|
Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#21 |
Audacious
|
![]() Sv: Bør jeg lese Anne-bøkene på engelsk?
Så klart jeg er reiseleder! Bøkene gir et annet utbytte når man har vært på PEI.
![]() |
#22 |
Borte
|
![]() Sv: Bør jeg lese Anne-bøkene på engelsk?Når begynner man å lese disse bøkene som barn tro? Jeg ser for meg at jeg var ganske stor da jeg oppdaget Anne. Kanskje 10-11, men det er sikkert tilfeldig at jeg ikke hadde tilgang til dem før det.
![]() |
#25 |
Bedreviter
|
Jeg har lest serien hele på engelsk. En god grunn til å lese bøkene på engelsk, er at mange av dem ikke er oversatt til norsk. Utover det syntes jeg ikke disse bøkene hadde holdt seg på langt nær så godt som Anne-bøkene, da jeg leste dem i voksen alder. |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Bedreviter
|
![]() Sv: Bør jeg lese Anne-bøkene på engelsk?Her er alle ni Huset på prærien-bøkene i en boks. Jeg tror ikke det er mer enn fire (?) av dem som er oversatt til norsk. |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Gullfisk
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Den gikk i reprise for noen år siden, og jeg var akkurat like forelsket denne gangen.
![]() |
![]() |
#31 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Bør jeg lese Anne-bøkene på engelsk?Jeg leste bøkene på norsk da jeg var rundt 9-10 år gammel. Det var på samme tid som jeg leste Pollyanna og Frøken Detektiv. |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Bedreviter
|
Jeg har aldri likt den noe særlig, så jeg skal egentlig ikke uttale meg, men jeg synes i alle fall at eneren er akseptabel, toeren er dårlig og treeren har jeg aldri villet sett: den har ingen ting med bøkene å gjøre, skal jeg dømme etter "innholdsfortegnelsen". |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Borte
|
Del 1 og del 2 syns jeg var like nydelig. Den tredje var ikke bra, men så hadde den heller ikke noe med bøkene å gjøre.
![]() |
#34 |
Audacious
|
![]() Sv: Bør jeg lese Anne-bøkene på engelsk?Den tredje er vel en slags spinoff/tidshopp hvor man bruker momenter fra Rilla of Ingleside men later som om Anne er ung under 1. verdenskrig sjøl. Den første serien synes jeg er god, den andre er sånn middels.
![]() |
#35 |
Tøff
|
![]() Sv: Bør jeg lese Anne-bøkene på engelsk?Det er vel seks av Anne-bøkene som er oversatt til norsk, men at de er så mangelfulle, dét visste jeg ikke. Nå må jeg nesten ringe min svigerinne og gi henne hjertetrøbbel. Hun er fullstendig Anne fan
![]() |
|
|