Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hvem tenker du veldig ulikt fra på FP?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-12-08, 21:46   #321
Muskat
Bør lage seg en tittel selv

Muskat sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 23
Muskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hvem tenker du veldig ulikt fra på FP?

Opprinnelig lagt inn av Karamell, her.

Det var såpass ja.

Stakkars Karamell. Jeg er medlemsnummer 107,det er ikke stort bedre det.

Muskat er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-08, 21:47   #322
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av him, her.

Men hva heter boka, da?

Prinsen og fattiggutten, Mark Twain.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-08, 21:51   #323
Patsy
Ingen tittel

Patsy sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Patsy er populærPatsy er populærPatsy er populærPatsy er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av vimjer, her.

Hold pila over nicket ditt. Du er medlem nr. 120. Ferskere enn meg.

Det kommer ikke opp noe når jeg prøver å gjøre dette.

Patsy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-08, 21:52   #324
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg reagerer på at du - som er veldig glad i ironi og sarkasme - ikke kan tolke Electronika på en annen måte enn det som er skrevet rett frem? Og akkurat slik opplever jeg Esme også i denne tråden. Og ja, jeg synes det er dobbeltmoralsk.

Jeg oppfattet ikke Electronica som ironisk i det hele tatt, og spurte flere ganger om hun virkelig mener at den som vil ha barn sine følelser er mer viktig og riktig enn den som ikke vil ha barn. Dette bekreftet hun jo. Og sa også at hun hadde stor forståelse for at man kan sette et ultimatum dersom man ikke kommer til enighet. Jeg kan fortsatt ikke se at hun er noe som helst ironisk på dette, og jeg har konkludert med at vi er helt forskjellige og totalt uenige.

Om du oppfattet det sånn at den sleivsetningen med in your dreams var det som var kjernen i diskusjonen så får du nå bare ha den oppfatningen. Det stemmer ikke med min.

Gammel 19-12-08, 21:52   #325
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 676
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg reagerer på at du - som er veldig glad i ironi og sarkasme - ikke kan tolke Electronika på en annen måte enn det som er skrevet rett frem?

Jeg tror ikke jeg skjønner deg helt, him, og i alle fall føler jeg veldig at du misforstår meg. Jeg kan selvsagt tolke det hun skrev på mange ulike måter, og som sagt prøvde jeg å være så tydelig som mulig på hvordan jeg tolket henne (slik at hun evt. kunne korrigere meg og/eller velge en annen formulering for at jeg skulle skjønne henne bedre) - og jeg har ikke sett at hun har protestert på tolkningen eller sagt at jeg tok feil i det jeg sa. (Det er fullt mulig at hun har sagt noe jeg ikke har fått med meg, altså.) Og det du siterer, som jeg skrev til Skremmern, var jo ikke ment som at "dette er den eneste mulige tolkningen, basta", men "dette er grunnen til at jeg svarte som jeg gjorde". Jeg prøvde å klargjøre hva jeg hadde ment med det jeg sa, jeg prøvde ikke å fastslå at det ikke er mulig å mene noe annet.

Det er ikke første gang jeg prøver å være så tydelig som mulig for å unngå (eller klare opp i) misforståelser, og så blir oppfattet som at jeg prøver å overkjøre potensielle motargumenter i stedet, men jeg ser liksom ikke helt hvordan jeg kunne vært tydeligere heller.

Gammel 19-12-08, 21:57   #326
him
Leser

him sin avatar

Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Jeg oppfattet ikke Electronica som ironisk i det hele tatt, og spurte flere ganger om hun virkelig mener at den som vil ha barn sine følelser er mer viktig og riktig enn den som ikke vil ha barn.

Jeg har ikke sagt at hun var ironisk heller. Jeg sa at hun overdrev. At hun "smurte tjukt på".

Opprinnelig lagt inn av Esme

]Om du oppfattet det sånn at den sleivsetningen med in your dreams var det som var kjernen i diskusjonen så får du nå bare ha den oppfatningen. Det stemmer ikke med min.

Ja, jeg oppfattet det som om hvordan hun ville ha presentert det var en god del av diskusjonen. Men da tok jeg feil. Beklager.

Sist redigert av him : 19-12-08 kl 21:57. Årsak: Feil i quoten
him er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-08, 22:01   #327
Bokormen
Absolute Beginner

Bokormen sin avatar

Blogginnlegg: 13
Bokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Electronica, her.

Nei så klart ikke. Men før i tråden antok man det motsatte. At å ville ha flere barn var hensynløst.

Det jeg mente var jo at kanskje er det ikke så farlig å få et barn til som en del menn tror. For ofte er det menn som sier nei.

Nå er ikke jeg mann, men som sagt er det jeg som egentlig er fornøyd med to barn, og mannen som gjerne vil ha nummer tre - gjerne med en gang. Jeg er ikke et sekund i tvil om at vi blir like glad i nummer tre, eller at vi ikke greier oppgaven. For meg handler det mer om tid (alenetid med hver barn), oppfølging, hverdagskabalen, bygge på eller flytte, bytte bil. Et tredje barn vil i så måte få større praktiske og økonomiske konsekvenser for oss enn de to første var. Men hadde jeg hatt veldig lyst på et barn til, og om jeg var av dem som elsker å gå gravide, føde og ha baby i hus, da hadde jeg sikkert blåst i disse tingene, og satt igang igjen.

Bokormen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-08, 22:02   #328
him
Leser

him sin avatar

him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Jeg tror ikke jeg skjønner deg helt, him, og i alle fall føler jeg veldig at du misforstår meg. Jeg kan selvsagt tolke det hun skrev på mange ulike måter, og som sagt prøvde jeg å være så tydelig som mulig på hvordan jeg tolket henne (slik at hun evt. kunne korrigere meg og/eller velge en annen formulering for at jeg skulle skjønne henne bedre) - og jeg har ikke sett at hun har protestert på tolkningen eller sagt at jeg tok feil i det jeg sa. (Det er fullt mulig at hun har sagt noe jeg ikke har fått med meg, altså.) Og det du siterer, som jeg skrev til Skremmern, var jo ikke ment som at "dette er den eneste mulige tolkningen, basta", men "dette er grunnen til at jeg svarte som jeg gjorde". Jeg prøvde å klargjøre hva jeg hadde ment med det jeg sa, jeg prøvde ikke å fastslå at det ikke er mulig å mene noe annet.

Ja, hun har sagt hva hun mente (i innlegg #230). Jeg var ikke klar over at du ikke hadde sett det, og det er sikkert derfor vi snakker forbi hverandre.

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda

Det er ikke første gang jeg prøver å være så tydelig som mulig for å unngå (eller klare opp i) misforståelser, og så blir oppfattet som at jeg prøver å overkjøre potensielle motargumenter i stedet, men jeg ser liksom ikke helt hvordan jeg kunne vært tydeligere heller.

Å, jeg oppfatter deg aldeles ikke som om du prøver å overkjøre potensielle motargumenter. Jeg synes bare du var vel streng på at folk måtte skrive nøyaktig "hva de mente" etter at Electronika hadde sagt seg enig i at hun uttrykte seg "blomstrende".

Gammel 19-12-08, 22:05   #329
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Å, jeg oppfatter deg aldeles ikke som om du prøver å overkjøre potensielle motargumenter. Jeg synes bare du var vel streng på at folk måtte skrive nøyaktig "hva de mente" etter at Electronika hadde sagt seg enig i at hun uttrykte seg "blomstrende".

Jeg mener at jeg har prøvd å diskutere holdningene og tankesettet og ikke akkurat de spesifikke formuleringene. Det er i alle fall ingenting i innleggene hennes som sier meg at det ikke stemmer at vi tenker ganske forskjellig fra hverandre. Og jeg har heller ikke sagt, eller i alle fall ikke ment, at folk må si nøyaktig hva de mener eller at de skal måtte stå inne for alle "blomstrende" formuleringer som om de var ordrett det de mente.

Men nå har vel egentlig Electronica forlengst bedt om at vi slutter å diskutere henne, så jeg skal gi meg her. Jeg har bare ikke vært logget på mesteparten av dagen, så det var mye å ta igjen.

Gammel 19-12-08, 22:09   #330
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har ikke sagt at hun var ironisk heller. Jeg sa at hun overdrev. At hun "smurte tjukt på".

Jeg fikk med meg det, og derfor spurte jeg faktisk flere ganger om hva hun mente. Jeg mener jeg brukte atskillig tid og energi på å finne ut hva hun mente, og hun har også et ansvar for å prøve å få frem meningen sin dersom jeg ikke oppfattet det riktig.

Ja, jeg oppfattet det som om hvordan hun ville ha presentert det var en god del av diskusjonen. Men da tok jeg feil. Beklager.

Jeg nevnte jo Den Uheldige Setningen en gang, i en kommentar til Skremmeren, som tilsvar på at Electronicas meninger ble avfeid som ikke viktige, så det er vel ikke så rart. Men helt seriøst: Jeg diskuterte ut fra meningene hennes som jeg oppfattet dem, og som jeg beskrev i innlegget under. Jeg synes jo det er ubegripelig å mene noe sånn, og de er virkelig mer enn nok til at jeg kunne holdt det gående i timesvis.

Gammel 19-12-08, 22:09   #331
him
Leser

him sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

JMen nå har vel egentlig Electronica forlengst bedt om at vi slutter å diskutere henne, så jeg skal gi meg her. Jeg har bare ikke vært logget på mesteparten av dagen, så det var mye å ta igjen.

Å, det har ikke jeg sett.

Gammel 19-12-08, 22:14   #332
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Patsy, her.

Det kommer ikke opp noe når jeg prøver å gjøre dette.

Det vises helt nederst på en linje som popper opp.

Sist redigert av Karamell : 19-12-08 kl 22:30. Årsak: uvalig mye leif
Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-08, 22:20   #333
Vimsen
"De"

Vimsen sin avatar

Blogginnlegg: 4
Vimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt av
Standard

Hm.

Gammel 19-12-08, 22:21   #334
Vimsen
"De"

Vimsen sin avatar

Blogginnlegg: 4
Vimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt av
Standard

Det var såpass ja.

Jeg har nummeret etter deg.

Gammel 19-12-08, 23:27   #335
Juste
Populærkulturjunkie

Juste sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: I Cyberspace.
Blogginnlegg: 1
Juste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt likt
Standard

Heiko. Hun er domm.

Juste er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-08, 23:34   #336
Maverick

Maverick sin avatar

Blogginnlegg: 1282
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

:fniser av Juste:

Ja, og så husker jeg ikke hvilket nummer jeg er igjen, så jeg må bare skrive et innlegg for å sjekke kjapt.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-08, 23:35   #337
Maverick

Maverick sin avatar

Blogginnlegg: 1282
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

68, ja. Jeg hang etter i livlinene, var det så?

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-08, 23:37   #338
Slettet bruker
Passiv

Standard

Det vises helt nederst på en linje som popper opp.

Ikke når du bruker Safari som nettleser.

Svar med sitat
Gammel 19-12-08, 23:38   #339
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av FarOutFishing, her.

Ikke når du bruker Safari som nettleser.

Hvis man går inn på en profilside (f.eks. ved å klikke på noens avatar), så er medlemsnummeret den siste delen av URL-en.

Gammel 19-12-08, 23:39   #340
Anne C
Bør lage seg en tittel selv

Anne C sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg må bare sjekke nr mitt, jeg vet jo at jeg er blodfersk da.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Emneord
grupper, konservativ, rødstrømper

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:06.