Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Har du plæstikk-juletre?

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Se resultatene: Har du plæstikk-juletre?
Ja, det er så flott med gjenbruk av juletrær! 63 42,00%
Nei, jeg liker støvsuge. 80 53,33%
Jeg har et i backup, i tilfelle jeg ikke finner "det perfekte tre". 1 0,67%
Har ikke juletre. 6 4,00%
Deltakere: 150. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-12-08, 21:25   #201
Kråka

Kråka sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Kråka er litt kulKråka er litt kulKråka er litt kul
Standard

Sv: Har du plæstikk-juletre?

Ja, dessverre må jeg si. Ønsker edelgran, men kan ikke ha ekte juletre pga størstens allergi. Han fikk store allergiske reaksjoner over julestjernene her, så de måtte ut.
Har hatt plastikktre de 3 siste årene vi.

Kråka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-12-08, 01:03   #202
Kate
Bør lage seg en tittel selv

Kate sin avatar

Kate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt av
Standard

Jeg har plasttre pga allergisk barn, og også flere i familien med allergi. Funker helt fint for oss, og vi slipper allergiplager hjemme.

Gammel 25-12-08, 01:09   #203
Kaija
WF: Sausnebbet

Kaija sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 120
Kaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt av
Standard

Vi har kortreist edelgran, og treet er tett og fint og helt perfekt. Det skal stå til 20. dag jul, så da må det holde litt. Plastikktre ville ha vært en svær kamel å svelge, men heller det enn ikke noe tre.

Kaija er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-12-08, 11:47   #204
Avelonia
Gangster girl

Avelonia sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Hvor: I norge
Avelonia er populærAvelonia er populærAvelonia er populærAvelonia er populær
Standard

SKulle kanskje hatt ett alternativ hvor det sto, Nei for pokker noe så harry.

Avelonia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-12-08, 14:12   #205
Kahlan

Kahlan sin avatar

Medlem siden: Jun 2007
Kahlan er populærKahlan er populærKahlan er populærKahlan er populærKahlan er populær
Standard

Sv: Poll: Har du plæstikk-juletre?

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

Ja. Men miljøgreiene kom jeg først på etter at jeg hadde kjøpt det, som en slags bonus.

Gammel 25-12-08, 16:10   #206
Jaria
Aktiv

Jaria sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Jaria er litt kul
Standard

Vi har plast tre, men kun fordi vi i fjor måtte kaste treet ut på verandaen 1. juledag. Bedre med plast, enn ingenting synes jeg.

Jaria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-12-08, 16:54   #207
Agent Scully
Truth is in the x-files

Agent Scully sin avatar

Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 584
Agent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Det er de ikke nei. Det er vel bare litt creepy å tenke på hva man drar inn. Jeg får flass av å tenke på det, selv om jeg ikke akkurat tror de kommer etter meg med øks.

Jeg har sagt det før, og jeg sier det igjen: Du ser på SAW-filmene! Og så synes du at små kryp er creepy? Jeg forstår meg virkelig ikke på deg ....

Jeg er sterk motstander av plasttre, men ettersom mannen for en gangs skyld er frisk en jul, og svigers har plasttre, så må jeg kanskje krype til korset? :mumler: Link til tette, amerikanske, usymmetriske plasttrær mottas med takk i god tid før julen 2009 ...

Litt furunålsgrønnsepe gjør susen altså? For å få den rette lukten? Eller finnes det er furunåls-Wonderbaum?

- Serenity now. Insanity later.
Agent Scully er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-12-08, 17:08   #208
Anne

Anne sin avatar

Anne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Har ordentlig tre, men sparer allergikeren i huset med å spyle treet.

Anne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-12-08, 20:10   #209
Solblomst
Passiv

Standard

Jepp. Plæstikk.

Svar med sitat
Gammel 25-12-08, 20:16   #210
Skvetten
Passiv

Standard

Selvsagt har jeg gjenbrukstre!

Svar med sitat
Gammel 26-12-08, 02:14   #211
safran
saftig

safran sin avatar

Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Joika, her.

En morbid skikk ja.

Litt som å kjøpe en undulat, men ikke gi den mat.

Ja, det blir jo akkurat det samme.

Opprinnelig lagt inn av nolo, her.

Ja, dette slo meg og, da jeg begynte å lese diskusjonen. Hva er miljøsyndingen i å ha ekte tre, hogget i en nærliggende skog? Og morbid? Ikke mer enn en bukett tulipaner. Jeg kjøper ikke argumentet om at det er mer miljøvennlig å ha plasttre.

Ikke jeg heller, gitt.

Gammel 26-12-08, 08:42   #212
Avelonia
Gangster girl

Avelonia sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Hvor: I norge
Avelonia er populærAvelonia er populærAvelonia er populærAvelonia er populær
Standard

Hva har forresten Nei, jeg liker å støvsuge med juletre å gjøre?
Om man behandler treet som det skal, drysser det ikke.

Avelonia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-12-08, 09:04   #213
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blogginnlegg: 228
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nei, det hadde jeg nok hatt problemer med å ta inn i stua. Vi har allergikere i hus, men de har foreløpig ikke reagert på juletreet. Tror dog det hadde vært bedre med plast enn intet tre.

Gammel 26-12-08, 10:13   #214
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kif, her.

Jeg har sagt det før, og jeg sier det igjen: Du ser på SAW-filmene! Og så synes du at små kryp er creepy? Jeg forstår meg virkelig ikke på deg ....

Vel, Jigsaw er heldigvis ikke i stua mi, ellers hadde jeg nok syntes det var like creepy som de 15.000 småkrypene.

(Dessuten er jo ikke de filmene skumle i det hele tatt, de er jo bare ekle og litt kjedelige).

Gammel 26-12-08, 13:04   #215
safran
saftig

safran sin avatar

Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Avelonia, her.

Hva har forresten Nei, jeg liker å støvsuge med juletre å gjøre?
Om man behandler treet som det skal, drysser det ikke.

Mitt tre drysser heller ikke. Jeg tror jeg har funnet tre nåler på matten, og de falt av da vi bar inn treet.

Gammel 26-12-08, 20:34   #216
Mamma Rosa
strikker

Mamma Rosa sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Mamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt likt
Standard

Vi har heller ikke noe problemer med dryssende tre.

Gammel 27-12-08, 00:06   #217
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vår edelgran har heller ikke drysset noe til nå. Den har stått i en uke, men skal minst stå en uke til.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-12-08, 19:39   #218
Søster
kåt vikingbrud

Søster sin avatar

Hvor: Østlandet
Søster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt likt
Standard

Vi endte med plast i år. Det blir garantert en tradisjon.

Unger: 05 og 07. Gubbe: 77. Dugandes kone ønskes.
Søster er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-12-08, 19:45   #219
Lorien
Pauset

Medlem siden: Feb 2008
Blogginnlegg: 40
Lorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Poll: Har du plæstikk-juletre?

Opprinnelig lagt inn av Nin, her.

Ekte gran, edelgran. De drysser ikke, men gjør den det så støvsuger jeg gladelig.

Amen!

Lorien er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-12-08, 15:20   #220
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1282
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Søster, her.

Vi endte med plast i år. Det blir garantert en tradisjon.

Kjøpe nytt plasttre hvert år?

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:17.