Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Hvit lang brudekjole - oppad til hvilken alder?

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-01-09, 14:58   #61
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvit lang brudekjole - oppad til hvilken alder?

Jeg tror ikke jeg ville valgt en veldig "brudete" kjole etter de 50. Altså, jeg snakker ikke om bløtkakekjoler, men en kjole som helt tydelig er en BRUDEkjole, ikke bare en lekker hvit kjole.

Slør ville jeg ikke valgt ved andregangsbryllup, tror jeg. Det var småkomisk nok som det var den første gangen.

Jeg TROR at hvis jeg skulle giftet meg på nytt, oppi 40-50-60-årene, så ville jeg sett om jeg fikk noen til å lage en kopi av mammas helt enkle, hvite, rett-opp-og-ned knekorte brudekjole fra 1970.

Gammel 19-01-09, 15:00   #62
torsk
<*(((<

torsk sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Barteby
Blogginnlegg: 1
torsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av GinaK, her.

Ville dere giftet dere i hvit lang brudekjole og ha "full pakke" om dere hadde vært over 40 år?

Nei, jeg ville nok ikke det, sånn helt uavhengig av alder.

torsk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-01-09, 15:03   #63
Tussa
Ferdiglada

Tussa sin avatar

Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Om eg skal gifte meg ein gong til skal eg ha ein Tulip-kjole. For meg handle det berre om at behovet for kirke-kvit kjole-hundre til middag-greiene ikkje blir like aktuelt med eit eventuelt bryllup nummer to. Eg hadde følt det litt ubehagelig på eit vis, og DET skal jo ikkje eit bryllup vere.

Samtidig syns eg det er viktig at folk får gjere som dei ønske, uavhengig av alder, antall ekteskap bak seg og barn rundt føttene.

Gammel 19-01-09, 15:10   #64
nikki
Bør lage seg en tittel selv

nikki sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Sørlandet
nikki imponerer mange og er sikkert smartnikki imponerer mange og er sikkert smartnikki imponerer mange og er sikkert smartnikki imponerer mange og er sikkert smartnikki imponerer mange og er sikkert smartnikki imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Lykken, her.

Tja, hver sin lyst. Men hadde det vært mitt andre bryllup i en alder av 45 år, så hadde jeg nok prøvd noe litt annet. Kjolen kan jo være flott og fantastisk, selv om den ikke er hvit. Det er noe med at det lizzom signaliserer uskyld og jomfruelighet, noe de fleste som gifter seg nå, uansett alder, egentlig ikke kan stå for. Men i mitt hode er det bedre med hvit bryllupskjole på en 30-åring som gifter seg første gang.

Må bare si meg helt enig med Lykken.

Gammel 19-01-09, 15:23   #65
løve70
Enda en som trener

løve70 sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Jeg er ikke gift, og har heller aldri hatt noen drømmer om hvit kjole og bryllup i kirken. Så om jeg noen gang kommer til å gifte meg blir det ikke i noen typisk brudekjole.

løve70 er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 19-01-09, 15:40   #66
Ole Brumm
er her

Ole Brumm sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 222
Ole Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de fleste
Standard

Aner ikke, hva andre gjør er meg revnende likegyldig.

Gammel 19-01-09, 18:53   #67
Fibi
Prematurmamma

Fibi sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Skulle jeg giftet meg igjen, så skal jeg absolutt ha hvit, lang kjole. Enten jeg er 35, 45, eller 75.

Jeg nøt nemlig å svinse rundt i brudekjole og slør, og får jeg muligheten til å gjøre det igjen, så hopper jeg i det med begge bena, uansett alder.

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-01-09, 18:59   #68
Pebbles
By the Sea

Pebbles sin avatar

Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

Hva er problemet? Folk kan få gifte seg i hva pokker'n de vil for min del, samme hvor gamle eller unge de er, hvor mange ganger de har vært gift før eller what not. HVORFOR BRY SEG?

Fullstendig enig.

Jeg kan virkelig ikke fordra intetsigende og begrensende regler for hva man kan gjøre i ulike aldre og slikt. Jeg synes deter kjerringaktig å snurpe sammen munnen å være så himla opptatt av å plassere seg selv og andre i så klaustrofobiske bokser.

Nå formulerer jeg meg litt krasst her, og jeg retter det ikke mot noen bestemt - men sånn rent generelt kan jeg si at jeg virkelig ergrer meg over slikt.

Gammel 19-01-09, 19:34   #69
Joika
Pauset

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Dere er jammen meg lette å erge.
Om man ikke kan si sin egen mening uten at andre skal erge seg mener jeg...

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-01-09, 19:34   #70
GinaK
Tja...

GinaK sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Jammen mange svar. Takk for den store responsen. Ut ifra det dere har svart så er det jo flott at man ikke trenger å tenke på alder for å få bryllupsdrømmen sin oppfyllt.

Mjau, den kjolen din var rålekker.

Gammel 19-01-09, 20:08   #71
Millivilli
Aktiv

Millivilli sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Millivilli er litt kul
Standard

Jeg synes det er helt greit.

Millivilli er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-01-09, 20:10   #72
Tussa
Ferdiglada

Tussa sin avatar

Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Heilt på sida av debatten, men slik kan det også gjerast!

Gammel 19-01-09, 20:39   #73
Pebbles
By the Sea

Pebbles sin avatar

Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Joika, her.

Dere er jammen meg lette å erge.
Om man ikke kan si sin egen mening uten at andre skal erge seg mener jeg...

Ja, nå følte jeg meg litt sånn altså, men jeg kan virkelig ikke fordra intetsigende regler for hva som passer seg hvor og når, før klokka 12 på en søndag, etter 50-års dagen, som gift, som mor, som skilt etc etc etc...

Gammel 19-01-09, 20:40   #74
Pebbles
By the Sea

Pebbles sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Haugtussa, her.

Heilt på sida av debatten, men slik kan det også gjerast!

Gammel 19-01-09, 21:54   #75
Joika
Pauset

Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Zoë, her.

Ja, nå følte jeg meg litt sånn altså, men jeg kan virkelig ikke fordra intetsigende regler for hva som passer seg hvor og når, før klokka 12 på en søndag, etter 50-års dagen, som gift, som mor, som skilt etc etc etc...

Men det er jo ingen som snakker om noen regler. HI spurte om hva man mente SELV.. Det er jo ikke dermed sagt at man trer det over hodet på folk, selv om man diskuterer det her.

Gammel 19-01-09, 21:55   #76
Joika
Pauset

Standard

Jeg likte ikke strikkakjolen. Dvs kunne likt den om den stod mer i stil til mannen, som jeg syntes ser litt overpyntet ut i forhold til henne.

Gammel 19-01-09, 21:58   #77
Marge
Bør lage seg en tittel selv

Marge sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Marge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt likt
Standard

Couldn't care less. Folk kan få gifte seg i joggedress hvis de vil for min del. :generøs:

Marge er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-01-09, 22:00   #78
Søster
kåt vikingbrud

Søster sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østlandet
Søster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av torsk, her.

Nei, jeg ville nok ikke det, sånn helt uavhengig av alder.

Frir til Torsk. Jeg er stolt av deg fordi du er så standhaftig.

Unger: 05 og 07. Gubbe: 77. Dugandes kone ønskes.
Søster er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-01-09, 22:02   #79
Søster
kåt vikingbrud

Søster sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østlandet
Søster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt likt
Standard

Åja, jeg synes det er helt idiotisk å gidde å mene noe om hva andre har på når de gifter seg, uahvngig av alder, kjønn, promiskuitet og eventuelle andre faktorer slarvemennesker henger seg opp i.

Unger: 05 og 07. Gubbe: 77. Dugandes kone ønskes.

Sist redigert av Søster : 19-01-09 kl 22:04. Årsak: ikke slarvekjerringer
Søster er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-01-09, 22:08   #80
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 183
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg hadde ingen planer om å gifte meg i hvit kjole, men mannen ville gjerne at jeg skulle ha det. Jeg har aldri følt meg finere, og det var en følelse jeg unner absolutt alle. Helt uansett alder.

Men jeg må si at kjolen Haugtussa viste bilde av var helt fantastisk. Det hadde vært en perfekt kjole til bryllup nr 2, synes jeg. Jeg har jo gjort unna brudekjolebryllupet mitt.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:55.