Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Autofil

Hvilke syvsetere finnes på markedet?

Autofil Bilsnakk.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-07-08, 21:25   #21
Erica
Hekta

Erica sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
Erica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvilke syvsetere finnes på markedet?

Opprinnelig lagt inn av 3barnsmor, her.

Vi har en Renault Grand Espace, og er fornøyd med den. Den har et kjempestort bagasjerom når en har 5 seter i, og har man 7 seter i er det fortsatt plass til litt bagasje. Det er en god bil å kjøre, og har endel detaljer som er kjekke som solgardiner integert i døra, bare til å trekke opp, bord foran de to passasjersetene bak forsetene, masse oppbevaringsrom inne i kupeen osv.

Prisen ja: Ny koster den vel fra 470 000 og oppover. Vi kjøpte vår 2003-modell for snart 3 år siden, og da ga vi 360 000 for den.

Gammel 20-07-08, 10:33   #22
Trixie
Bør lage seg en tittel selv

Trixie sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Blogginnlegg: 160
Trixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de fleste
Standard

Citröen c4 picasso. Vi er veldig fornøyd med vår. Får fint plass til 6 personer og en vogn.

Trixie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-07-08, 10:52   #23
Maxine
Einsam

Maxine sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heme ve Mjøsa
Blogginnlegg: 17
Maxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Ei venninne av meg har prøvd det meste, og Peugeot 807 er det beste hun har hatt. Hun har tre barn, en mann og en stor svigerfamilie som stort sett det er en av på besøk hele tiden som vil ha plass i bilen

Maxine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-07-08, 10:58   #24
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har en Toyota Corolla Verso, (Den heter bare Verso fra 2008.) og vi er veldig godt fornøyd med den. Jeg ville dog ikke valgt den hvis jeg hadde hatt mer enn tre barn; de to bakerste setene synes jeg ikke er trygge nok til å bruke på langkjøring, da de står tett inntil bakdøra, og dessuten er det omtrent ikke bagasjeplass når disse brukes. WV Touran var den andre bilen vi vurderte seriøst, og jeg mener at det samme kan sies om den.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-07-08, 11:07   #25
Aminta
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?

Aminta sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Aminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt likt
Standard

Re: Sv: Hvilke syvsetere finnes på markedet?

Opprinnelig lagt inn av Maxine, her.

Ei venninne av meg har prøvd det meste, og Peugeot 807 er det beste hun har hatt. Hun har tre barn, en mann og en stor svigerfamilie som stort sett det er en av på besøk hele tiden som vil ha plass i bilen

Peugeot 807 er veldig god ja, og det er stor og god plass. Voksne kan sitte bakerst også.

Aminta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-07-08, 12:29   #26
Føniks
padawan

Føniks sin avatar

Føniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Vi endte med Ford S-max. Etter å ha målt og styret fant vi ut at den hadde størst plass bak med alle 7-setene oppslått. Vi hadde da kikket på Mazda 5, Touran, Toyota Verso og et par til jeg nå ikke husker. Prisen for ny bil var da 365 000,-. Vi er veldig godt fornøyd, god plass til barnesete, vogn og et par bager.

Skulle gjerne hatt skyvedørene som Mazda 5 har, men valgte de bort for bagasjeplass.

Gammel 23-07-08, 23:15   #27
Selma
blid

Selma sin avatar

Selma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Føniks, her.

Skulle gjerne hatt skyvedørene som Mazda 5 har, men valgte de bort for bagasjeplass.

Skyvedørene er supre! Vi har Mazda 5 med elektriske skyvedører - helt genialt! Med for en familie med fire barn så blir nok Mazda 5 for liten - når de tok bakerste setene er i bruk så er det minimalt med bagasjeplass. De bakerste setene er supre når man skal ha med naboungene på fotballtrening og når vi skal på småturer sammen med mine foreldre (de bor langt unna og har sjelden med bil når de er på besøk)

Gammel 27-09-08, 21:04   #28
Stine-mor
Firebarnsmor

Stine-mor sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Stine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de fleste
Standard

Drar opp denne igjen. Vi vurderer å bytte inn begge bilene våre mot en S-Max. Den ser så fin ut.
Vanskelig dette.

Nå står det mellom Opel Zafira, pga prisen, og S-Max, som er dyrere med ser større ut.
Må vel prøvekjøre begge.

Gammel 27-09-08, 21:38   #29
Erica
Hekta

Erica sin avatar

Hvor: Indre Østlandet
Erica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Stine-mor, her.

Drar opp denne igjen. Vi vurderer å bytte inn begge bilene våre mot en S-Max. Den ser så fin ut.
Vanskelig dette.

Nå står det mellom Opel Zafira, pga prisen, og S-Max, som er dyrere med ser større ut.
Må vel prøvekjøre begge.

Jeg hadde ihvertfall valgt s-max. Den er kjempefin å se på, rommelig og fin, og veeeeldig god å kjøre. Den er definitivt den flerbruksbilen som ligger best på veien av de jeg har prøvd.

Gammel 28-09-08, 01:10   #30
mrc

mrc sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Propella, her.

Vi har hatt en peugeot 806 og en mercedes vaneo. Problemet med denne typen biler er at bagasjeplassen, det er liten plass og pga den lille avstanden mellom siste seterekke og slutten på bilen er det dårligere sikkerhet for de som sitter bakerst.

Men det skal også sies at det er ganske sjeldent at man får en veldig stor belastning bak på bilen i en ulykke.

mrc er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-09-08, 01:15   #31
mrc

mrc sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Jeg mener man her må skiller mellom "ekte syvsetere" og "5+2"-setere. Biler som Touran, Zafira, Verso, Outlander, S-Max og tildels Galaxy/Sharan (da Galaxy av forrige generasjon), og flere til, går som 5+2-setere. Det er 5-setere med to "nødseter". Jeg vil si at en "ekte syvseter" fortsatt har litt bagasjeplass igjen og at tilgang til siste seterad er tilrettelagt bedre.

Selv har vi VW Touran, og den dekker våre behov; Vi er normalt fem som skal i bilen, men det hender at vi har behov for å bruke "nødsetene" ved besøk o.l. Tenker at at når ungene blir eldre blir det aktuelt å ha med venner også.

Biler i denne klassen, og selv de litt større enn Touran, Verso, Zafira m.fl. blir for små hvis man mer permanent trenger å ha seks seter eller mer. Mest kritisk blir det så lenge man har en litt større barnevogn. Bagasjemessig klarer en del seg etter hvert med litt mindre 5+2-flerbruksbiler hvis man slenger på en takboks...

mrc er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-09-08, 01:37   #32
Koma
Lysende norsk flaskekoker

Koma sin avatar

Blogginnlegg: 66
Koma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Vi har akkurat kjøpt en Seat Alhambra I følge samboer skulle vi kjøpt S-max hvis vi hadde hatt råd

Koma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-01-09, 15:22   #33
Stine-mor
Firebarnsmor

Stine-mor sin avatar

Stine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Autofil, her.

...Og der så jeg at dette er en hauggammel tråd.
Du har vel fått kjøpt deg bil nå etterhvert?

Nei, ingen bil i sikte her. Mannen mener det mest fornuftige er å betale mer på den (de) bilen(e) vi har før vi bytter.

Gammel 12-01-09, 15:39   #34
Agent Scully
Truth is in the x-files

Agent Scully sin avatar

Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 584
Agent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Flere som sikler på 7-setere her ja ...
Mannen og jeg har forelsket oss i Ford S-max. Det jeg liker med den er at den ikke er så diger at den blir et drog - og jeg er ikke så himla glad i å parkere når alt kommer til alt. Det eneste minuset vi har funnet er at den ikke kommer med 4-hjulstrekk.
(Mannen er rimelig bilinteressert, så jeg regner med han har saumfart markedet og lest det meste av tester og anbefalinger fra alle bilblader som tenkes kan)

- Serenity now. Insanity later.

Sist redigert av Agent Scully : 12-01-09 kl 17:28.
Agent Scully er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-01-09, 15:48   #35
Tito
I gapestokken

Tito sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Oslo
Tito imponerer mange og er sikkert smartTito imponerer mange og er sikkert smartTito imponerer mange og er sikkert smartTito imponerer mange og er sikkert smartTito imponerer mange og er sikkert smartTito imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Citroen C4 Picasso har vi og er kjempefornøyd med den. Har ingenting negativt å si om den. Har hatt den i 1,5 år nå. Det er 7 seter i den, men vi har lagt ned det ene setet bakers og har tvillingvognen der. Setene i første bakseterad er alle like store og har alle isofix og trepunkts-setebelte. Vi vurderte S-max også når vi kjøpte, men det ble litt trangere på bakerste seterad i den bilen og det var mindre baggasjeplass. Touran er såpass mye dyrere enn Citroen, derfor valgte vi ikke den heller. Mazda5 har 2,5 sete i første bakseterad. Hos Toyota fant vi heller ikke et alternativ som var bedre enn citroen'en.

En ting jeg er veldig glad for at vi investerte i når vi kjøpte bilen, som ekstrautstyr, er ryggesensor. Det er til kjempehjelp når vi skal parkere. Den er jo litt stor og kan nok være litt komplisert å parkere. Med denne sensoren går det som en drøm.

Gammel 12-01-09, 15:59   #36
Miss Norway
Kidding, right?

Miss Norway sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har også XC90, og den er er STOR. Egentlig for stor for oss; vi er bare fire. Men ifm hytteflytting er den veldig grei, men det hadde igrunnen en stor stasjonsvogn også vært.

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-01-09, 16:00   #37
Dragen
VeloppDragen

Dragen sin avatar

Blogginnlegg: 812
Dragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtid
Standard

Vi har en VW Multivan. Vi er veldig fornøyde med den. Mannen ville ha større motor, jeg ville ha den fordi to av setene er snudd mot kjøreretningen, slik at de to yngste sitter trygt uten diskusjon om bakovervendte bilseter.

Fin bil, god plass til barna, litt lite bagasjeplass med tanke på hvor stor bilen er, men setene kan flyttes eller tas ut etter behov. Vi er veldig fornøyde. Det var imidlertid ingen billig fornøyelse.

Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22)
Dragen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-01-09, 16:04   #38
Elisabet
Står på egne ben

Elisabet sin avatar

Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Ylvania, her.

Peugeout 807 eller Volvo xc 90
Først nevnte har ordentlige seter og plass til voksne bak.

Opprinnelig lagt inn av Miss Norway, her.

Jeg har også XC90, og den er er STOR. Egentlig for stor for oss; vi er bare fire. Men ifm hytteflytting er den veldig grei, men det hadde igrunnen en stor stasjonsvogn også vært.

Volvo XC90 kan jeg ikke anbefale om en har 4 barn + 2 voksne som skal ut og kjøre. Da er det minimalt med plass til noen vogn i tillegg. Har ei venninne som bannet den bilen opp og ned etter de fikk nr. 4. Hun måtte demontere hele vogna i mange deler for å få plass til den i bilen. Mens jeg med min Renault Grand Espace bare kan kjøre inn vogna uten og legge den sammen ved siden av når det er plass til 6 personer, og når det er plass til 7 personer får jeg fint plass til vogna bare ved å legge den sammen. Super bil. De er ganske dyre helt nye, men om du kjøper en som er 2-3 år gammel så er det ikke så ille pris.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-01-09, 17:42   #39
Stine-mor
Firebarnsmor

Stine-mor sin avatar

Standard

Mannen vil ikke ha Espace. Han vil ha Ford S-Max. Alt annet er utelukket, virker det som.

Kanskje jeg bare skulle byttet ut mannen.

Gammel 12-01-09, 17:46   #40
Albertine
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Tito, her.

Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:27.