Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Har du plæstikk-juletre?

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Se resultatene: Har du plæstikk-juletre?
Ja, det er så flott med gjenbruk av juletrær! 63 42,00%
Nei, jeg liker støvsuge. 80 53,33%
Jeg har et i backup, i tilfelle jeg ikke finner "det perfekte tre". 1 0,67%
Har ikke juletre. 6 4,00%
Deltakere: 150. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-12-08, 12:09   #161
Karima
I tropene

Karima sin avatar

Medlem siden: Jun 2008
Karima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt likt
Standard

Sv: Har du plæstikk-juletre?

Opprinnelig lagt inn av Mamma Rosa, her.

Gadd ikke stemme. Har edelgran. Er ikke skikkelig jul uten lukten av juletre.
Heldigvis er ingen i familien allergiske.

Samme her.

Gammel 18-12-08, 13:00   #162
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Miromurr, her.

Jeg er nok enda særere, for jeg synes det er skikkelig sært å ikke droppe juletre når man ikke tåler ekte vare.

Opprinnelig lagt inn av Miromurr, her.

Nei, jeg prøvde å vise Robyn at jeg syntes det var voldsomt å synes det var så sært at noen kunne velge å droppe å ha juletre. Egentlig synes jeg ingen av delene er spesielt sært, men omtrent på lik linje. Men jeg skjønner jo at jeg ble misforstått her, særlig siden jeg til og med ble rødprikket.

Jo, det var det du sa. *peker* Du ble med andre ord ikke misforstått når du satt med det du egentlig mente og skulle skrive oppi hodet ditt.

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-12-08, 13:09   #163
Mamma Rosa
strikker

Mamma Rosa sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Mamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt likt
Standard

Det er ikke alltid så enkelt å få ut hva man mener.

Mamma Rosa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-12-08, 13:11   #164
Trulte
:)

Trulte sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Trulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de fleste
Standard

Stemte ikke for mitt valg er: Vil gjerne ha, får ikke lov...

Gammel 18-12-08, 13:37   #165
Slettet bruker
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Mamma Rosa, her.

Gadd ikke stemme. Har edelgran. Er ikke skikkelig jul uten lukten av juletre.
Heldigvis er ingen i familien allergiske.

Vi har skikkelig jul vi. Med plasttreet vårt.

Jeg bare sier igjen - hjemmelaget pynt - det veier opp for mye manglende granbar på gulvet det.

Svar med sitat
Gammel 18-12-08, 15:00   #166
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Electronica, her.

Og har du først prøvd plast, så går du jo ikke tilbake til "the real thing".

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-12-08, 15:01   #167
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har forøvrig ekte tre. Edelgran. Det dryssser ikke heller.

Jeg synes disse plasttrærne ser skikkelig amerikanske ut. Altfor symmetriske og tette, selv om jeg er skikkelig sær på juletrær og leter etter tette og symmetriske trær...

Gammel 18-12-08, 15:03   #168
Slettet bruker
Passiv

Standard

Mitt har justerbare greiner så du kan ha det usymmetrisk hvis du vil.

Svar med sitat
Gammel 18-12-08, 15:04   #169
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Jeg synes disse plasttrærne ser skikkelig amerikanske ut. Altfor symmetriske og tette, selv om jeg er skikkelig sær på juletrær og leter etter tette og symmetriske trær...

Jeg synes både ekte og uekte trær er finest når de er tette og symmetriske. Det styggeste jeg ser er trær med store åpne avstander mellom grenene.
På de fleste uekte trær kan du imidlertid justere greinene som du vil. Jeg bruker evigheter på å få det opp siden jeg må justere det perfekt hver gang. Brukte vel et par timer sist.

Gammel 18-12-08, 15:04   #170
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Standard

Njo, nja, men likevel. Er det ikke noe "rart" med alle de plasttrærne? Jeg synes man kan se lang vei at de er kunstige, jeg. I hvert fall de jeg har sett til nå.

Gammel 18-12-08, 15:06   #171
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Jeg synes både ekte og uekte trær er finest når de er tette og symmetriske. Det styggeste jeg ser er trær med store åpne avstander mellom grenene.
På de fleste uekte trær kan du imidlertid justere greinene som du vil. Jeg bruker evigheter på å få det opp siden jeg må justere det perfekt hver gang. Brukte vel et par timer sist.

Jo, jeg vil også ha tette og symmetriske tær. Trær, mener jeg. Men det er likevel noe rart med toppene av de plasttrærne. De skrår ikke inn på samme måte som en ekte gran gjør.

Gammel 18-12-08, 15:07   #172
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes ikke man kan se det. Men så er jeg ikke noe særlig til juletre-kjenner heller, har aldri vært så opptatt av å se etter om juletrær er ekte eller fake.
Mitt ser ikke så fake ut at man kan se det med en gang, ei venninne som var hos meg i fjor så ikke at det var uekte før hun kom helt borti og tok på det. Hun sverger selv til ekte tre, men ble overrasket da hun så hvor fint mitt var.

Gammel 18-12-08, 15:10   #173
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg kjøpte plastikk i 2004 i den tro at det var miljøvennlig. Denne tråden førte altså til at verden min falt i grus. :ikke PK likevel:

Gammel 18-12-08, 15:14   #174
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Jeg kjøpte plastikk i 2004 i den tro at det var miljøvennlig. Denne tråden førte altså til at verden min falt i grus. :ikke PK likevel:

Men vi er i hvertfall snille og bruker juksetre, på samme måte som snille folk bruker juksepels og ikke ekte.

Gammel 18-12-08, 15:16   #175
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Standard

Men er det ikke et problem med alle disse trærene som kappes ned, bare for å bli kastet ut noen uker senere? Det blir jo ikke mer oksygen igjen til de neste generasjonene, jo. Kunne tenke meg å høre litt om akkurat det, helst ikke linker til lange artikler. *lat*

Gammel 18-12-08, 15:18   #176
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

De planter nye trær og lager nye hogstfelt. Nye trær bruker masse CO2 og vups! - miljøvennlig.

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-12-08, 15:20   #177
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Standard

Men atte, gjelder det alle? Kan jeg kjøpe juletrær av en hvilken som helst juletreselger i sentrum og vite at det plantes nye?

Gammel 18-12-08, 15:21   #178
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Standard

Ja, de planter jo nye hele tiden. Allikevel synes jeg det er noe stort tull å hogge ned trær bare for å lempe dem inn i stua for noen dager/uker.

Gammel 18-12-08, 15:21   #179
Tangerine
Eklektisk

Tangerine sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 1
Tangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner til
Standard

Både det å plante trær, sage trær og hente trær skaper også forurensing.

Har man først kjøpt et uekte tre, så holder man seg i ro.

:lurer likevel på å ha ekte, får se:

Tangerine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-12-08, 15:22   #180
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Standard

Vi skal etterhvert ha flere, ett på stua på loftet, og ett nede. Et det miljøvennlig med ekte trær, ser jeg ikke bort ifra det i tillegg til det vi har i plastikk.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:32.