|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#21 |
Earthling
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Alpint vs bortover - hva prioriterer dere?Vi prioriterer langrenn, og har følgelig meldt snart 5-åringen på kurs i vinter. Han har allerede gått noen ganger på fjellet tidligere år. Jeg vil gjerne at han og lillesøster skal stå slalåm, men venter sannsynligvis til neste sesong, når hun er gammel nok. |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Sliter med tastaturet
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Alpint vs bortover - hva prioriterer dere?Jeg har aldri eid alpinski, og kan telle antall ganger i bakken på ei hand. Jeg har ikke gått på langrenn på 5 år. 3-åringen fikk seg langrennski i går, og vi får starte med det. Før eller siden kommer vi sikkert til å ta en tur i bakken også, men ikke på noen år enda. |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ
|
![]() Sv: Alpint vs bortover - hva prioriterer dere?Jeg prioriterer langrenn.
![]() |
#26 |
Opp og ned
|
![]() Sv: Alpint vs bortover - hva prioriterer dere?Vi var å gikk en god del i fjor påske, da var mellomste 4 1/2 år og frøkna 3 år. De har begge gått siden de var to år, men det var i fjor de virkelig gikk ordentlig på langrennski.
![]() |
#28 |
Protonterapeut
|
![]() Sv: Alpint vs bortover - hva prioriterer dere?@Teo: Har du noe fakta å underbygge med? Jeg har nemlig alle intensjoner om å ha guttungen på alpin før sommeren kommer, men min far har fjørten argumenter for hvorfor jeg ikke skal gjøre det. Og enn så lenge så må jeg nesten høre på ham.
![]() |
#29 |
Protonterapeut
|
![]() Sv: Alpint vs bortover - hva prioriterer dere?
Der har du argumentet for bortoverski, vettu!
![]() |
#30 |
Dukkar plutseleg opp ...
![]() Sv: Alpint vs bortover - hva prioriterer dere? |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Men først, kaffe!
![]() Sv: Alpint vs bortover - hva prioriterer dere?Begge fikk langrennski rundt toårs alder, alpint begynte storesøster med da hun var fire, lillesøster begynte nå i vinter med sin første slalomtur. |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
|
Neineinei. Ta heisen opp, traske bortover (ok, og litt oppover) med tunge støvler og enda tyngre ski, finne et elvefar/fossefall og suse nedover, og så rett inn på varmestua, kaffe/toddy/kakao, og så heisen opp igjen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Sliter med tastaturet
![]() Sv: Alpint vs bortover - hva prioriterer dere?Mest moro uten ski, spør du meg. Og uten snø. |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
|
![]() Sv: Alpint vs bortover - hva prioriterer dere? |
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Superaktiv
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Alpint vs bortover - hva prioriterer dere?Barna har gått på langrenn siden det året de fylte to år og hadde sitt første slalomkurs det året de fylte 3 år. Storesøster og mellombror elsker slalom og kjører kurs 2 ganger i uken. Ellers drar de i bakken etter skoletid. |
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Bedreviter
|
Nei, men Teomannen vokste opp på et sted der omgivelsene var langt bedre egnet for nedoverski enn for bortoverski, og der går alle på slalåmski fra de er halvannen neve stor. Og det går bra med dem. |
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
intro
|
![]() Sv: Alpint vs bortover - hva prioriterer dere?Definitivt langrenn. Jeg har stått slalåm én gang de siste 15 åra. Det pussige var at jeg fortsatt mestret det, men det var like kaldt som før. Vi vurderer langrennsski til 2-åringen allerede denne sesongen, mens alpint nok må vente noen år (håper jeg).
![]() |
![]() |
#38 |
maler
|
![]() Sv: Alpint vs bortover - hva prioriterer dere?Langrenn. Det er det som er enkelt tilgjengelig å gjøre sammen med barna, vi liker å gå på turer både med og uten ski. Vi har vært i slalåmbakken en gang, da leide vi ski. Veldig gøy, men mannen kan ikke stå, så det ble veldig mye holding av ustø unger i heis på meg.... *skikurs på mannen i år* |
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
Introvert textrovert
|
Ja, det tipset har jeg også hørt. Hvordan gjør du det? Klipper av eller finnes det feller for barn? Har alle sportsbutikker det eller er det bare type Platou?
![]() |
#40 |
Protonterapeut
|
![]() Sv: Alpint vs bortover - hva prioriterer dere?Karamell: Man kjøper kortfeller.
![]() |
|
|