Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Billig og bra pinnekjøtt?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-12-08, 21:11   #41
Marit K
Carve canem

Marit K sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Øvre Romerike
Marit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Billig og bra pinnekjøtt?

Jeg kjøpte røkt pinnekjøtt på Rimi. Tror det kostet 99 kr kiloen, og det var masse kjøtt på, og smakte veldig godt. Husker dessverre ikke hvem som var produsent.

06, 07, og 12.
Marit K er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-12-08, 21:22   #42
Dali
Glad

Dali sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 33
Dali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Det holder ikke at det er mye kjøtt, det må også være litt fett på slik at krafta får den rette smaken. Husker en gang krafta vår såg ut som betasuppe. Skuffelsen var stor!

Gammel 14-12-08, 21:46   #43
Hjertensfryd
Unik

Hjertensfryd sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Casa Del Troll
Blogginnlegg: 98
Hjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de fleste
Standard

Hjå min familie er det eldhus røykt frå Evanger som er tingen. Prisen blir ikkje sett på i slike sammenhenger. Er tross alt berre ein gong i året.

Men i år har mannen tatt av ein villsau til oss, frå årets slakt. Henger på jobben hans og godgjer seg enno.
Så på julafta blir det frå Evanger og i romjula blir det vilsau frå Havråtunet.

Gammel 14-12-08, 21:52   #44
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Urt, her.

Hjå min familie er det eldhus røykt frå Evanger som er tingen. Prisen blir ikkje sett på i slike sammenhenger. Er tross alt berre ein gong i året.

Noen av oss har ikke så mye valg når det gjelder prisen. Men det kjøttet høres knallgodt ut!

Pinnekjøttet skal være røkt.

Gammel 14-12-08, 21:52   #45
Nelly Nickers
Slow reader

Nelly Nickers sin avatar

Nelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt likt
Standard

Det blir budsjettpinnekjøtt på oss i år. Fant til 99 kr på Obs.
Trenger litt mer, så jeg vurderer å kjøpe en dyrere variant også -- så kan jeg kjøre testpanel på julaften og finne ut om det er særlig forskjell. For å være ærlig så tror jeg egentlig ikke forskjellen er veldig stor.

Nelly Nickers er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-12-08, 21:54   #46
Hjertensfryd
Unik

Hjertensfryd sin avatar

Hvor: Casa Del Troll
Blogginnlegg: 98
Hjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de fleste
Standard

Mamma og pappa som kjøper det eldhus røykte. Eg veit ikkje om eg hadde hatt råd til det sjølv. Og no har eg fått sansen for villsauen. Prisen der veit eg ikkje. Me har ein heil sau som blir til pinner og anna god mat.

Gammel 14-12-08, 22:40   #47
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Beata, her.

Jeg vet ikke hva pinnebog/fenabog er. Men kanskje du kan forklare meg så skal jeg svare om jeg kjøper det.

Altså, det er jo samme kjøttet, men fra en annen del av dyret. Mye mer kjøtt på det.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-12-08, 22:58   #48
Gri
Bør lage seg en tittel selv

Gri sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Gri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Beata, her.

Er fra Nordfjord selv, men tror jeg skal utvide horisonten når jeg handler årets julemiddag. Tar turen til Ultra mandag kveld, og noterer meg villsau og Johs. (hva var etternavnet igjen..?) som vant NM i kjøttprodukter i klassen urøkt pinnekjøtt.

Johs. Jacobsen kanskje?

Forresten skal vi lage heimejul for første gong i år, og eg aner jo ikkje kva pinnekjøt mamma vanlegvis kjøper, så dette kan bli ei utfordring...

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:11.