Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Hvilken espressomaskin kan anbefales?

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-09-08, 22:25   #81
Ami
kamelkonsument

Ami sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Fjordland
Blogginnlegg: 74
Ami er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvilken espressomaskin kan anbefales?

Opprinnelig lagt inn av HP, her.

Du skrev jo at espressomaskin trumfer spinningsykkel, så vi er still on topic.

Jeg skal forresten se om jeg finner meg en Nespressomaskin i storbyen til helgen, til kontoret.

Så bra, HP. Håper du blir fornøyd. Her er en liste over forhandlere i Oslo.

Ami er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-09-08, 22:26   #82
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Smarties, her.

Vi har denne. Er kjempefornøyd!.
For oss var det et poeng at den hadde kaffekvern.

Den så jo grei ut.
Den har steamer og?

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-09-08, 22:40   #83
Smarties
Fullverdig medlem

Smarties sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Smarties er litt kul
Standard

Opprinnelig lagt inn av guniss, her.

Den så jo grei ut.
Den har steamer og?

Det har den! Den er litt stor, men hadde et hjørne den passet godt inni.

Smarties er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-03-09, 12:02   #84
tinkadott
prøver å være tål***ig

tinkadott sin avatar

Blogginnlegg: 68
tinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de fleste
Standard

si meg, kan alle espressomaskiner brukes til å lage kaffe latte?

Gammel 09-03-09, 16:32   #85
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av tinkadott, her.

si meg, kan alle espressomaskiner brukes til å lage kaffe latte?

Nja, altså. Man lager jo i grunn espressoen, og så har man enten melkesteamer på maskina, eller en ved siden av.

Gammel 29-05-09, 11:18   #86
tinkadott
prøver å være tål***ig

tinkadott sin avatar

tinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de fleste
Standard

Denne ble nettopp min! 2800 20 % på Ch. glassmagasin, og 400 i retur når du sender inn en lapp. Min først kaffe latte er laget og nesten fortært nå. Eneste jeg har å si; HVORFOR har jeg ikke gjordt dette før????

Og så må dere fortelle meg hvilke kapsler some r best Og hvor bruker dere forresten å bestille dem dere som har slike maskiner?

Denne kjøpte jeg: https://secure.nespresso.com/precom/...0_1_no_no.html

Og fargen matcher selvfølgelig kjøkkeninredningen

Sist redigert av tinkadott : 29-05-09 kl 11:26. Årsak: la inn bilde
tinkadott er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-05-09, 11:35   #87
tinkadott
prøver å være tål***ig

tinkadott sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av 3barnsmor, her.

Skal du kjøpe skikkelig god espressokaffe til maskin som tar løskaffe koster det en del også. Vi betaler ca 60 kr per 250 g pakke. Tror du får 20-25 porsjoner kaffe for en pose. (2,5 - 3 kroner per porsjon)

og en kapsel koster ca 3 kr stykk sa de i dag på butikken der jeg kjøpte de.

Gammel 29-05-09, 11:37   #88
Palmen
Trøtt

Palmen sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 178
Palmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg ringer bare 800-nummeret for Nespresso, Tinkadott. Funker veldig bra! Grattis med nyervervelsen, er de ikke suverene?

Jeg liker best blå lungo, den bronsefargede og espressovariantene. Den jeg liker minst er den grønne.

Gammel 29-05-09, 17:46   #89
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Standard

Jeg liker best lilla, svart og den som er gullbeige (ny). Jeg bruker de til latte.

Gammel 31-05-09, 22:57   #90
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av tinkadott, her.

og en kapsel koster ca 3 kr stykk sa de i dag på butikken der jeg kjøpte de.

Og den oppdagelsen satte effektivt kroken på døra for mine vage Nespresso-planer. (Maskinen vår synger på absolutt siste verset, og den synger surt!) 3 kr pr. kopp er jo dobbelt så dyrt som kaffe i løs vekt.

Ikke vet jeg hva andre folk putter i maskinen sin, men vi bruker kanskje 100 kr uka på espressokaffe i løs vekt, som er mer enn god nok til vårt daglige bruk. Vi drikker sånn rundt regnet 50–60 kopper kaffe (fra espressomaskin) i uka hjemme.

50 kopper kaffe i uka X 3 kr koppen blir 7800 kr i året i kaffe for nespressobruk.

Nei, da tror jeg heller jeg går for en Rancilio Silva. Den betaler seg på godt under to år.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-05-09, 23:06   #91
Trollet
Aktiv

Trollet sin avatar

Medlem siden: Feb 2009
Hvor: Romerike
Trollet er litt kulTrollet er litt kul
Standard

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Og den oppdagelsen satte effektivt kroken på døra for mine vage Nespresso-planer. (Maskinen vår synger på absolutt siste verset, og den synger surt!) 3 kr pr. kopp er jo dobbelt så dyrt som kaffe i løs vekt.

Ikke vet jeg hva andre folk putter i maskinen sin, men vi bruker kanskje 100 kr uka på espressokaffe i løs vekt, som er mer enn god nok til vårt daglige bruk. Vi drikker sånn rundt regnet 50–60 kopper kaffe (fra espressomaskin) i uka hjemme.

50 kopper kaffe i uka X 3 kr koppen blir 7800 kr i året i kaffe for nespressobruk.

Nei, da tror jeg heller jeg går for en Rancilio Silva. Den betaler seg på godt under to år.

50-60 kopper i uka var mye.
vi drikker ca en kopp hver om dagen i snitt, så 14 kopper i uka.
kaffe er jo ferskvare så jeg er redd vi ville måtte kaste mye kaffe, derfor er nespresso sine kapsler geniale for oss. Vi kan variere smak fra dag til dag og kapslene har lang varighet. Og alltid et perfekt resultat.

Trollet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-05-09, 23:18   #92
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Trollet, her.

50-60 kopper i uka var mye.
vi drikker ca en kopp hver om dagen i snitt, så 14 kopper i uka.
kaffe er jo ferskvare så jeg er redd vi ville måtte kaste mye kaffe, derfor er nespresso sine kapsler geniale for oss. Vi kan variere smak fra dag til dag og kapslene har lang varighet. Og alltid et perfekt resultat.

Vi drikker ganske mye kaffe, og vi har helt sluttet å lage kaffe i presskanne, med mindre vi har gjester og skal lage mye på en gang. Vi lager vanligvis amerikano og ikke espresso da.

Jeg ser veldig godt at nespresso er et godt alternativ for folk som bare lager en kopp i ny og ne, og da slipper man, som du sier, problemet med at kaffen ikke holder seg. Akkurat det problemet har ikke vi, kan du si.

Gammel 31-05-09, 23:32   #93
tinkadott
prøver å være tål***ig

tinkadott sin avatar

Standard

vi er ny og ne drillere og synes nespresso sine kapsler derfor er geniale. Vi kan variere mye i fht type kaffe, uten at vi trenger å ha mange pakker fersk kaffe klar. Ser nå at det blir ca en kaffe pr dag for meg. Muligens en for sambo og etterhvert. Han liker best traktekaffe på moccamaster. Ja, ja....

Gammel 31-05-09, 23:35   #94
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er et stort problem med Nespresso og det er Nestlé. Jeg får skrekkelig vondt i boikotten av konseptet. Og vondt i samvittigheten, for jeg har lyst på.

Jeg klarer meg fint med kaffekvern, kvalitetsbønner og presskanne.

Gammel 31-05-09, 23:43   #95
Acsa
Audacious

Acsa sin avatar

Hvor: The immoral high ground
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Kaffebønner har det veldig fint i fryseren, sånn for de som er bekymret for ferskvareaspektet. Jeg er litt fascinert over at Nespresso, som baserer seg på så mye engangsemballasje, og som selges av Nestlé, blir så "inn" på et nettsted som dette hvor det ellers er så mange bevisste og boikottende forbrukere. Det finnes kaffemaskiner, kaffebutikker med stort utvalg, frysere, kaffekverner osv. som jeg er sikker på kan lage like god kaffe. For øvrig vil jeg slå et slag for Stavanger kaffebrenneri, hvor man kan bestille økologisk og rettferdig kvalitetskaffebønner på nett. www.kaffebrenneriet.com.

Gammel 01-06-09, 21:47   #96
MegaMie
Multitaskingmaniac

MegaMie sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Ut mot havet
Blogginnlegg: 162
MegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Madam Mim, her.

Det er et stort problem med Nespresso og det er Nestlé. Jeg får skrekkelig vondt i boikotten av konseptet. Og vondt i samvittigheten, for jeg har lyst på.

Jeg klarer meg fint med kaffekvern, kvalitetsbønner og presskanne.

Jeg skjønte faktisk ikke at Nespresso var eid av Nestle før vi hadde kjøpt maskinen og selvfølgelig var helt avhengige. Så nå har jeg moderert boikotten til å gjelde barnemat..

Gammel 01-06-09, 23:37   #97
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nespresso gjør vondt i magen for liberalerne her også.

Ikke snakk om at jeg binder meg til ETT merke (og det hjelper jo ikke at det merket er Nespresso og forbannet overpriset OG gir masse unødig emballasje).

Gammel 02-06-09, 10:03   #98
Erica
Hekta

Erica sin avatar

Hvor: Indre Østlandet
Erica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de fleste
Standard

Jeg er helt enig med Polyanna. Jeg syns det er mange gode argumenter for å velge noe annet enn Nespressomaskin. For meg er både det at det er Nestle som selger det av betydning, og at det er vanskeligere å få tak i kaffe, og alt for mye tomemballasje.

:Fornøyd med min Gaggia som bruker løskaffe:

Gammel 02-06-09, 11:08   #99
Mrs. Longbottom
Keep calm and trot on

Mrs. Longbottom sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
Mrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Madam Mim, her.

Jupp, sånn er det her og. Ingen nespressomaskin får komme innenfor døren her. Vi har denne:

Vi bestilte fra tyskland, kom på ca 5000 inkl moms og frakt. Den bruker hele bønner, de oppbevarer vi i fryseren, da holder de seg ferske i evigheter.

Sist redigert av Mrs. Longbottom : 02-06-09 kl 20:40. Årsak: fruseren, liksom...
Mrs. Longbottom er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-06-09, 12:23   #100
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av LilleBulla, her.

Vi bestilte fra tyskland, kom på ca 5000 inkl moms og frakt.

Har du link til leverandøren?

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:15.