Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Unisexdo - fungerer det?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-01-09, 13:21   #21
nolo
Fola Blakken

nolo sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 86
nolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Unisexdo - fungerer det?

Vi har adskilte do i hver etasje, og arbeidsplassen er mannsdominert. I følge renholderkollega er mannedoene dagens verste arbeidsoppgave.

Gammel 09-01-09, 13:44   #22
Isa
--

Isa sin avatar

Blogginnlegg: 1
Isa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de fleste
Standard

Nei, ikke her ihvertfall!
Vi er ca 20 ansatte med 2 doer og jeg er helt forundret over griset her. Det er søl utenfor og dobørste aner de ikke hva er. Men om det er gutta aner jeg ikke. Men må si at følelsen er sterk...

Isa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-09, 14:09   #23
Balanse
Vaklende

Balanse sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Blogginnlegg: 16
Balanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt av
Standard

@Alle: Mye gode forslag her!

Jeg får se om jeg finner en kul tegneserie eller vits om problemet, og se om det hjelper å henge den på døra. Prøve med det gode før jeg innfører forbud mot ståtissing, lizzom.

Det har ikke vært noe her før, det er en renovert etasje i et bygg der de andre etasjene har kjønnsdelte doer. I forhold til påbud er det gjerne godt nok at man kan gå opp en etasje og finne do for eget kjønn om man skulle være paragrafrytter. Jeg driter jo i hvilken do som brukes (pun intended) uansett skilt, men foretrekker litt mindre griseri.

Bytte ut mennene kan bli et problem, jeg vet faktisk ikke hvem de er. Vi har ikke vært i bygget så mange dagene. Det er en stor arbeidsplass og ingen menn i min del av lokalet, synderne er fra andre siden av ganga eller noen som har brukt etasjens møterom.

Balanse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-09, 14:15   #24
Skvetten
Passiv

Standard

Vi har unisexdo og det funker det. Det blir vasket hver natt og er rimelig delikat fordi de som vasker nekter å ta for mye dritt etter oss andre.

Svar med sitat
Gammel 09-01-09, 14:21   #25
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jobber på en arbeidsplass med 5 kvinnelige- og 4 mannlige ansatte. Vi har et toalett på deling, og det er alltid rent og pent. (Takk og lov.)

Gammel 09-01-09, 14:39   #26
Elise
Ute av drift

Elise sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Der jeg jobbet tidligere ble det tatt opp på personalmøte at folk måtte ta ibruk dobørsten hvis nødvendig, og ellers tenke litt på at det kommer andre etterpå, og at renholdernes arbeidsplass skal være et ålreit sted. I samme setning slang lederen også på at folk fikk se å vaske hendene sine.

Det ble stor oppstandelse, for å si det sånn. Folk skulle ha seg frabedt å prøve å bli oppdratt i godt voksen alder.

Men jeg tror det ble bedre.

Gammel 09-01-09, 16:30   #27
Kaija
WF: Sausnebbet

Kaija sin avatar

Blogginnlegg: 120
Kaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Blondie, her.

Klart det funker! Aldri sett Ally McBeal?

Det nærmeste vi kommer unisex-do på min arbeidsplass er at vi i et halvt år har lurt den nye redaktøren til å tro at jentedoen er guttedoen. Nivået her er ikke så høyt.

Det var littegranne småslemt. Regner med at jeg vet hvem dette er, og lurer på om jeg klarer å la vær å flire når jeg ser ham neste gang.

Vi har mange damer og bare noen få menn på jobb. Doene er adskilt, men brukes om hverandre like vel. Det ser ut til at mannedoen foretrekkes av damer som ikke klarer å vente med bæsjen til de kommer hjem. Kanskje en tror at en kan fraskrive seg ansvaret for stanken som siver ut i garderoben vår på den måten?

Sist redigert av Kaija : 09-01-09 kl 16:37.
Kaija er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-09, 16:33   #28
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Elise, her.

Der jeg jobbet tidligere ble det tatt opp på personalmøte at folk måtte ta ibruk dobørsten hvis nødvendig, og ellers tenke litt på at det kommer andre etterpå, og at renholdernes arbeidsplass skal være et ålreit sted. I samme setning slang lederen også på at folk fikk se å vaske hendene sine.

Det ble stor oppstandelse, for å si det sånn. Folk skulle ha seg frabedt å prøve å bli oppdratt i godt voksen alder.

Men jeg tror det ble bedre.

På jobben til min søster har de hengt opp en forklaring på bruk av dobørste med tekst og bilder på hver dodør...

Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-09, 18:09   #29
Mamma Rosa
strikker

Mamma Rosa sin avatar

Mamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt likt
Standard

Jeg har aldri hørt om det engang.

Gammel 09-01-09, 18:22   #30
Einhyrningur
Be happy!

Einhyrningur sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Einhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt av
Standard

Vi har adskilte do, men to av doene på jentedoen er guttenes, dette er fordi de bare hadde ett do og vi seks.

Guttedoene er ofte renere enn jentedoene. På jentedoene er det bæsj, blod og gørr. Rett og slett helt jævlig.

Sikker på at det er guttene som griser?

Einhyrningur er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-09, 19:49   #31
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blogginnlegg: 223
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kaija, her.

Det var littegranne småslemt. Regner med at jeg vet hvem dette er, og lurer på om jeg klarer å la vær å flire når jeg ser ham neste gang.

Klart du vet hvem det er. Jeg tror han tåler det.

Gammel 17-01-09, 14:09   #32
Snurr
Sjenert

Snurr sin avatar

Medlem siden: May 2008
Snurr har et hav av muligheter foran seg
Standard

Henge opp en av disse?

Vedlagte bilder
Filtype: jpg dofotball.jpg (24,7 KB, 36 visninger)
Filtype: jpg img200606051836270.jpg (33,5 KB, 35 visninger)
Gammel 17-01-09, 14:31   #33
Travolta
Erfaren

Travolta sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Oslo
Travolta er populærTravolta er populærTravolta er populærTravolta er populær
Standard

Vi har adskilte toaletter for menn og kvinner, men jentedoen er ofte grisete for det. Jeg er helt sjokkert, og trodde faktisk lenge at kvinner var litt mer hygenisk anlagt enn menn. Nå vet jeg ikke lenger. Mulig er det én som ødelegger inntrykket? Greit at folk må bæsje på jobb, men det må da være mulig å bruke en dobørste etter seg? Det er to doer ved siden av hverandre, og mens jeg er der inne, så hører jeg ofte at folk gjør seg ferdig for så å gå rett ut. Altså uten å vaske hendene! Og sånne folk jobber jeg med.

Fra herredoen hender det at jeg spesielt ser én mann som til og med tar med seg avisen inn. Der lukter det sikkert godt, tenker jeg - etter at han har kost seg vel og lenge med avisen.

Jeg tror både kvinner og menn får skjerpe seg.

Travolta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-01-09, 21:55   #34
Balanse
Vaklende

Balanse sin avatar

Balanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt av
Standard

Jeg har hengt opp en fin plakat om hvoran man bruker dobørsten.

Ellers er det nok mennene som griser, jeg har delt do med de andre (damene) i mange år uten problemer.

Gammel 17-01-09, 22:03   #35
Nå også i farger

Medlem siden: Oct 2006
Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Marikken, her.

Men om det er gutta aner jeg ikke. Men må si at følelsen er sterk...

Vel, vi har ikke unisex do på jobben og det grises der også.
Dråper (tissedråper?) på setet, ikke sjekket at det er dratt ned ordentlig, brun gugge som flyter på vannet osv.
Ikke er damene spesielt diskre heller - må vi drite, så driter vi - med lyd og splask.

Vi er fåtall av damer på min jobb, og jeg kan vel telle på en hånd hvor mange det er på vår avdeling.
Min kollega og jeg har dermed begynt jakten. Vi har nå eliminert noen, og snart dratt en konklusjon. Dette har vi gjort utifra hvem som har sko som klikker og slikt. For å si det sånn, de fineste damene, de både driter og søler de også.

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-01-09, 22:22   #36
Balanse
Vaklende

Balanse sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Bella76, her.

For å si det sånn, de fineste damene, de både driter og søler de også.

Noen trenger kanskje mer tid på å sjekke sminken?

Vi har de fineste damene i min avdeling, altså. Da tenker jeg først og fremst på hvordan de er, ikke hvordan de ser ut.

Gammel 17-01-09, 22:41   #37
Fru Snurp
Overdriver

Fru Snurp sin avatar

Medlem siden: May 2007
Fru Snurp er populærFru Snurp er populærFru Snurp er populærFru Snurp er populær
Standard

Vi har et skilt med denne teksten på jobben:

Gentlemen, stand closer. It's shorter than you think.
Ladies, please remain seated for the entire performance.

Tror faktisk det funker!

Gammel 17-01-09, 23:54   #38
Søster
kåt vikingbrud

Søster sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østlandet
Søster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Jentemamma, her.

Fra herredoen hender det at jeg spesielt ser én mann som til og med tar med seg avisen inn. Der lukter det sikkert godt, tenker jeg - etter at han har kost seg vel og lenge med avisen.

Lukter bæsjen verre hvis man leser altså?

Unger: 05 og 07. Gubbe: 77. Dugandes kone ønskes.
Søster er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-09, 11:12   #39
Travolta
Erfaren

Travolta sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Travolta er populærTravolta er populærTravolta er populærTravolta er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av Søster, her.

Lukter bæsjen verre hvis man leser altså?

Ja, for han gjør seg jo ikke akkurat ferdig i "hui og hast", og lukta blir sterkere. Dette vet jeg, for jeg har kontoret mitt rett utenfor herredoen, og lukta blir med ut i korridoren!

Travolta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-01-09, 14:55   #40
AUM
Nybegynner

Medlem siden: Jan 2009
AUM er den lykkelige mottaker av konstruktiv kritikk
Standard

Opprinnelig lagt inn av Balanse, her.

Det er noe galt med mennene her, altså.

Forslag til enkle tiltak?

Lage en oppskrift på hvordan man opptrer for ikke å sjenere andre? Sånn med teskje? Og reprodusere og henge opp på hver dør?

AUM er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:14.