Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Hvor kjøper du kalkunen?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-12-08, 19:18   #1
Gaia
villende

Gaia sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 249
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvor kjøper du kalkunen?

Jeg har alltid handlet kalkun på en av de store matbutikkene (Ultra eller Meny) under motoet at det er bedre kvalitet på det som koster litt mer. Men nå ser jeg at Rema har Solvingekalkun til ca. halve prisen. Så, hva gjør jeg? Kjøper min sedvanlige kalkun, fordi Solvinge egentlig er no' dritt, eller tar sjansen på at en kalkun er en kalkun, uansett hvor den kommer fra?

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-12-08, 20:03   #2
Tove
XXX

Tove sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Orkdal
Tove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvor kjøper du kalkunen?

Opprinnelig lagt inn av Gaia, her.

Jeg har alltid handlet kalkun på en av de store matbutikkene (Ultra eller Meny) under motoet at det er bedre kvalitet på det som koster litt mer. Men nå ser jeg at Rema har Solvingekalkun til ca. halve prisen. Så, hva gjør jeg? Kjøper min sedvanlige kalkun, fordi Solvinge egentlig er no' dritt, eller tar sjansen på at en kalkun er en kalkun, uansett hvor den kommer fra?

Jeg har kjøpt kalkun på Rema flere ganger, men er ikke sikker på merket. Har ikke merket noe forskjell i forhold til hvor kalkunen er kjøpt

Gammel 27-12-08, 20:05   #3
Maggie74
Bør lage seg en tittel selv

Maggie74 sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Blogginnlegg: 8
Maggie74 imponerer mange og er sikkert smartMaggie74 imponerer mange og er sikkert smartMaggie74 imponerer mange og er sikkert smartMaggie74 imponerer mange og er sikkert smartMaggie74 imponerer mange og er sikkert smartMaggie74 imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Vi kjøpte kalkun på rema. Det er ikke kalkunen som er problemet det er evt. tilberedingen. Hubbien masserte kalkunen med smør, salt og pepper _under skinnet_, og den ble utroooooooooooooooooooooooolig god og saftig!! Kunne slett ikke merke at det var en 'billig' kalkun. Ingen vits å betale 50 kr kiloen når du får en like god en for 20 kr kg!!

Gammel 27-12-08, 21:03   #4
Tertit
Stort sett blid

Tertit sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Nordmøre
Tertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt likt
Standard

Jeg kjøper alltid kalkunen på Rema 1000 og har alltid vært kjempefornøyd. Som Maggie sier er det tilberedningen det kommer an på

Gammel 27-12-08, 21:04   #5
Mamma Rosa
strikker

Mamma Rosa sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Mamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt likt
Standard

Kjøpte på Rema, har gjort det før også, smaker like godt.

Gammel 27-12-08, 21:20   #6
Elisabet
Står på egne ben

Elisabet sin avatar

Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Men hva er kalkun av god kvalitet? Prior-kalkunen er jo overalt synes jeg? Vi kjøpte i alle fall Prior sin på tilbud til 24,90 for kiloen. Lurer på om det var på OBS. Jeg ville også tro at det er tilberedningen som er cluet på å få en god kalkun.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-12-08, 21:21   #7
Honda
Type R ;)

Honda sin avatar

Hvor: Nord
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

rema

Gammel 27-12-08, 21:22   #8
Jessica
Pauset

Hvor: for mye skog her... vil ut mot havet
Blogginnlegg: 361
Jessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtid
Standard

Har kjøpt marinert kalkunbryst i Sverige. Spiste det i går og idag... Lettvint og godt. De har også hatt det på Mega for kr. 99,- pr. kg

Jessica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-12-08, 21:25   #9
Tuneland
grand multipara

Tuneland sin avatar

Tuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Maggie74, her.

Vi kjøpte kalkun på rema. Det er ikke kalkunen som er problemet det er evt. tilberedingen. Hubbien masserte kalkunen med smør, salt og pepper _under skinnet_, og den ble utroooooooooooooooooooooooolig god og saftig!! Kunne slett ikke merke at det var en 'billig' kalkun. Ingen vits å betale 50 kr kiloen når du får en like god en for 20 kr kg!!

Hvordan gjør man det? Under skinnet?

Vi kjøper kalkunen på Rema. Her vi bor er det ingen delikatessebutikker, så da er det uansett like greit å handle der det er billigst.

Gammel 27-12-08, 21:55   #10
Maggie74

Maggie74 sin avatar

Maggie74 imponerer mange og er sikkert smartMaggie74 imponerer mange og er sikkert smartMaggie74 imponerer mange og er sikkert smartMaggie74 imponerer mange og er sikkert smartMaggie74 imponerer mange og er sikkert smartMaggie74 imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tuneland, her.

Hvordan gjør man det? Under skinnet?

Man tiner kalkunen. Så kjører man fingeren inn mellom kjøttet og skinnet og skiller det fra hverandre. Man bruker hånden så mye som mulig, og deretter brukte Hubbien en plastspatel for å nå resten. Deretter gugget han på masse flytende smør blandet med salt og pepper inn under skinnet.

Gammel 27-12-08, 21:58   #11
Camomilla
Wooohhoooooo

Camomilla sin avatar

Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

I år og i fjor har vi kjøpt på OBS.

Gammel 27-12-08, 22:00   #12
Maggie74

Maggie74 sin avatar

Standard

Må bare få sagt det en ting... vi kjøpte altså på rema og det ble 120 kr for julemiddagen. Kan man få det billigere!?!? Er så billig at jeg vurderer å bare spise kalkun!

Gammel 27-12-08, 22:29   #13
Hønemor!
Superaktiv

Hønemor! sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Vestfold
Hønemor! har et hav av muligheter foran seg
Standard

Opprinnelig lagt inn av Elisabet, her.

Men hva er kalkun av god kvalitet? Prior-kalkunen er jo overalt synes jeg? Vi kjøpte i alle fall Prior sin på tilbud til 24,90 for kiloen. Lurer på om det var på OBS. Jeg ville også tro at det er tilberedningen som er cluet på å få en god kalkun.

Kjøpte også til den prisen på obs. Tror Meny har hatt noen gourmetkalkuner til en ganske svimlende kilopris, men kan ikke tenke meg at den er verdt prisforskjellen.

Gammel 28-12-08, 01:19   #14
Angelique
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ

Angelique sin avatar

Blogginnlegg: 297
Angelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt av
Standard

Den nyeste og den matbutikken jeg liker best her vi bor er Rema 1000.
Kalkunen ble også kjøpt her, for kr.19,90 pr.kilo
Kjøpt hos Rema 1000 før, og den har alltid vært helt fin.

Gammel 28-12-08, 01:25   #15
krystallklart
Lett rørt

krystallklart sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Gardskjærring igjen
Blogginnlegg: 16
krystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt likt
Standard

Vi kjøpte på OBS i år.

Gammel 28-12-08, 01:27   #16
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Forskjellen ligger vel mest i om man kjøper ferks eller frossen vare, gjør det ikke?

Skal man ha fersk så må man vel bestille det, kanskje? Hvis ikke slakteren har?

Gammel 28-12-08, 01:40   #17
Lisa
anglofil

Lisa sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Lisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg kjøpte Prior Gourmet kalkun på Meny, den kostet nesten 500 kr, tror det var 79kr per kg. Jeg synes forskjellen på Gourmet kylling og vanlig kylling er ENORM stor smaksmessig og innbiller meg at det er stor sannsynlighet det samme gjelder for kalkun, derfor bryr jeg meg ikke om noen hundrelapper fra eller til den ene gangen i året jeg steker kalkun

Lisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-12-08, 02:49   #18
amanas

amanas sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
amanas er populæramanas er populæramanas er populæramanas er populæramanas er populæramanas er populær
Standard

Vi kjøper prior sin fordi vi alltid har vært fornøyd med den. De har den jo ofte på tilbud før jul å da er det ikke noe ille pris

Flere av kjøttproduktene på rema1000 har vi vært svært uheldige med. Sikkert derfor vi er skeptiske til å kjøpe kalkun der.

Gammel 28-12-08, 08:28   #19
Fibi
Prematurmamma

Fibi sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Vi har kjøpt rema-kalkun i år. Tenkte ikke over at det var Solvinge, egentlig. Den var bare billig. Men nå er det kokkemannen som skal stå for kalkuna, så jeg regner med den blir bra likevel.

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-12-08, 09:56   #20
Manitoba
Passiv

Standard

Når det gjelder fjærkre synes jeg det er et poeng å kjøpe økologisk. Vet ikke så mye om kalkunproduksjon, men jeg ville sjekket litt hvordan kalkunene hadde hatt det før jeg valgte merke.

Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:52.