|
Autofil Bilsnakk. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#21 |
Hekta
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvilke syvsetere finnes på markedet?
Prisen ja: Ny koster den vel fra 470 000 og oppover. Vi kjøpte vår 2003-modell for snart 3 år siden, og da ga vi 360 000 for den.
![]() |
#23 |
Einsam
|
![]() Sv: Hvilke syvsetere finnes på markedet?Ei venninne av meg har prøvd det meste, og Peugeot 807 er det beste hun har hatt. Hun har tre barn, en mann og en stor svigerfamilie som stort sett det er en av på besøk hele tiden som vil ha plass i bilen |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Bedreviter
|
![]() Sv: Hvilke syvsetere finnes på markedet?Vi har en Toyota Corolla Verso, (Den heter bare Verso fra 2008.) og vi er veldig godt fornøyd med den. Jeg ville dog ikke valgt den hvis jeg hadde hatt mer enn tre barn; de to bakerste setene synes jeg ikke er trygge nok til å bruke på langkjøring, da de står tett inntil bakdøra, og dessuten er det omtrent ikke bagasjeplass når disse brukes. WV Touran var den andre bilen vi vurderte seriøst, og jeg mener at det samme kan sies om den. |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?
Medlem siden: Aug 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Re: Sv: Hvilke syvsetere finnes på markedet?
Peugeot 807 er veldig god ja, og det er stor og god plass. Voksne kan sitte bakerst også.
![]() |
#26 |
padawan
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvilke syvsetere finnes på markedet?Vi endte med Ford S-max. Etter å ha målt og styret fant vi ut at den hadde størst plass bak med alle 7-setene oppslått. Vi hadde da kikket på Mazda 5, Touran, Toyota Verso og et par til jeg nå ikke husker. Prisen for ny bil var da 365 000,-. Vi er veldig godt fornøyd, god plass til barnesete, vogn og et par bager.
![]() |
#27 |
blid
Skyvedørene er supre! Vi har Mazda 5 med elektriske skyvedører - helt genialt! Med for en familie med fire barn så blir nok Mazda 5 for liten - når de tok bakerste setene er i bruk så er det minimalt med bagasjeplass. De bakerste setene er supre når man skal ha med naboungene på fotballtrening og når vi skal på småturer sammen med mine foreldre (de bor langt unna og har sjelden med bil når de er på besøk)
![]() |
#28 |
Firebarnsmor
Medlem siden: Mar 2007
![]() Sv: Hvilke syvsetere finnes på markedet?Drar opp denne igjen. Vi vurderer å bytte inn begge bilene våre mot en S-Max. Den ser så fin ut.
![]() |
#29 |
Hekta
Hvor: Indre Østlandet
Jeg hadde ihvertfall valgt s-max. Den er kjempefin å se på, rommelig og fin, og veeeeldig god å kjøre. Den er definitivt den flerbruksbilen som ligger best på veien av de jeg har prøvd.
![]() |
#30 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Men det skal også sies at det er ganske sjeldent at man får en veldig stor belastning bak på bilen i en ulykke. |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvilke syvsetere finnes på markedet?Jeg mener man her må skiller mellom "ekte syvsetere" og "5+2"-setere. Biler som Touran, Zafira, Verso, Outlander, S-Max og tildels Galaxy/Sharan (da Galaxy av forrige generasjon), og flere til, går som 5+2-setere. Det er 5-setere med to "nødseter". Jeg vil si at en "ekte syvseter" fortsatt har litt bagasjeplass igjen og at tilgang til siste seterad er tilrettelagt bedre. |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Firebarnsmor
Nei, ingen bil i sikte her.
![]() |
#34 |
Truth is in the x-files
|
![]() Sv: Hvilke syvsetere finnes på markedet?Flere som sikler på 7-setere her ja ...
Storebror -06, Lillesøster & Lillebror -09 - Serenity now. Insanity later. Sist redigert av Agent Scully : 12-01-09 kl 17:28. |
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
I gapestokken
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
#36 |
Kidding, right?
|
![]() Sv: Hvilke syvsetere finnes på markedet?Jeg har også XC90, og den er er STOR. Egentlig for stor for oss; vi er bare fire. Men ifm hytteflytting er den veldig grei, men det hadde igrunnen en stor stasjonsvogn også vært.
![]() |
![]() |
#37 |
VeloppDragen
|
![]() Sv: Hvilke syvsetere finnes på markedet?Vi har en VW Multivan. Vi er veldig fornøyde med den. Mannen ville ha større motor, jeg ville ha den fordi to av setene er snudd mot kjøreretningen, slik at de to yngste sitter trygt uten diskusjon om bakovervendte bilseter.
Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22) |
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
Står på egne ben
Medlem siden: Sep 2006
Volvo XC90 kan jeg ikke anbefale om en har 4 barn + 2 voksne som skal ut og kjøre. Da er det minimalt med plass til noen vogn i tillegg. Har ei venninne som bannet den bilen opp og ned etter de fikk nr. 4. Hun måtte demontere hele vogna i mange deler for å få plass til den i bilen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
Firebarnsmor
![]() Sv: Hvilke syvsetere finnes på markedet?Mannen vil ikke ha Espace. Han vil ha Ford S-Max. Alt annet er utelukket, virker det som.
![]() |
|
|