Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Har du forsikret barnet (barna) dine?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Er dine barn forsikret?
Ja. 133 83,65%
Nei. 18 11,32%
Tenker på det. 8 5,03%
Deltakere: 159. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-02-09, 22:27   #61
Rose
Bør lage seg en tittel selv

Rose sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Rose er populærRose er populærRose er populærRose er populær
Standard

Sv: Har du forsikret barnet (barna) dine?

Jepp.

Gammel 11-02-09, 22:42   #62
Lita
Passiv

Standard

Ja, de er begge forsikret.

Svar med sitat
Gammel 11-02-09, 22:42   #63
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Våre er forsikret i Gjensidige.

FP er definitivt ikke helt på gjennomsnittet. Her er det heller 10% som ikke er forsikret.

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-02-09, 22:49   #64
Trollet
Aktiv

Trollet sin avatar

Medlem siden: Feb 2009
Hvor: Romerike
Trollet er litt kulTrollet er litt kul
Standard

Dette var da en gammel tråd.

Men begge mine er forsikret!

Trollet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-02-09, 23:49   #65
Go\jenta
Mellom barken og veden

Go\jenta sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
Go\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt likt
Standard

Alle tre er forsikret.

Gammel 12-02-09, 03:55   #66
Inka
New kid on the block

Inka sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Arktis
Inka er populærInka er populærInka er populærInka er populærInka er populær
Standard

Så klart!
Tok først i mot et tre- eller seksmåneders gratistilbud fra Storebrand, men gikk i mellomtida over til å ha alt i Sparebank1 sammen med livs- og ulykkesforsikring på meg selv. Det synes jeg også man bør ha når man har fått barn.

Jeg ristet litt på hodet da jeg pratet om forsikringer med ei venninne for et par år siden. Hun fortalte at hun hadde både innbo-, reise- og en eller annen leieforsikring, men ikke livsforsikring på seg selv eller barneforsikring på ungen.
Men; hun vedgikk jo at det kanskje var noe hun burde tenke på å gjøre noe med.

Inka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-02-09, 09:07   #67
Slettet bruker
Passiv

Standard

Mine er toppforsikret i IF.
Men det minner meg om en ting jeg har lurt på. Forsikringen utbetales jo til overformynderiets ivaretagelse hvis det skjer barna noe. Hvordan funker dette egentlig i praksis? Betyr det at hvis det skjer noe så kan ikke jeg installere rullestolvennlige ting i huset feks?

Svar med sitat
Gammel 12-02-09, 09:14   #68
løve70
Enda en som trener

løve70 sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

LilleVenn er forsikret i Sparebank 1.

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-02-09, 09:19   #69
Maya80
Bør lage seg en tittel selv

Maya80 er populærMaya80 er populærMaya80 er populærMaya80 er populær
Standard

Sv: Har du forsikret barnet(barna) dine?

Ja alle her hjemme er forsikret

Maya80 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-02-09, 09:25   #70
Angelique
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ

Angelique sin avatar

Blogginnlegg: 297
Angelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av 3barnsmor, her.

Mine 3 er forsikret mot både ulykke og sykdom, gjennom if.

De to yngste mine også.
De to eldste er over 18 år, så de har egne forsikringer.

Gammel 12-02-09, 09:35   #71
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Mine er toppforsikret i IF.
Men det minner meg om en ting jeg har lurt på. Forsikringen utbetales jo til overformynderiets ivaretagelse hvis det skjer barna noe. Hvordan funker dette egentlig i praksis? Betyr det at hvis det skjer noe så kan ikke jeg installere rullestolvennlige ting i huset feks?

Ja, akkurat det har det vært en del saker på faktisk.

Gammel 12-02-09, 09:38   #72
Slettet bruker
Passiv

Standard

En av grunnene til at jeg har forsikret dem er jo fordi vi skal kunne for eksempel tilpasse huset hvis de skulle ha behov for det. Men hvis jeg har skjønt riktig hvordan dette funker så fryses forsikringspengene til barna blir myndige så skal man trenge et nytt hus eller noe sånt, så må man betale det selv likevel?

Og det irriterer meg grenseløst, for da man snakker med forsikringsfolk og forklarer hva man vil ha så sier de at det er det man får. Deretter viser det seg at det ikke stemmer - man får noe annet. :grrr:

Men jeg har jo forsikring likevel - skulle noe skje så er det bedre at de får hjelp når de blir atten enn ikke i det hele tatt såklart. Men dog...

Svar med sitat
Gammel 12-02-09, 10:01   #73
Trois
Søkende

Trois sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Trois imponerer mange og er sikkert smartTrois imponerer mange og er sikkert smartTrois imponerer mange og er sikkert smartTrois imponerer mange og er sikkert smartTrois imponerer mange og er sikkert smartTrois imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Storebror og lillesøster er fullforsikret. Lillebror får bare ulykke pga hjertefeil og allergi.

Trois er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-02-09, 10:06   #74
Slettet bruker
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av allium, her.

Man kan søke overformynderiet om å få ut penger for å bruke på ting barnet trenger.

Men det er ikke alltid like lett... en bekjent av meg mistet samboeren, og barna arvet selvfølgelig henne. Pluss at hun døde på en måte som gjorde at det ble samlet inn en del penger. Alt ble satt i overformynderiet, og barnas mormor ble oppnevnt som "setteverge", slik at hun måtte godkjenne uttak.

Selv mente han at barna hadde hatt godt av at han f.eks. kunne jobbe litt mindre, og kanskje også ansette en praktikant (de var ett og tre år gamle). Mormoren forlangte derimot at pengene skulle stå til utdannelsen deres.

Og du har et problem til. Barnets far vil antagelig få innflytelse på eventuelle uttak. Tror du han vil samtykke til forbedringer av din bolig?

Det skulle jeg likt å se ja.
Nei.

Svar med sitat
Gammel 12-02-09, 10:13   #75
Tito
I gapestokken

Tito sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Oslo
Tito imponerer mange og er sikkert smartTito imponerer mange og er sikkert smartTito imponerer mange og er sikkert smartTito imponerer mange og er sikkert smartTito imponerer mange og er sikkert smartTito imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Alle mine er forsikret i If.

Gammel 12-02-09, 11:42   #76
Trollet
Aktiv

Trollet sin avatar

Medlem siden: Feb 2009
Hvor: Romerike
Trollet er litt kulTrollet er litt kul
Standard

Jeg trodde overformynderiet skulle forvalte pengene til barnets beste? Så hvis man trenger ombygging for feks rullstolvennlig hus, så er jo det til barnets beste? Men kjedelig om andre også skal innvirke på hva pengene skal brukes til.

Men de fleste barneforsikringene har vel også et eget punkt for engangsbidrag for ombygging av bolig. Det har iallefall vår, og det kan da virkelig ikke overformynderiet eller andre hodle tilbake!

Trollet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-02-09, 11:49   #77
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja. i if.

Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-02-09, 14:22   #78
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blogginnlegg: 223
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har forsikret barna i Sparebank1.

Gammel 12-02-09, 19:14   #79
MissS
Like blid!

MissS sin avatar

MissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de fleste
Standard

Ja, alle fem i Storebrand.

Gammel 12-02-09, 19:40   #80
Hjertensfryd
Unik

Hjertensfryd sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Casa Del Troll
Blogginnlegg: 98
Hjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de fleste
Standard

Alle tre hjå Vesta. Skulle igrunn flytte dei til IF no, men der fekk me begrensninger på alle tre så dermed var det uaktuelt.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:52.