Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Feirer dere julaften flere ganger?

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 23-12-08, 13:24   #21
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Feirer dere julaften flere ganger?

Jeg syns jeg ser at jeg skulle dratt med meg sykkel, ski og what not bare fordi at det er heeeeelt umulig å åpne gaver mer enn en gang.

Gammel 23-12-08, 13:25   #22
C3PO
Earthling

C3PO sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
C3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Julaften er julaften.

MEN i fjor, da vi reiste til Bergen, hadde vi så mye med oss, at vi måtte legge igjen noen pakker hjemme. Det var vi sjelelige glade for da bagasjen vår (inneholdende alle julegavene) ble stjålet da vi kom tilbake.

Da var det en liten trøst i at vi hadde noen få julegaver igjen hjemme.

C3PO er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-12-08, 13:26   #23
maggypop
nye muligheter

maggypop sin avatar

maggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt likt
Standard

Det er bare julaften som er Julaften, men det forhindrer ikke at vi har en førjulsfeiring de årene storesøstrene ikke er hos oss på julaften. Da kommer svigerfamilien til middag, og så åpner de pakker hvis de vil. I år hadde vi ribbe, og alle jentene valgte å åpne gavene fra oss. Kanskje noen vil synes det er å leke julaften, men jeg mener det er vel så mye stemningen omkring selve Dagen som gjør det til den spesielle dagen det er - tre nøtter og Reisen til julestjernen, Timmi gresshoppe, Sølvguttene og det at freden senker seg over det hele.
Vi hadde det veldig hyggelig alle sammen, og den største opplevelsen var å se jentene bli så glade for presangene de fikk. Dette kommer ikke til å ta luven fra selve Dagen i morgen, det er jeg overbevist om.

Gammel 23-12-08, 13:26   #24
Poku
helt grønn

Poku sin avatar

Medlem siden: Dec 2008
Hvor: midt-norge
Poku har et hav av muligheter foran seg
Standard

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Jeg syns jeg ser at jeg skulle dratt med meg sykkel, ski og what not bare fordi at det er heeeeelt umulig å åpne gaver mer enn en gang.

Høyt i ett tre i california satt en liten nattergal og sang falleri fallera, høyt i ett tre i california satt en liten nattergal og sang falleri fallera, høyt i ett tre i california satt en liten nattergal og sang falleri fallera = annoying sang å ha i hodet
Poku er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-12-08, 13:31   #25
Blåbær
Tankefull

Blåbær sin avatar

Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 59
Blåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de fleste
Standard

Vi feirer annehver jul i i Bergen.
De julene vi er der borte så drar vi ikke med oss alt av gaver over med fly.
Vi tar med oss de fra oss, og lar resten ligge hjemme. Har en minijulekveld når vi kommer hjem.

I år ble Bergenstur avlyst i siste liten. Så da blir det en minijulekveld i begynnelsen på januar. Pakker hadde ikke nådd frem med posten.

Jeg er enig i at julekveld bør være julekveld, men vi har ikke mulighet til å pakke alt med oss på flyet.

Gammel 23-12-08, 13:32   #26
maggypop
nye muligheter

maggypop sin avatar

maggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Bella76, her.

Men, når barna har to hjem, så blir det jo til at man må dele.
Annen hver jul, annen hver påske etc. Da får man faktisk bare gledene annen hver gang.
Sånn er det bare. Syns jeg.

Jaja, det er jeg ganske så uenig i. Fordi barna har skilte foreldre, skal de ikke kunne ha pakkeåpning eller julekos med begge hvert år?
Synd for dem, liksom.

Gammel 23-12-08, 13:50   #27
Babe
Palliasjonsnurse

Babe sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Babe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt likt
Standard

Mine to eldste har "jul" to ganger - en hos faren med pakker fra dem og familien der, og en her med pakker fra oss og familien her. Sånn har vi hatt det i snart 10 år.

Da både jeg og eksmannen fikk flere barn med våre nye partnere synes jeg at det var på tide å forandre på det - de nye barna får jo bare en jul og jeg mener det blir helt feil om de store da skal pakke en haug av pakker mens lillesøstern ikke får noen, og jeg vil ikke at lillesøstern skal pakke pakker andre dager enn julaften... Men eksmannen er ikke enig, så de fikk ikke ta med gaver herfra dit - så da får vi finne en løsning på det.

Tidligere hadde vi nyttårsaften som gavedag når de var hos faren på julaften - mens nå har faren byttet til lillejulaften(i fjor da jentene var her på julaften) så de pakket opp gaver på kvelden der - så han mener at vi skal gjøre det samme her i år. Men det skal vi ikke, de får gavene når de kommer hjem igjen.

Gammel 23-12-08, 13:54   #28
Slettet bruker
Passiv

Standard

Jeg synes julen er mest for ungene. Og når ungene mine da føler at julen primært føles riktig hos meg så hadde vi en ekstra julaftenaktig affære her i fjor. Det blir ikke sånn jul hos pappa, for pappa steller ikke og stuller ikke i flere uker med å lage en vellykket feiring for ungene sine. Han hadde ikke kaker engang, ikke særlig med gaver, kun ribbe (for det liker han selv mens ungene foretrekker medisterkaker og pølser) osv osv. Dermed ville de ha jul da de kom hjem og det fikk de og det var veldig vellykket.

Jeg kan ikke fatte at noen skal ha noe med å ha noen meninger med at det ikke er greit jeg. :krigersk:

Ikke kunne det falle meg inn i halvsøvne å sende dyre gaver til eksmannen heller - han stjeler som en ravn og jeg liker å kjøpe skikkelige ting til jul.

Sorry grinete innlegg - jeg oppfatter en del av holdningene i tråden som kritikk av en situasjon som er forsøkt løst sånn at ungene fikk en ok opplevelse. Selv er jeg ikke så allverdens opptatt av å stå på kjøkkenet i time etter time, så for meg var det ikke viktig - sånn for ordens skyld.

Svar med sitat
Gammel 23-12-08, 14:23   #29
Left
Passiv

Standard

Jeg forstår faktisk etter å ha lest tråden, at jeg ikke hadde tenkt så nøye gjennom det. Julen er for barna, så enkelt er det.

Svar med sitat
Gammel 23-12-08, 14:26   #30
Maverick

Maverick sin avatar

Blogginnlegg: 1281
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Åh, da slapp jeg å komme inn og være muggen, da. :happysnappy:

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-12-08, 14:29   #31
Luftslottet
geskjeftig

Luftslottet sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Blogginnlegg: 271
Luftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de fleste
Standard

Vi kommer til å ha minijul annenhvert år, men det er fordi det ikke er noe vits i å dra med seg alle de norske gavene til svigers, for så å dra dem med seg hjem igjen på flyet. Kan ikke skjønne at det skal kunne ødelegge julen for noen at vi feirer litt med mine foreldre også, det blir jo uansett mer enn nok gaver på juleaften.

Stjernekikkeren 08 + Alkymisten 11
Luftslottet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-12-08, 14:35   #32
Maggie74
Bør lage seg en tittel selv

Maggie74 sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Blogginnlegg: 8
Maggie74 imponerer mange og er sikkert smartMaggie74 imponerer mange og er sikkert smartMaggie74 imponerer mange og er sikkert smartMaggie74 imponerer mange og er sikkert smartMaggie74 imponerer mange og er sikkert smartMaggie74 imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Altså; jeg kan virkelig ikke se problemet med at en forelder åpner noen av gavene med sitt barn. Halve gøyen er jo å SE barnet sitt åpne gavene fra seg, det å MÅTTE sende med ALLE gaver står for meg som ganske egoistisk.

Som noen skrev så velger ikke barna å være skilt. Det går jo ann å se på det på den måten at ungene får ekstra gøy når de kommer hjem og skal vise foreldren de ikke var sammen med hva de fikk til jul. Jeg må jo si at jeg synes det er egoistisk å bestemme at barnet ikke skal få alle gavene på julaften. Gavene er jo til barna, ikke foreldrene!

Og hva så om foreldrene må ha en crappy jul når ungene ikke er der? Det er jo foreldrene som må ta konsekvensen av skilsmissen. Selv blir jeg smått deprimert i julen, men jeg vet at Snuppa har det supert, og det er det som er viktig for meg!

Gammel 23-12-08, 14:48   #33
Maverick

Maverick sin avatar

Blogginnlegg: 1281
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ungene får cirka trehundre pakker pr. hode av min ekssvigerfamilie. Jeg gjetter på at de som kommer herfra ikke blir fryktelig savnet, og ungene har sagt selv at de vil åpne pakker her hjemme.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-12-08, 15:07   #34
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, ungene sitter selvsagt og hylgriner fordi de åpner to pakker hjemme. De er jo tross alt mindreårige og har ikke stemmerett.

Gammel 23-12-08, 15:14   #35
Trulte
:)

Trulte sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Trulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de fleste
Standard

I fjor skulle mine foreldre sitte alene på julaften fordi både meg og min bror skulle bort.
Da de insisterte på å holde julaften lørdagen før sammen med oss, synes jeg det bare var koselig. Mine foreldre er 78 år og kan jeg gi dem den gleden er jeg bare glad.

Gammel 23-12-08, 18:29   #36
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har på en måte to julaftener. En med mannens familie og en med min familie. De vil ikke feire sammen, så da deles vi, og det gjør pakkene også. Jeg ser virkelig ingen problemer med det. Vi kaller det da ikke julaften begge dagene, og så lenge både barn og voksne er fornøyde med å ha det sånn så er det 100 % hyggelig.

Gammel 23-12-08, 18:41   #37
Nina
pretty ballerina

Nina sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Nina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Hadde først tenkt å sende med gavene til pappaen, men poden bestemte selv at gavene fra "min" side skulle åpnes sammen med meg på tredje juledag når han kommer tilbake fra pappaen sin. Han la selv alle pakkene under treet rett før han dro til pappaen sin i dag, så da blir det vel en slags julaften på lørdag også siden hele min familie kommer på middag den dagen.

Nina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-12-08, 21:04   #38
Mamma Rosa
strikker

Mamma Rosa sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Mamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt likt
Standard

Det finnes bare en julaften her.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:11.