|
Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Ekvilist
|
![]() Hva kan man man bruke pepperkakeformer til? Oppskrifter ønskesVi har bestilt en haug med pepperkakeformer herfra. Tanken er å få brukt de i forbindelse med Podens bursdag på et eller annet vis. Til bursdagen i fjor brukte vi pepperkakeformer til litt flate rundstykker som ble servert ved siden av hjemmelaget suppe. Disse ser dessverre ut til å være litt for små til rundstykker.
Poden 2005 og Pjokken 2008 Sist redigert av Irma : 13-02-09 kl 15:18. Årsak: La inn riktig URL |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
St(r)ikkeplante
|
![]() Sv: Hva kan man man bruke pepperkakeformer til? Oppskrifter ønskesFra hvor da? Karnevaldiskusjonen?
![]() |
#3 |
Ekvilist
|
![]() Sv: Hva kan man man bruke pepperkakeformer til? Oppskrifter ønskes
Hva fra hvor? Jeg henger ikke helt med. Jeg tar gjerne i mot oppskrifter på usunne ting også altså.
![]() |
#4 |
Elsker gamlis- godis
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hva kan man man bruke pepperkakeformer til? Oppskrifter ønskesDu har linket til din egen tråd om karneval. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
representert
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hva kan man man bruke pepperkakeformer til? Oppskrifter ønskesKan fint brukes til smultringer, marsipan og festlige brødskiver! :erfaren:
![]() |
#8 |
Kald på føttene
|
![]() Sv: Hva kan man man bruke pepperkakeformer til? Oppskrifter ønskesMed mindre man synes kakemenn er veldig julete, så går det an å lage det. Det kan dog ikke gå under halvsunt.
![]() |
#9 |
Ekvilist
|
![]() Sv: Hva kan man man bruke pepperkakeformer til? Oppskrifter ønskesTakk for flere tips!
Den boka har jeg ikke. Men jeg har en som heter Nigellas fest som også har oppskrift på kaker som stanses ut med pepperkakeformer. Det var nesten bare sukker og smør. Jeg tar gjerne i mot oppskriften du har også!
![]() |
#10 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Aug 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Du tenker på kakemenn? |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Ekvilist
|
Nei, ikke kakemenn. Det har jeg faktisk aldri smakt. Jeg fikk servert snipper av en gammel dame som var nabo til hytta vår i hele oppveksten. Jeg har ikke noe annet navn på dem. Heldigvis fikk min mor oppskriften. De er knallgode! Surmelk, mel og natron++. Skal se om jeg får laget de en gang, så skal jeg legge ut oppskrift i Irmas kokebok.
![]() |
#12 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Aug 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Bir de myke eller harde? |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Har tro på forbedring
|
![]() Sv: Hva kan man man bruke pepperkakeformer til? Oppskrifter ønskesHva med kanapéer? *tror du bor på montebello* Ser for meg at om man legger brød og pålegg lagvis, så kan man kanskje trykke ut kule former? Barnevennlig? tja...
Jeg også. Med argument at jeg må gjøre det nå, for jeg glemmer det til jul. :selvinnsikt:
![]() |
#18 |
En som trener
|
![]() Sv: Hva kan man man bruke pepperkakeformer til? Oppskrifter ønskesNå har jeg bestilt en drøss med former, blant annet en dinosaur, prinsesse og en geit. Salig blanding. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Ekvilist
|
Og Créme Brûlée til dessert antar jeg?
![]() |
|
|