Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Nå må det da være nok, eller?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-03-09, 09:18   #21
Høyt&Lavt
Stabilt ustabil...

Høyt&Lavt sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 5
Høyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Nå må det da være nok, eller?

:ber om juling:

Jeg ELSKER snø!

Og jeg har snart så mye muskler av all snømåking og prepping av akebakker (les: bob-baner) at jeg nesten dåner en dag uten trening...

Gammel 02-03-09, 09:31   #22
Marit K
Carve canem

Marit K sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Øvre Romerike
Marit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de fleste
Standard

Åh, men jeg er ikke gnien jeg.
Du må gjerne komme hit og måke litt, Forbrukerkverulant. :gavmild:

06, 07, og 12.
Marit K er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-03-09, 09:32   #23
Nå også i farger

Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Marit K, her.

Jeg er ganske sikker på at vi minst hadde en halv meter med snø i hagen, da helgen satt inn, og nå snør det jammen igjen.

En halv meter er da ingenting.
Er ganske sikker på at vi har minst det dobbelte.

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-03-09, 09:35   #24
Blåbær
Tankefull

Blåbær sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 59
Blåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de fleste
Standard

Jeg sliter med å venne meg til den lange vinteren, og korte våren her borte. Jeg har bodd her i 5 år nå, men oppvokst på vestlandskysten og ikke vant til dette!
Her lengst nord i akershus laver det også ned.

Gammel 02-03-09, 09:37   #25
Marit K
Carve canem

Marit K sin avatar

Marit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Blåbær, her.

Her lengst nord i akershus laver det også ned.

Hvor i nordre Akershus sitter du?

06, 07, og 12.
Gammel 02-03-09, 09:38   #26
Marit K
Carve canem

Marit K sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Dora, her.

En halv meter er da ingenting.
Er ganske sikker på at vi har minst det dobbelte.

Vi har nok egentlig det vi også, for prøver jeg meg på å tråkke uti der, så har jeg snø opp til rompa. Det skulle vel tilsvare en meter tror jeg.

06, 07, og 12.
Gammel 02-03-09, 09:39   #27
Blåbær
Tankefull

Blåbær sin avatar

Blogginnlegg: 59
Blåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Marit K, her.

Hvor i nordre Akershus sitter du?

Helt syd i den kommunen lengst nord i Akershus.

Gammel 02-03-09, 09:41   #28
Marit K
Carve canem

Marit K sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Blåbær, her.

Helt syd i den kommunen lengst nord i Akershus.

Ah....

06, 07, og 12.
Gammel 02-03-09, 09:44   #29
Knerten
lykkelig

Knerten sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Blogginnlegg: 43
Knerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg er så glad for all snøen! Idag da jeg våknet og så det snødde enda mer, bare smilte jeg og visste jeg fikk en flott dag.

Vi lager snøborger i hagen, har snøballkrig og lager snøhuler, går to mil på ski hver helg, jeg tar skiturer på kveldene med venninner, vi aker, jeg kan dra minstesnuppa hjem fra barnehagen på akebrett, vi var hele lørdagen i slalombakken med masse slalom, kakao, vaffler og kos. En dag gikk jeg pa ski til jobben midt i Oslo. Moro!

Dette er jo helt fantastisk! FOR EN FLOTT VINTER!

Knerten er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-03-09, 09:54   #30
Lizzie
Bør lage seg en tittel selv

Lizzie sin avatar

Hvor: Oslo
Lizzie imponerer mange og er sikkert smartLizzie imponerer mange og er sikkert smartLizzie imponerer mange og er sikkert smartLizzie imponerer mange og er sikkert smartLizzie imponerer mange og er sikkert smartLizzie imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Knerten, her.

Vi lager snøborger i hagen, har snøballkrig og lager snøhuler, går to mil på ski hver helg, jeg tar skiturer på kveldene med venninner, vi aker, jeg kan dra minstesnuppa hjem fra barnehagen på akebrett, vi var hele lørdagen i slalombakken med masse slalom, kakao, vaffler og kos. En dag gikk jeg pa ski til jobben midt i Oslo. Moro!

Hadde jeg hatt fri og ferie hele vinteren hadde jeg ikke brydd meg så fælt, men denne snøen gjør hverdagslogistikken helt uholdbar for meg. Og det er hverdager det er flest av.

Sist redigert av Lizzie : 02-03-09 kl 10:27.
Lizzie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-03-09, 09:58   #31
sannereg
Aktiv

sannereg sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
sannereg er litt kul
Standard

Det snø det snør tittelibom, vel vi har jo bare 2 mars i dag, så det er greit med snø, bedre med en vår med mye snø enn sludd, regn ,frost og sørpevær.

sannereg er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-03-09, 10:17   #32
mkj
Off the map.

mkj sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Maz, her.

Jeg innrømmer at jeg ikke var langt ute i suburbia, men hverken på Gardemoen eller i sentrum, på Frogner eller Lilletøyen var det MYE snø.

Nei det er vel ikke MYE snø som i innesnødde hus osv. Men du må huske at det bor veldig mye folk, det er mye biler som skal parkeres osv og ikke minst mange veier som skal /skulle ha vært brøytet. Da blir det kaos. Jeg bor i en blindvei og vi er ikke prioriterte på brøyting, så hos oss er det umulig å komme seg ut med barnevogn - dette var før det begynte å snø!!

Gammel 02-03-09, 10:22   #33
Nelly Nickers
Slow reader

Nelly Nickers sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Nelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt likt
Standard

Jeg angrer på at jeg ikke begynte å måke av hekken på et tidspunkt.
Tror den er passe stygg når våren kommer, får bare håpe den ikke knekker helt sammen.
Jeg liker godt snø, så lenge mannen måker. (Men i dag må jeg, siden jeg er hjemme med syke barn mens han skal på bændøvelse).

Nelly Nickers er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-03-09, 10:28   #34
Acsa
Audacious

Acsa sin avatar

Hvor: The immoral high ground
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg hater snø av et godt hjerte, pga. bekkenløsningen er det virkelig et problem for meg å komme meg fram på sånt føre. Hardtrampa snø uten tine/fryse/tine/fryse annenhver dag er ok, men hauger av nysnø er helvete.

Gammel 02-03-09, 10:31   #35
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Maz, her.

Jeg innrømmer at jeg ikke var langt ute i suburbia, men hverken på Gardemoen eller i sentrum, på Frogner eller Lilletøyen var det MYE snø.

Du vet at snøen i Oslo sentrum blir kjørt bort? Snødybden i Oslo er den største på 22 år. Jeg vet ikke hva de gjør med snøen på Gardermoen, men det har nok en del bortkjøring der også, vil jeg tro.

Ellers bor jeg samme sted som Adrienne og har 1 meter på flat mark nå og over 2 meter brøytekanter.

Gammel 02-03-09, 10:34   #36
Palmen
Trøtt

Palmen sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 178
Palmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtid
Standard

Gammel 02-03-09, 10:42   #37
Adrienne
Hertuginne

Adrienne sin avatar

Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Veronal, her.

Ellers bor jeg samme sted som Adrienne og har 1 meter på flat mark nå og over 2 meter brøytekanter.

Mannen min benyttet deler av lørdagen til å beskjære frukttrær (helt absurd ting å gjøre når det er så mye snø, men det skal visstnok gjøres nå) og han slapp helt unna å bruke stige eller andre ting, for det er så mye snø på bakken at han rakk opp til grenene uten problem. Og den stakkars hekken vår kommer til å være rimelig skakkjørt når snøen forsvinner.

Gammel 02-03-09, 10:47   #38
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

@Maz: Her er noe av snøen du ikke så i Oslo:

http://www.aftenposten.no/nyheter/os...cle2930506.ece

Gammel 02-03-09, 10:51   #39
Slettet bruker
Passiv

Standard

Jeg sier bare to ting:
1) Kom nettopp fra legen. Jeg har ørebetennelse, bihulebetennelse og lungebetennelse så jeg får ikke lov å anstrenge meg. Dermed gjør det ikke noe at
2) de var utsolgt for snømåker på sjappa så vi får uansett litt problemer med å måke.

Svar med sitat
Gammel 02-03-09, 10:54   #40
Marit K
Carve canem

Marit K sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Jeg sier bare to ting:
1) Kom nettopp fra legen. Jeg har ørebetennelse, bihulebetennelse og lungebetennelse så jeg får ikke lov å anstrenge meg. Dermed gjør det ikke noe at
2) de var utsolgt for snømåker på sjappa så vi får uansett litt problemer med å måke.

Nei huff da.
Riktig god bedring.
Håper du snart er på bena igjen.

06, 07, og 12.
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:06.