Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Har du blitt målt til riktig bh-str. noen gang?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Har du blitt målt for riktig BH-str. noen gang?
Ja 63 55,26%
Nei 51 44,74%
Deltakere: 114. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-02-09, 11:34   #41
Éowyn
Whatever, never mind

Éowyn sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 67
Éowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Har du blitt målt til riktig bh str noengang?

Opprinnelig lagt inn av Elinblu, her.

Og jeg skjønner fortsatt ikke hvordan folk kan gå ned 10 cm i omkrets uten at fettet tyter rundt ryggen, jeg altså - med mindre de dyre BH-ene er helt annerledes laget. Det er jo meningsløst at man f.eks. skal bruke str. 70 hvis man måler 79 rundt ryggen.

I mitt tilfelle så ante jeg ingenting om omkrets og cupstr og innerste hakk etc da jeg begynte "bh-karrieren". Jeg bare prøvde de som passet greit nok og kjøpte disse. Bher ble brukt på innerste hakket og en stund etterpå så skle de lenger opp på ryggen. Nå som de sitter riktig sitter de såpass langt nede at det dekker områder som ellers ville ha tøtet ut.

Så da jeg skulle få målt ordentlig etter at jeg var ferdig å amme Storebror så gikk jeg ned fra 75B (som jeg vanligvis brukte til 65D. (Og jeg husker følelsen av å nesten ikke få puste første gang jeg brukte den ny bhen, men den ble litt løsere etter hvert den og.)

Nå husker jeg ikke hva jeg er målt til og jeg deler kontor så jeg kan ikke se etter.

Hadde jeg hatt jenter ville jeg, når de må ha bh, fått målt skikkelig så de får en bh som passer ordentlig.

Éowyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-02-09, 11:42   #42
Kanina
Sviiisj!!

Kanina sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Blogginnlegg: 842
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Har du blitt målt til riktig bh-str. noen gang?

Jeg sparer, samt manner meg opp til, å besøke en undertøysbutikk. Jeg har ingen BH-er som passer. Jeg har prøvd å gå ned i omkrets, og opp i cup, men enten svømmer puppen i cupen, eller den detter ut. Eller den både svømmer og detter ut! Hjelp! Dessuten er cup-fasongene ofte veldi forskjellige i samme størrelse. Noen er smale at det tyter ut i armhulene, andre er så brede at spilene gnager seg inn i armhulene.

Hvor mye må man beregne sånn ca på en god BH, f.eks. hos LaLina?

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-02-09, 11:44   #43
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 228
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jada. Jeg blir målt i min lokale Change-butikk. Veldig flinke og prisen er så absolutt verdt en riktig bh-str. Jeg bruker 75E.

Gammel 04-02-09, 11:58   #44
liefje
Musk

liefje sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
liefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de fleste
Standard

Jeg har blitt sett paa og maalt og har prövet selv. Det blir alltid 75B. Jeg skjönner ikke hvordan det er mulig aa ta saann feil selv, jeg. Hvis man pröver et sted som har stort utvalg, altsaa. Man ser da vel selv hva som sitter finest, eller?

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-02-09, 12:01   #45
Kula
Trallallaa

Kula sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Viken
Kula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg er helt enig med Miss Norway. 80 passer på innerste hakket i butikken, men etter en tids bruk blir det slark og bh'en siger oppver bak og nedover foran.

Gammel 04-02-09, 13:45   #46
Tussa
Ferdiglada

Tussa sin avatar

Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kanina, her.

Jeg sparer, samt manner meg opp til, å besøke en undertøysbutikk. Jeg har ingen BH-er som passer. Jeg har prøvd å gå ned i omkrets, og opp i cup, men enten svømmer puppen i cupen, eller den detter ut. Eller den både svømmer og detter ut! Hjelp! Dessuten er cup-fasongene ofte veldi forskjellige i samme størrelse. Noen er smale at det tyter ut i armhulene, andre er så brede at spilene gnager seg inn i armhulene.

Hvor mye må man beregne sånn ca på en god BH, f.eks. hos LaLina?

Mine kosta mellom 5 og 600. Det fine er at når du har kartlagt størrelsen er det supert å handle når det er salg, det gjorde eg i Stjørdal. Og dermed vart det Triumphpris likevel.

Gammel 04-02-09, 13:46   #47
Tussa
Ferdiglada

Tussa sin avatar

Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

For lommeboka sin del må en berre motstå fristelsen til å kjøpe matchende truser til 400 kroner stykket. Det klarte ikkje eg.

Gammel 04-02-09, 14:04   #48
Capri
Fullverdig medlem

Medlem siden: Oct 2007
Capri har et hav av muligheter foran seg
Standard

Noen som vet om en butikk i Trondheim som måler slikt, og som er dyktige og har bh i store str?

Capri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-02-09, 14:11   #49
Aminta
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?

Aminta sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Aminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt likt
Standard

Re: Sv: Har du blitt målt til riktig bh-str. noen gang?

Jeg har faktisk handlet en BH på Change til 300,- og, det er ikke dyrt altså, og det var ikke salg.

Aminta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-02-09, 14:14   #50
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1282
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er med Bluen her, kjenner jeg. Det er ikke så mye å holde styr på at jeg ikke klarer å oppdage det selv.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-02-09, 14:15   #51
DM
Live and let live

DM sin avatar

Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Capri, her.

Noen som vet om en butikk i Trondheim som måler slikt,

... og i Bergen?

Gammel 04-02-09, 14:20   #52
pulverheksa
blant fjord og fossevell

pulverheksa sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: pulverhuset
Blogginnlegg: 40
pulverheksa imponerer mange og er sikkert smartpulverheksa imponerer mange og er sikkert smartpulverheksa imponerer mange og er sikkert smartpulverheksa imponerer mange og er sikkert smartpulverheksa imponerer mange og er sikkert smartpulverheksa imponerer mange og er sikkert smartpulverheksa imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Re: Sv: Har du blitt målt til riktig bh-str. noen gang?

Opprinnelig lagt inn av Tonjemor, her.

Ja jeg har blitt målt, og kom ut igjen meg 85G, for en forskjell. Syns de er kjempeflinke på Change.
Dyrt, men bra.

Opprinnelig lagt inn av Aminta, her.

Jeg har faktisk handlet en BH på Change til 300,- og, det er ikke dyrt altså, og det var ikke salg.

Jeg finner ikke bh på change, har vert der flere ganger men de klarer ikke finne en eneste som passer. Og da forteller jeg størrelsen, problemene mine og hva som fungerer, men etter seks-syv ulike bher går jeg lei og går ut igjen.

pulverheksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-02-09, 14:24   #53
pulverheksa
blant fjord og fossevell

pulverheksa sin avatar

pulverheksa imponerer mange og er sikkert smartpulverheksa imponerer mange og er sikkert smartpulverheksa imponerer mange og er sikkert smartpulverheksa imponerer mange og er sikkert smartpulverheksa imponerer mange og er sikkert smartpulverheksa imponerer mange og er sikkert smartpulverheksa imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av DM, her.

... og i Bergen?

Netty er ganske flinke, butikken i vaskerelven er flyttet til olav kyrres gate. Jeg tror det er der de er flinkest. Ellers har de utsalg i kløverhuset, på nedsiden ved siden av rema1000. De er vel de flinkeste i Bergen tror jeg. (Bare at jeg har funnet en enese bh der, og det er den som er minst bra på av alle jeg har. De siste jeg har nå har jeg vert i Stavanger etter.)

Gammel 04-02-09, 14:32   #54
Maya80
Bør lage seg en tittel selv

Maya80 er populærMaya80 er populærMaya80 er populærMaya80 er populær
Standard

Jeg prøvde meg først i en butikk her jeg bor, som nå har gått konk. Hun dama som jobbet der var ikke flink i faget sitt, og jeg fikk en service jeg sent vill glemme. Jeg ammet på den tiden og sliter med store bryster, og dama kunne ikke la være og kommentere det att stakkars meg som hadde så store pupper og jeg kunne få hjelp til det der få operert dem. Greit og gi tips altså men når man nevner det flere ganger og offer seg, for og si etterpå jeg tror ikke det finnes bh i din str eller vi har det ihvertfall ikke. Hun målte meg ikke engang for og finne det ut. Nå har jeg gått ned 25 kilo siden dengang og var i Grimstad i sommer der fikk jeg god hjelp, fant ut att jeg brukte 70E. Og jeg har vel ikke gått ned så mye i selve puppene selv om jeg har tatt av 25 kilo. Men brystene mine blir litt større når jeg ammer enn normalt.

Maya80 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-02-09, 14:42   #55
m^2

m^2 sin avatar

Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av pulverheksa, her.

Er det noen i Norges land som vet om en god undertøysforretning med flotte bher i min størrelse så blir jeg glad for et lite tips, de siste årene har jeg vert i Stavanger etter bher siden jeg ikke har funnet noen i Bergen.

bravissimo.com
figleaves.co.uk
ebay.co.uk

Prøv en Freya, Panache eller Fantaisie-bh i en ordentlig undertøysbutikk først for å finne størrelsen, også er det bare å shoppe i vei

Hos bravissimo (stor kopp-spesialist fra D og opp) og figleaves (alle størrelser - så enormt utvalg at det er lett å gå seg helt bort - enklest å shoppe "by brand" øverst i menyen) koster det ca. 20-25 pund/euro for en god bh + 10 per truse
hos ebay får du nesten halvert prisen, kjøp ny med taggene på fra en forhandler så er det ikke noe pes.

Moms og toll kommer til hvis posten følger med. Erfaringsmessig plukker de med seg halvparten av pakkene. På ebay får du sikkert avsender til å skrive ned prisen om det trengs
Ellers blir det billigere enn i norske butikker, selv med moms og toll

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-02-09, 15:04   #56
pulverheksa
blant fjord og fossevell

pulverheksa sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av m^2, her.

bravissimo.com
figleaves.co.uk
ebay.co.uk

Prøv en Freya, Panache eller Fantaisie-bh i en ordentlig undertøysbutikk først for å finne størrelsen, også er det bare å shoppe i vei

Hos bravissimo (stor kopp-spesialist fra D og opp) og figleaves (alle størrelser - så enormt utvalg at det er lett å gå seg helt bort - enklest å shoppe "by brand" øverst i menyen) koster det ca. 20-25 pund/euro for en god bh + 10 per truse
hos ebay får du nesten halvert prisen, kjøp ny med taggene på fra en forhandler så er det ikke noe pes.

Moms og toll kommer til hvis posten følger med. Erfaringsmessig plukker de med seg halvparten av pakkene. På ebay får du sikkert avsender til å skrive ned prisen om det trengs
Ellers blir det billigere enn i norske butikker, selv med moms og toll

Jeg liker både Freya og Fantasie.. Dette må sjekkes ut. Tusen tusen takk!!

Gammel 04-02-09, 15:12   #57
m^2

m^2 sin avatar

m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

men nå er det salg da! masse flotte bh-er der på salg nå

Gammel 04-02-09, 15:14   #58
pulverheksa
blant fjord og fossevell

pulverheksa sin avatar

Standard

Jepp. Litt skummelt å handle slik, for jeg er supersær på bhene mine og de ulike modellene passer ulikt, jeg kan ikke bare se på størrelsen.

Gammel 04-02-09, 15:15   #59
m^2

m^2 sin avatar

Standard

selv har jeg falt fullstendig for disse to, men de er så svindyre at vi får nå se...

Gammel 04-02-09, 15:33   #60
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

I lengden er det ikke dyrere å kjøpe dyre bher, for de holder seg så mye lengre. Jeg gir ikke mine fra Princesse tam-tam spesialbehandling, men etter ukentlig vask i vaskemaskin i to og et halvt år så har verken strikken blitt hard eller fasongen endret seg. Slik som skjer med bher fra HM.

Jeg brukte 80b frem til jeg ble målt på Steen % Strøm og Lalina, nå bruker jeg 75d.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:56.