Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Kinakål

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-03-09, 21:31   #41
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kinakål

Jeg tror jeg spiste meg ferdig på kinakål på 80-tallet en gang. Humrer fortsatt godt når vi en sjelden gang spiser middag på ei veikro, og salaten består av en haug kinakål dynket i Tousand Island.

Gammel 13-03-09, 22:00   #42
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nå fikk jeg plutselig lyst på kebab. Jeg som bare liker kebab og hamburger i fylla. Husker at det var digg klokka 3 om natta etter et visst inntak av alkohyler sånn på midten av nittitallet. Masse kinakål, mais og het kebabsaus. En kartong med melk kjøpt på bensinstasjonen ved siden av.

Gammel 13-03-09, 22:02   #43
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1282
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hysjhysjhysj! Hver gang noen sier k-ordet får jeg en intens craving!

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-03-09, 22:03   #44
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

K som i kebab?

Gammel 13-03-09, 22:09   #45
Benzo
Teller ned

Benzo sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Benzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt av
Standard

Jeg bruker det ikke ofte, men innimellom. Steker finstrimlet kinakål, løk og sopp i meierismør, krydrer etter ønske og hiver i en god dæsj med fløte. Koker til det tykner. Godt ved siden av kjøtt.

Benzo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-03-09, 22:10   #46
Hønemor!
Superaktiv

Hønemor! sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Vestfold
Hønemor! har et hav av muligheter foran seg
Standard

Bruker bare kinakål i vårruller.

Gammel 13-03-09, 22:41   #47
Maverick

Maverick sin avatar

Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Irma, her.

K som i kebab?

Jeg har jo sluttet med sånt! :sutre:

Gammel 13-03-09, 22:42   #48
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

Jeg har jo sluttet med sånt! :sutre:

Da må du slutte med det. Å slutte mener jeg. K(biiiip) er sunt, året rundt!

Blir mer og mer empatisk for hver dag som går.

Gammel 13-03-09, 22:52   #49
Maverick

Maverick sin avatar

Standard

Gammel 14-03-09, 00:29   #50
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

Hysjhysjhysj! Hver gang noen sier k-ordet får jeg en intens craving!

Pft, du kan nå hvertfall gjøre noe med cravingen om du vil. Det er litt verre for meg å sitte og crave sinnssykt etter Bislett kebab-kebab her i Sandnes.

Gammel 14-03-09, 01:42   #51
gajamor
Travelt opptatt

gajamor sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Blogginnlegg: 3
gajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Pft, du kan nå hvertfall gjøre noe med cravingen om du vil. Det er litt verre for meg å sitte og crave sinnssykt etter Bislett kebab-kebab her i Sandnes.

Vi må kjøre 9 mil for i det hele tatt å få kjøpt noe som kan kalles kebab. Gubben pleier å kjøre til Oslo en gang i skuddåret for å gå på konsert, men jeg vet at musikken bare er en unnskyldning for å få spise kebab.

Gammel 14-03-09, 01:46   #52
Kråka

Kråka sin avatar

Kråka er litt kulKråka er litt kulKråka er litt kul
Standard

Bruker ofte kinakål vi, men egentlig er jeg ikke så veldig glad i salater.

Kråka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-03-09, 11:56   #53
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg skjønner ikke at det går an å crave noe så disgøsting som kebab. Snodig kanelstinkende kjøttblanding, nei takk. :spy:

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-03-09, 11:57   #54
trøtt
ekstremt trøtt

trøtt sin avatar

Blogginnlegg: 32
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Jeg bruker boksmais i salat, men jeg har da masse annet oppi også. Er det noe galt med boksmais?

Opprinnelig lagt inn av Tuneland, her.

Varm kinakål har jeg aldri smakt, er det noen som har oppskrift på en rett med det?

Hvis du lager wok er det bare å kutte det opp og steke det sammen med resten.

Gammel 14-03-09, 11:57   #55
trøtt
ekstremt trøtt

trøtt sin avatar

Blogginnlegg: 32
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Jeg skjønner ikke at det går an å crave noe så disgøsting som kebab. Snodig kanelstinkende kjøttblanding, nei takk. :spy:

Det skjønner ikke jeg heller.

Gammel 14-03-09, 15:39   #56
Tertit
Stort sett blid

Tertit sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Nordmøre
Tertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt likt
Standard

Vi bruker kinakål like ofte som annen kål og salat. Kinakål bruker jeg både til salat, wok og påleggssalater. Syns det er greit å variere hva man bruker. Hadde ikke greid det samme om og om igjen, samme hva det hadde vært.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:34.