Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Snåsamannen

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 30-12-08, 18:09   #241
Alfa
Dukkar plutseleg opp ...

Alfa sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Alfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Snåsamannen

Opprinnelig lagt inn av Scarlett, her.

Nei, og det har han jo rett til. Som jeg har rett til da ikke å tro. Uten at noen av oss nødvendigvis er arrogante.

Sjølvsagt har du det. Som sagt så verken trur eller avviser eg at han kan ha evner som virkar, eg har endå ikkje møtt argumentasjon som klarer å overbevise meg om verken det eine eller det andre.

Alfa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-12-08, 19:52   #242
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

For meg personlig må jeg ikke alltid ha konkret og fysisk dokumentasjon for å tro på noe. Jeg kan velge å tro likevel, og i grunn er det litt godt.

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-12-08, 20:01   #243
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Alfa, her.

Men det er jo det eg tenker, at kanskje er ikkje det eit poeng for han i det heile tatt.

Han har jo bare alt å tape om han blir testet, for de som tror på ham nå, så er jo troen på ham helt uavhengig av dokumentasjon og sannsynliggjøring at han har evner som man ikke har sett hos mennesker før.

Derimot, om han faktisk har slike krefter og lett kan bevise det, så er det jo litt pussig at han ikke ønsker å vise det. Det er også mye penger i det, The Randi Foundation har satt opp en verdi tilsvarende en million dollar for enhver som kan vise at man har evner som ansees for å være paranormale, vannleting ved hjelp av kvister for eksempel, synske evner, varme hender etc.

Gammel 30-12-08, 20:10   #244
Alfa
Dukkar plutseleg opp ...

Alfa sin avatar

Alfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Derimot, om han faktisk har slike krefter og lett kan bevise det, så er det jo litt pussig at han ikke ønsker å vise det. Det er også mye penger i det, The Randi Foundation har satt opp en verdi tilsvarende en million dollar for enhver som kan vise at man har evner som ansees for å være paranormale, vannleting ved hjelp av kvister for eksempel, synske evner, varme hender etc.

Ja, eg forstår kva du meiner. Men eg ser også at det godt kan vere årsaker til at han ikkje ønsker å bli testa. Som det står fleire stader så viser han til at han allereie har vore testa av NRK og at det var ei påkjenning. Kanskje følest det som personleg tafsing i privatlivet, kanskje føles det som "latterleggjering" av noko han held dyrebart, kanskje ønsker han rett og slett ikkje å bruke "gåva" til andre enn dei som treng det? Det kan vere mange andre årsaker til at han ikkje vil bli testa enn at han er redd for å bli avslørt.

Eg synest den andre samanlikninga mi er ganske ok i så måte. Eg er ikkje nødvendigvis utro om eg nektar mannen min å snoke på mailen og sms-ane mine...

Gammel 30-12-08, 20:13   #245
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Alfa, her.

Ja, eg forstår kva du meiner. Men eg ser også at det godt kan vere årsaker til at han ikkje ønsker å bli testa. Som det står fleire stader så viser han til at han allereie har vore testa av NRK og at det var ei påkjenning. Kanskje følest det som personleg tafsing i privatlivet, kanskje føles det som "latterleggjering" av noko han held dyrebart, kanskje ønsker han rett og slett ikkje å bruke "gåva" til andre enn dei som treng det? Det kan vere mange andre årsaker til at han ikkje vil bli testa enn at han er redd for å bli avslørt.

Eg synest den andre samanlikninga mi er ganske ok i så måte. Eg er ikkje nødvendigvis utro om eg nektar mannen min å snoke på mailen og sms-ane mine...

Jeg kan jo nesten skjønne at Gjerstad ikke gidder, han er jo en gammel mann og trenger heller neppe særlig med penger. Men det betenkelige er jo at det nesten ikke er noen som holder på som healere og slikt som heller ikke ønsker å bli testet. Selv ikke de som er unge og trenger pengene.

Gammel 30-12-08, 20:19   #246
Alfa
Dukkar plutseleg opp ...

Alfa sin avatar

Standard

Jeg kan jo nesten skjønne at Gjerstad ikke gidder, han er jo en gammel mann og trenger heller neppe særlig med penger. Men det betenkelige er jo at det nesten ikke er noen som holder på som healere og slikt som heller ikke ønsker å bli testet. Selv ikke de som er unge og trenger pengene.

Ja, eg er veldig einig i at det kan verke betenkeleg. Men eg har ikkje innsikt i slike miljø i det heile tatt, og anar ikkje kva som er bakgrunnen deira for å seie nei.

Gammel 30-12-08, 21:20   #247
Olympia
ræv med ører

Olympia sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Olympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt av
Standard

Snåsamannen er en gammel mann som kanskje ikke gidder å teste seg rett og slett. Han har mye kred for tida, og selv om han ikke tjener penger med det han gjør så får han jo utvilsomt mye godt ut av statusen sin. Og han hjelper disse menneskene sikkert på en eller annen måte/har en spesiell status i bygda, som han kan risikere hvis det kommer negativt ut av testinga.

Alle andre som tar seg betalt for å spå / heale folk har ALT å tape på en test og det er vel ikke vanskelig å skjønne hvorfor de ikke har så veldig lyst å bli testet da.

Olympia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-12-08, 22:55   #248
Jessica
Pauset

Hvor: for mye skog her... vil ut mot havet
Blogginnlegg: 361
Jessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Olympia, her.

Snåsamannen er en gammel mann som kanskje ikke gidder å teste seg rett og slett. Han har mye kred for tida, og selv om han ikke tjener penger med det han gjør så får han jo utvilsomt mye godt ut av statusen sin. Og han hjelper disse menneskene sikkert på en eller annen måte/har en spesiell status i bygda, som han kan risikere hvis det kommer negativt ut av testinga.

Alle andre som tar seg betalt for å spå / heale folk har ALT å tape på en test og det er vel ikke vanskelig å skjønne hvorfor de ikke har så veldig lyst å bli testet da.

Det tror jeg du har helt rett i. Han ser at det hjelper det han gjør og det er nok for han.

Jeg har selv sett mennesker som har kommet til healer med "døde" øyne. Jeg har sett de ut gjennom døra etterpå og hvordan de har strålt. Dette har også min familie sett da jeg lå i dødsangst. For meg er det det samme om det er vitenskapelig dokumentert eller ei. Det hjalp meg når jeg trengte det, og da er jeg fornøyd. Jeg fikk forresten all healing gratis...av min mor. Hun driver helt i det stille. Ønsker ingen publisitet, men veldig mange kommer til henne. Folk som har fått hjelp tipser andre osv. Hun kan kjenne hvor problemet ligger hos den hun healer. Mange har hun bedt om å gå til legen, og mange har det stemt det hun har sagt.

Jessica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-12-08, 23:51   #249
Mamarazzi
Jazzbabe

Mamarazzi sin avatar

Hvor: Elvebyen
Mamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt av
Standard

Det er også mye penger i det, The Randi Foundation har satt opp en verdi tilsvarende en million dollar for enhver som kan vise at man har evner som ansees for å være paranormale, vannleting ved hjelp av kvister for eksempel, synske evner, varme hender etc.

Gjør de? Dæven, da skulle jammen min mor vært der med kleshengerne sine og funnet vann. Hun er helt rå. Jeg prøver det samme som henne, men det kommer ikke antydnig til bevegelse... Hos henne vrir kleshengerene seg ut av hendene hennes. Vi har vært mange som har forsøkt å holde de igjen
- uten å lykkes!

Gammel 31-12-08, 00:04   #250
safran
saftig

safran sin avatar

Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av guniss, her.

For meg personlig må jeg ikke alltid ha konkret og fysisk dokumentasjon for å tro på noe. Jeg kan velge å tro likevel, og i grunn er det litt godt.

Fundamentalt ulikt meg.

Gammel 31-12-08, 10:28   #251
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

Fundamentalt ulikt meg.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Emneord
healing, tro, voodoo

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:08.