Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Hvit lang brudekjole - oppad til hvilken alder?

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-01-09, 22:10   #81
Pebbles
By the Sea

Pebbles sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvit lang brudekjole - oppad til hvilken alder?

Opprinnelig lagt inn av Joika, her.

Men det er jo ingen som snakker om noen regler. HI spurte om hva man mente SELV.. Det er jo ikke dermed sagt at man trer det over hodet på folk, selv om man diskuterer det her.

HI spør jo om vi synes det er "greit" at damer på 40+ gifter seg i hvit brudekjole, da!
Og bare det å skulle diskutere om det andre gjør er "greit" eller ikke (noe som er noe annet enn å diskutere hva vi selv ønsker å gjøre) gjør at jeg automatisk får pigger.

Kall det gjerne en fanesak!

Gammel 19-01-09, 22:25   #82
Joika
Pauset

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Zoë, her.

HI spør jo om vi synes det er "greit" at damer på 40+ gifter seg i hvit brudekjole, da!
Og bare det å skulle diskutere om det andre gjør er "greit" eller ikke (noe som er noe annet enn å diskutere hva vi selv ønsker å gjøre) gjør at jeg automatisk får pigger.

Kall det gjerne en fanesak!

Klart det er greit. Men det ser teit ut.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-01-09, 22:45   #83
astrid_d
Superduperaktiv

Medlem siden: Oct 2006
astrid_d er populærastrid_d er populærastrid_d er populær
Standard

OM jeg noen gang skal gifte meg, vil jeg ha den kjolen Haugtussa viste frem. Den var fantastisk flott!

astrid_d er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-01-09, 23:21   #84
Maz
Pauset

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Klart det er greit. Men det ser teit ut.

Synes Joika oppsumerer godt jeg.

Jeg kan nok finne på å heve et øyenbryn eller to, men samtidig evner jeg å glede meg for andre.

Jeg har meninger om så mangt, det betyr ikke at jeg forventer andre er enig.

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-01-09, 23:35   #85
turi
representert

turi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg hadde ikke gjort det, men så hadde jeg ikke giftet meg i hvit kjole om jeg var 20 eller 60. Andre får gjøre som de vil!

Gammel 19-01-09, 23:37   #86
Canisa
Viser tenner

Canisa sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tromsø
Blogginnlegg: 14
Canisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

Hva er problemet? Folk kan få gifte seg i hva pokker'n de vil for min del, samme hvor gamle eller unge de er, hvor mange ganger de har vært gift før eller what not. HVORFOR BRY SEG?

Her er jeg helt på linje med ac.

Canisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-01-09, 23:53   #87
Fru Snurp
Overdriver

Fru Snurp sin avatar

Medlem siden: May 2007
Hvor: Oslo
Fru Snurp er populærFru Snurp er populærFru Snurp er populærFru Snurp er populær
Standard

Jeg skjønner ikke hva alder eller antall tidligere giftermål har med valget av kjole (eller størrelsen på arrangement) å gjøre. Har man funnet kjærligheten og ønsker å gifte seg har man vel lyst til å feire det like mye om man er over 40 og/eller selv om det ikke er første gangen?

En annen ting er at noen kanskje gir slipp på eller endrer sine romantiske forestillinger når det gjelder kjole etc. etterhvert som man blir eldre, men jeg tror nok at mange ønsker drømmen fremdeles eller kanskje ønsker å gjøre det man ikke fikk sjansen til sist.

Gammel 20-01-09, 00:36   #88
Joika
Pauset

Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er vel ikke snakk om å feire eller ikke, denne tråden. : pirker:

Gammel 20-01-09, 00:40   #89
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Blogginnlegg: 676
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jo, jeg oppfattet i alle fall de uthevede delene av hovedinnlegget som å dreie seg om det å ha et stort, tradisjonelt bryllup i det hele tatt, ikke bare det med kjolen:

Opprinnelig lagt inn av GinaK, her.

Men altså, hun sier at de vil ha et stort bryllup i hjembygda hennes og at hun skal ha hvit brudekjole. Jeg ble litt paff og fikk en slags vekker her.
(...)
Ville dere giftet dere i hvit lang brudekjole og ha "full pakke" om dere hadde vært over 40 år?

Gammel 20-01-09, 00:48   #90
torsk
<*(((<

torsk sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 1
torsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av GinaK, her.

Ville dere giftet dere i hvit lang brudekjole og ha "full pakke" om dere hadde vært over 40 år?

Nei, vettu dette er virkelig ikke bryllupsmat!

torsk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-01-09, 00:52   #91
Joika
Pauset

Standard

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Jo, jeg oppfattet i alle fall de uthevede delene av hovedinnlegget som å dreie seg om det å ha et stort, tradisjonelt bryllup i det hele tatt, ikke bare det med kjolen:

Åh.

Gammel 20-01-09, 00:52   #92
Carrera
Må man ha en tittel?

Carrera sin avatar

Hvor: Trondheim
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Jeg har lest denne tråden mange ganger nå, og jeg forblir like overrasket... Jeg kan ikke på noen måte hverken se eller forstå hvorfor så mange ville reagert på at en dame på 40+ stiller som hvit brud og feirer stort...

Selv om man er så "gammel", så betyr da ikke det at man ikke har lyst å gjøre det hele tradisjonelt...

Jeg nærmer meg 40 og er nygift. Vi hadde vært sammen i 17 år før vi giftet oss, og når det nå skulle skje, og vi valgte kirka, så var det en selvfølge at vi kjørte løpet fullt ut.

At noen evt skulle se rart på meg, og synes det var et teit valg, det falt meg ikke inn en gang. Heldigvis skulle jeg til å si, for hadde jeg ant det, så hadde jeg blitt trist.

Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-01-09, 00:54   #93
Obelix
Ferdig!

Obelix sin avatar

Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Jeg ville aldri ha giftet meg i hvit kjole. Nå er jeg ikke gift heller, men om det skjer er kjolen ikke hvit og det blir ikke kirkebryllup og det blir ikke full pakke.

Hva andre gjør er meg revnende likegyldig.

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-01-09, 01:04   #94
Fru Snurp
Overdriver

Fru Snurp sin avatar

Fru Snurp er populærFru Snurp er populærFru Snurp er populærFru Snurp er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av torsk, her.

Nei, vettu dette er virkelig ikke bryllupsmat!

Gammel 20-01-09, 01:06   #95
Fru Snurp
Overdriver

Fru Snurp sin avatar

Standard

Er det noen som har sagt det? Det er vel heller graden av feiring, hvor mye (hvor stor) feiring som var saken?

Gammel 20-01-09, 07:21   #96
Maz
Pauset

Medlem siden: Dec 2006
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Carrera, her.

Jeg har lest denne tråden mange ganger nå, og jeg forblir like overrasket... Jeg kan ikke på noen måte hverken se eller forstå hvorfor så mange ville reagert på at en dame på 40+ stiller som hvit brud og feirer stort...

Selv om man er så "gammel", så betyr da ikke det at man ikke har lyst å gjøre det hele tradisjonelt...

Hva er tradisjonelt? For meg er det langt fra tradisjonelt med jomfrulig hvitt når en er godt voksen, og ekteskapet er nærmere "slutten enn starten på samlivet".

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-01-09, 08:49   #97
Michelle
X First Lady

Michelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Carrera, her.

Jeg nærmer meg 40 og er nygift. Vi hadde vært sammen i 17 år før vi giftet oss, og når det nå skulle skje, og vi valgte kirka, så var det en selvfølge at vi kjørte løpet fullt ut.

At noen evt skulle se rart på meg, og synes det var et teit valg, det falt meg ikke inn en gang. Heldigvis skulle jeg til å si, for hadde jeg ant det, så hadde jeg blitt trist.

Jeg så deg som lykkelig og meget vakker brud og jeg tror nok ingen som var i kirka tenkte at bruden var for gammel til et slikt antrekk. Kjolen kledde deg og brudgommen virkelig. Nå har jo du en kropp som en 20 åring også da

Michelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-01-09, 08:59   #98
Mrs. Longbottom
Keep calm and trot on

Mrs. Longbottom sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Mrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de fleste
Standard

For meg ville det vært mer et spørsmål om at det var bryllup nummer to, og at jeg kanskje ville ha gjort tiltak for å skille det fra bryllup nr en, sånn opplevelsesmessig. Husker jeg jobbet i gullsmed før, og det kom inn en dame med to gifteringer som skulle files vekk dato og mannens navn i, slik at hun kunne bruke de gamle ringene til sitt nye bryllup. Heldigvis hadde hun fått de igjen fra ex-mannen, liksom, så slapp hun den utgiften. Det ble rart for meg.

Om jeg skulle giftet meg igjen skulle det garantert ha vært star trek-bryllup i Las Vegas

Gammel 20-01-09, 09:07   #99
Enhjørning
Gullfisk

Enhjørning sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av LilleBulla, her.

Husker jeg jobbet i gullsmed før, og det kom inn en dame med to gifteringer som skulle files vekk dato og mannens navn i, slik at hun kunne bruke de gamle ringene til sitt nye bryllup. Heldigvis hadde hun fått de igjen fra ex-mannen, liksom, så slapp hun den utgiften. Det ble rart for meg.

Det hadde vært rart for meg også.
Jeg klarer ikke engang bruke halskjedet eksen min ga meg til jul det året vi var sammen.

Gammel 20-01-09, 13:17   #100
Maverick

Maverick sin avatar

Blogginnlegg: 1281
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har sverget på at hvis jeg noen gang gifter meg igjen skal det være med en mann som lar meg gifte meg i jeans.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:11.