|
|||||||
| Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#143 |
|
Absolute Beginner
|
Sv: Jule-skryte-brevene
Nei, det er vel egentlig ikke det. Jeg synes det er hyggelig å få den type kort selv, og gjerne selv om det "bare" er gamle studievenner og slikt. Det er koselig å se hvordan barna deres ser ut synes jeg. |
|
|
|
|
|
#144 |
|
Erfaren
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() |
Enig, jeg synes det er koselig å se hvordan barna ser ut. Heller det enn et vanlig kort med kulepennskrift "God jul og Godt Nyttår, hilsen fam.Hansen" |
|
|
|
|
|
#145 |
|
Vaklende
|
|
|
|
|
|
|
#146 |
|
navnet sjemmer ingen
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Jule-skryte-breveneJeg blir veldig glad for alle julekort jeg får. |
|
|
|
|
|
#147 |
|
godt brukt
|
Sv: Jule-skryte-breveneJeg har til nå mottat to julekort uten håndskrift på. Jeg synes det er litt synd, for jeg synes man kunne skrive god jul med hånd i det minste. Men jeg henger meg ikke opp i det. Jeg blir veldig veldig glad for alle kort jeg får. Jeg sender bilde av ungene, enkelt format i år, med kort eller lang hilsen på. |
|
|
|
|
|
#149 |
|
Mellom barken og veden
Medlem siden: Nov 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Jule-skryte-breveneVi har sendt ut nesten 70 julekort i år, med forhåndstrykt skrift inni.
|
|
|
#150 |
|
Epikur
|
Sv: Jule-skryte-breveneJeg har hittil skrevet i underkant av 40 julekort som jeg har dekortert med gråpapir, utstansede røde hjerter og silkebånd sammen med eldste. Inni er det bilde av jentene og så skriver vi litt, hun eller jeg, (og mannen skrev faktisk 4!) stort eller lite, om at det går ganske bra med oss, til noen innrømmer vi at vi lengter litt hjem til oslo, til noen skriver vi hvor mye vi savner dem, liker dem eller digger dem. Vi prøver å huske gamle onkler, de snille snille ansatte i gamle barnehagen, naboer vi har flyttet fra og venner herfra og derfra. (ja, noen herfra også).
|
|
|
#151 |
|
I tropene
Medlem siden: Jun 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Jule-skryte-breveneJøss, hvordan kommer dere opp i 60-70? Så mange er det ikke som er interessert i mine barn, er jeg redd. Sender dere til nær familie og venner dere treffer jevnlig også?
|
|
|
#152 |
|
navnet sjemmer ingen
Vi sender til rundt 65. Da er det nær og fjern familie (mine tanter, kusiner og fettere, oldeforeldre, besteforledre) og til venner som vi ser ofte og sjelden. |
|
|
|
|
|
#153 |
|
Epikur
|
Onkler og tanter er ca 10, kolleger og gamle arbeidsplasser vi har forlatt, ca 5, venner og tidligere naboer her og der: ca 20, kusiner og fettere: ca 5, forumvenner: ca 20.
|
|
|
#154 |
|
Mother of Dragons
|
Sv: Jule-skryte-breveneJeg synes ferdigtrykte julekort er hyggelig å få og skrytete julebrev morsomme. Men så er det noen venner som sender julekort med hverken brev eller ett eneste skrevet ord bortsett fra navnet og det skjønner jeg ikke heeeelt vitsen med.
It takes a great deal of effort to sustain a conservative, trustworthy persona. Sist redigert av Esme : 16-12-08 kl 20:11. |
|
|
|
|
|
#156 |
|
Epikur
|
Sv: Jule-skryte-breveneJeg gjør også bare ting jeg liker, og dette synes jeg er en hyggelig ting. Det er jo en fantastisk anledning til å få skrytt hemningsløst og føle seg fabelaktig på andres bekostning.
|
|
|
#157 |
|
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
Se her, Skremmern.
Hm, du tar den et skritt lenger, ser jeg...
rine-vrangbriller? Du er skikkelig på hugget i alle tråder ser jeg. |
|
|
|
|
|
#158 |
|
navnet sjemmer ingen
Jeg er som Madam Mim. Gjør tingene jeg liker og julekortene er en av dem. |
|
|
|
|
|
#159 |
|
Mellom barken og veden
Medlem siden: Nov 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sender til tanter, onkler, grandtanter, noen søskenbarn, venner vi har mye eller sjelden kontakt med, naboer vi er endel med, nærmeste familie, kontaktlærere og barnehagepersonale som vi har mye med å gjøre.
|
|
|
#160 |
|
strikker
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Jule-skryte-breveneJeg har aldri noensinne fått "julebrev". |
|
|
|