Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Skilpaddas flisespikkeri

Konstantere

Skilpaddas flisespikkeri Ingen flis for liten - her er det fritt frem for alle pedanter!

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-03-09, 14:17   #101
Salt
Salt in the rainbow

Salt sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 112
Salt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Konstantere

Opprinnelig lagt inn av Elinblu, her.

Jeg er enig med mannen din, og har mang en gang lett etter et passende uttrykk.

De tenker ikke på at det går oppover i en rasende fart, da?

Gammel 11-03-09, 14:24   #102
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 676
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes "rase" kan være et synonym til "storme" noen ganger - man kan rase bortover veien eller rase inn i et hus og opp trappen. Jeg tror jeg tenker meg at denne "rase" er et annet ord enn det som brukes om snøskred, korthus som faller sammen og lignende

Gammel 14-03-09, 09:24   #103
Slettet bruker
Passiv

Standard

Jeg tror forresten ikke man kan ha konstantere som komparativ til konstant. Jeg tror den ender med mer konstant isteden, er dere ikke enige?

Svar med sitat
Gammel 14-03-09, 10:17   #104
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Jeg tror forresten ikke man kan ha konstantere som komparativ til konstant. Jeg tror den ender med mer konstant isteden, er dere ikke enige?

Joda. Men det er i alle fall riktigere enn å skrive "konstantere" når man mener "konstatere".

Gammel 14-03-09, 10:22   #105
Slettet bruker
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Joda. Men det er i alle fall riktigere enn å skrive "konstantere" når man mener "konstatere".

Den muliheten nekter jeg å engang vurdere. Jeg har legimittasjon på at jeg kan nårsk nemlig.

Svar med sitat
Gammel 14-03-09, 10:43   #106
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Standard

Den muliheten nekter jeg å engang vurdere. Jeg har legimittasjon på at jeg kan nårsk nemlig.

Du må øve mer på å skrive dårlig norsk - du har jo "å" på riktig plass, ingen kommafeil, helt riktige punktum i stedet for hauger med utropstegn, og så bruker du den litt avanserte konstruksjonen "nekter jeg å engang vurdere" i tillegg til å sette pent mellomrom foran smilefjeset. Her er et mer gjennomarbeidet forslag:

Jeg nekkter, og vurdere den muliheten!!! Jeg har legimittasjon på at jeg kan nårsk nemli!!!!

Gammel 14-03-09, 10:46   #107
leliane
madmanized

leliane sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
leliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Du må øve mer på å skrive dårlig norsk - du har jo "å" på riktig plass, ingen kommafeil, helt riktige punktum i stedet for hauger med utropstegn, og så bruker du den litt avanserte konstruksjonen "nekter jeg å engang vurdere" i tillegg til å sette pent mellomrom foran smilefjeset. Her er et mer gjennomarbeidet forslag:

Jeg nekkter, og vurdere den muliheten!!! Jeg har legimittasjon på at jeg kan nårsk nemli!!!!

Men skulle ikke uthevet konstruksjon vært "nekter jeg engang å vurdere"? For ikke å splitte infinitiven? Sånn for å være litt vanskelig?

leliane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-03-09, 14:27   #108
Inka
New kid on the block

Inka sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Arktis
Inka er populærInka er populærInka er populærInka er populærInka er populær
Standard

Enter er det konstant, eller så er det ikke det. Konstant er nokså svart-hvitt sånn sett.

Frøken Bollefjes november 2011
Inka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-03-09, 17:16   #109
Slettet bruker
Passiv

Standard

Det er fordeler og bakdeler med alt ser jeg. Også å være naturlig nazi på tegnsetting.

Svar med sitat
Gammel 15-03-09, 20:22   #110
Kahlan
Bør lage seg en tittel selv

Kahlan sin avatar

Medlem siden: Jun 2007
Kahlan er populærKahlan er populærKahlan er populærKahlan er populærKahlan er populær
Standard

Mange her som steker fisk i aluminimum da?

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:20.