|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#322 |
|
Bedreviter
|
Sv: Hvem tenker du veldig ulikt fra på FP?
Prinsen og fattiggutten, Mark Twain. |
|
|
|
|
|
#324 |
|
Mother of Dragons
|
Jeg oppfattet ikke Electronica som ironisk i det hele tatt, og spurte flere ganger om hun virkelig mener at den som vil ha barn sine følelser er mer viktig og riktig enn den som ikke vil ha barn. Dette bekreftet hun jo. Og sa også at hun hadde stor forståelse for at man kan sette et ultimatum dersom man ikke kommer til enighet. Jeg kan fortsatt ikke se at hun er noe som helst ironisk på dette, og jeg har konkludert med at vi er helt forskjellige og totalt uenige.
|
|
|
#325 |
|
flisespikker
|
Jeg tror ikke jeg skjønner deg helt, him, og i alle fall føler jeg veldig at du misforstår meg. Jeg kan selvsagt tolke det hun skrev på mange ulike måter, og som sagt prøvde jeg å være så tydelig som mulig på hvordan jeg tolket henne (slik at hun evt. kunne korrigere meg og/eller velge en annen formulering for at jeg skulle skjønne henne bedre) - og jeg har ikke sett at hun har protestert på tolkningen eller sagt at jeg tok feil i det jeg sa. (Det er fullt mulig at hun har sagt noe jeg ikke har fått med meg, altså.) Og det du siterer, som jeg skrev til Skremmern, var jo ikke ment som at "dette er den eneste mulige tolkningen, basta", men "dette er grunnen til at jeg svarte som jeg gjorde". Jeg prøvde å klargjøre hva jeg hadde ment med det jeg sa, jeg prøvde ikke å fastslå at det ikke er mulig å mene noe annet.
|
|
|
#326 |
|
Leser
|
Jeg har ikke sagt at hun var ironisk heller. Jeg sa at hun overdrev. At hun "smurte tjukt på".
Ja, jeg oppfattet det som om hvordan hun ville ha presentert det var en god del av diskusjonen. Men da tok jeg feil. Beklager.
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell Sist redigert av him : 19-12-08 kl 21:57. Årsak: Feil i quoten |
|
|
|
|
|
#327 |
|
Absolute Beginner
|
|
|
|
|
|
|
#328 |
|
Leser
|
Ja, hun har sagt hva hun mente (i innlegg #230). Jeg var ikke klar over at du ikke hadde sett det, og det er sikkert derfor vi snakker forbi hverandre.
Å, jeg oppfatter deg aldeles ikke som om du prøver å overkjøre potensielle motargumenter. Jeg synes bare du var vel streng på at folk måtte skrive nøyaktig "hva de mente" etter at Electronika hadde sagt seg enig i at hun uttrykte seg "blomstrende".
|
|
|
#329 |
|
flisespikker
|
Jeg mener at jeg har prøvd å diskutere holdningene og tankesettet og ikke akkurat de spesifikke formuleringene. Det er i alle fall ingenting i innleggene hennes som sier meg at det ikke stemmer at vi tenker ganske forskjellig fra hverandre. Og jeg har heller ikke sagt, eller i alle fall ikke ment, at folk må si nøyaktig hva de mener eller at de skal måtte stå inne for alle "blomstrende" formuleringer som om de var ordrett det de mente.
|
|
|
#330 |
|
Mother of Dragons
|
Jeg fikk med meg det, og derfor spurte jeg faktisk flere ganger om hva hun mente. Jeg mener jeg brukte atskillig tid og energi på å finne ut hva hun mente, og hun har også et ansvar for å prøve å få frem meningen sin dersom jeg ikke oppfattet det riktig.
Jeg nevnte jo Den Uheldige Setningen en gang, i en kommentar til Skremmeren, som tilsvar på at Electronicas meninger ble avfeid som ikke viktige, så det er vel ikke så rart. Men helt seriøst: Jeg diskuterte ut fra meningene hennes som jeg oppfattet dem, og som jeg beskrev i innlegget under. Jeg synes jo det er ubegripelig å mene noe sånn, og de er virkelig mer enn nok til at jeg kunne holdt det gående i timesvis.
|
|
|
#331 |
|
Leser
|
Å, det har ikke jeg sett.
|
|
|
#332 |
|
Introvert textrovert
|
Guttene 02 og 05. On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier. Sist redigert av Karamell : 19-12-08 kl 22:30. Årsak: uvalig mye leif |
|
|
|
|
|
#339 |
|
flisespikker
|
Hvis man går inn på en profilside (f.eks. ved å klikke på noens avatar), så er medlemsnummeret den siste delen av URL-en.
|
|
|
#340 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvem tenker du veldig ulikt fra på FP?Jeg må bare sjekke nr mitt, jeg vet jo at jeg er blodfersk da. |
|
|
|
![]() |
| Emneord |
| grupper, konservativ, rødstrømper |
|
|