskeaften - hva er vanlig?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-04-09, 09:26   #21
Propella
superbruker

Propella sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 3
Propella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt av
Standard

Sv: Åpningstider påskeaften - hva er vanlig?

Opprinnelig lagt inn av DM, her.

Stemmer det at posten er stengt også?

Det er en eller annen gammeldags regel som sier at polet ikke skal være åpent på inneklemte dager. Hvis jeg husker riktig.

Gammel 10-04-09, 09:31   #22
Bomull
www.bomulls.no

Bomull sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Det meste er åpent på Sør- og Vestlandet som jeg vet om, dog med noe innskrenket åpningstid. Men posten og polet er stengt.

Gammel 10-04-09, 09:32   #23
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

Hvor: Vesterålen
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Propella, her.

Det er en eller annen gammeldags regel som sier at polet ikke skal være åpent på inneklemte dager. Hvis jeg husker riktig.

Polet eller posten? Siden DM lurer på posten tenker jeg.

Gammel 10-04-09, 09:33   #24
Stompa
50 & somewhat fab

Stompa sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Vi har post-i-butikk i en kiosk i nabolaget, og den er åpen alle dager, i det minste.

Gammel 10-04-09, 10:18   #25
Maz
Pauset

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Før var jo det meste stengt, etter kjøpesentrenes fremmasj kom vel regler om å holde åpent (som del av leiekontrakten) og når noen først holder åpent følger andre etter.

Det er vel lokale variasjoner og dersom ingen presses til å være åpne så åpner ikke andre heller.

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-04-09, 13:09   #26
Siw
Twinsouls

Siw sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Sørlandet
Siw er populærSiw er populærSiw er populærSiw er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av Stompa, her.

Hm. Jeg trodde vel egentlig at det var Sortland som var spesiell og trøstet meg litt med det. Nå er jeg bare sur på de teite butikkene i Bodø. Det er så koselig med en rolig shoppetur på påskeaften.

Fauske da? kanskje de har åpent?
Det er jo noen mil å reise men..........

"The way you make mee feel"
Siw er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-04-09, 18:07   #27
Propella
superbruker

Propella sin avatar

Blogginnlegg: 3
Propella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av polarjenta, her.

Polet eller posten? Siden DM lurer på posten tenker jeg.

Leste polet jeg.

Gammel 10-04-09, 18:14   #28
Ekorn
Studenten

Ekorn sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Tromsø
Ekorn imponerer mange og er sikkert smartEkorn imponerer mange og er sikkert smartEkorn imponerer mange og er sikkert smartEkorn imponerer mange og er sikkert smartEkorn imponerer mange og er sikkert smartEkorn imponerer mange og er sikkert smartEkorn imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Noen som vet om butikkene i Oslo sentrum er åpen?

Gammel 10-04-09, 18:21   #29
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Stompa, her.

I år skal vi være hjemme i Bodø, og jeg fikk litt sjokk i dag da jeg oppdaget at ikke bare er alle kjøpesenter og andre butikker stengt påskeaften, men også de fleste matbutikkene.

Det var vanlig her for 20-25 år siden, men ikke nå. De stenger vel litt tidligere enn vanlig, typisk 15.00-16.00 i stedet for 18.00, men det er det eneste.

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-04-09, 18:42   #30
Siw
Twinsouls

Siw sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Sørlandet
Siw er populærSiw er populærSiw er populærSiw er populær
Standard

Jeg var innom Rimi ved brygga påskeaften den var åpen da,butikkene på Tverlandet var åpne også

"The way you make mee feel"
Siw er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-04-09, 13:05   #31
Stompa
50 & somewhat fab

Stompa sin avatar

Hvor: Nordpå
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg kan i hvert fall konstatere at mange i Bodø forventer åpne kjøpesenter i dag. Jeg har trent, og har fri utsikt til inngangen på det største kjøpesenteret i byen fra ellipsemaskinene. I løpet av de 25 minuttene jeg sto på den talte jeg over 50 biler som parkerte på parkeringsplassen for så kjøre igjen etter en liten stund.

Gammel 11-04-09, 13:27   #32
LimboLine
Superaktiv

LimboLine sin avatar

Medlem siden: Feb 2009
LimboLine er litt kul
Standard

Her stenger butikkene kl. 16.
Apoteket og posten er stengt.

LimboLine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-04-09, 14:50   #33
-ea-
heimføing

-ea- sin avatar

Hvor: Heime
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av DM, her.

Stemmer det at posten er stengt også?

jepp, postansatte har fri i dag. Det er derfor du ikke får avis i postkassa di idag, men må kjøpe den i løssalg.

Når vi er inne på aviser, så serverer VG og Dagbladet "hermetikk" i dag. Avisa er trykket forrige helg og fraktet til utsalgsstedene på mandag. Ingen nyheter, med andre ord. Andre (lokale) aviser gis ut fersk og kan altså fås i løssalg i dag.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-04-09, 14:52   #34
Balanse
Vaklende

Balanse sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Blogginnlegg: 16
Balanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Fibi, her.

De fleste dagligvarer stenger vel rundt 1600, vil jeg tro. I hvertfall gjør vi det. (Kiwi) Jeg skal jobbe hele dagen med dobbel lønn, og gleder meg til lønna.

Kiwi også?! OMG, da må jeg få vekket han som sover foran tv-en og slepe min syke kropp avgårde.

Eh, og så var det selvsagt fint at du fikk ekstra penger, Fibi. :megmegmeg:

Balanse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-04-09, 18:59   #35
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Her på bondelandet var alt utenom matbutikkene stengt.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:17.