|
Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#22 |
Bedreviter
|
![]() Sv: Barnesete: Bakover eller framover?Og poenget mitt var ikke å disse folk som snur barnet før de har fylt fire år; poenget mitt var å påpeke at slett ikke alle barn finner seg i å sitte i bilstol i det hele tatt, og at akkurat når det gjelder bilsikring så er det faktisk helt greit å trumfe gjennom det man bestemmer og ikke kompromisse. |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
I mål
|
![]() Sv: Barnesete: Bakover eller framover?
Ja helt enig, det er bare å trumfe gjennom, og vi gjorde faktisk det i 2.5 år med S. Han har hatet å kjøre bil fra han ble født. Han slo an tonen da han skrek hele veien hjem fra Ullevål og slik fortsatte han |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Jeg ble frisk!!
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Barnesete: Bakover eller framover?Jeg hadde definitivt kjøpt bakovervendt.
![]() |
#25 |
Glad
|
![]() Sv: Barnesete: Bakover eller framover?Vi har veldig god erfaring med bakovervendt. Snuppa godtar det uten protester, for "sånn er det bare". Hun har plass til beina, og god utsikt gjennom side- og bakrute. En gang var setet montert framover, da hadde hun faktisk mindre plass til beina enn andre veien. (Snuppa det er snakk om er snart tre år.) Jeg har dessverre ingen tips om nettbutikker, men du kan kanskje ringe en barneutstyrsbutikk og be de sende? Uansett må du få opplæring i hvordan montere riktig.
![]() |
#27 |
Kald på føttene
|
![]() Sv: Barnesete: Bakover eller framover?Jeg tror også at nettbutikk er litt risky, med mindre du kan høre med noen som har samme type bil som det du har. I vår bil passet nemlig ingen bakovervendte.
![]() |
#28 |
Nybegynner
Medlem siden: Nov 2008
![]() |
![]() Sv: Barnesete: Bakover eller framover?Oj! Eg er smart nok til å forstå at jenta mi skal sitte bakovervendt. Eg var vel en smule upresis i formuleringa. Eg tenkte meir fram mot 3 - 4 års aldreren. Eg veit også at barn ikkje skal bestemme alt. Eg har jobba ein del innanfor barnevern, så eg veit kor viktig det er med grenser. Eg tenkte meir på den fysiske plassen. Takk for gode råd og tips. Vil berre ikkje at nokon skal få feil intrykk av meg. Som for eksempel at eg let ettåringen min bestemme om ho vil gå med lue eller ikkje. |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Nybegynner
![]() |
![]() Sv: Barnesete: Bakover eller framover?Godt å høyre;-) |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
I mål
|
MIN erfaring er da at det er litt vanskelig å vite hvordan det utvikler seg mot 3-4årsalderen, jeg ville bare gått for bakovervendt nå og sett hvordan det utviklet seg. |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
med mange baller i lufta
|
![]() Sv: Barnesete: Bakover eller framover?Bakovervendt ja.
![]() |
#33 |
Nybegynner
![]() |
![]() Sv: Barnesete: Bakover eller framover?Bra plan |
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Barnesete: Bakover eller framover?Digresjon: Mine får bestemme om de vi gå med lue. Om det er slik at jeg lar dem bestemme det fordi de stort sett utviser fornuft og faktisk ikke liker å fryse på ørene, eller om det er slik at de stort sett utviser fornuft fordi jeg har latt dem bestemme selv, se, det kan ingen vite.
![]() |
#36 |
Vaklende
|
![]() Sv: Barnesete: Bakover eller framover?Bakovervendt har vært helt problemfritt hos oss, og Lærlingen er snart 4 år. Han har spurt noen ganger hvorfor ikke andre barn sitter bakovervendt, og jeg har forklart det som det er, at bakovervendt er hakket tryggere og at jeg vil velge det aller tryggeste for ham. Etterhvert som han ble stor nok tok jeg med noen eksempler. Både han og kusinen (som ikke sitter bakovervendt) er skjønt enige om at bakovervendt er den "riktige veien", men jeg ser at det avhenger helt av at jeg er fullstendig trygg og uten tvil når jeg formidler dette. Nå som han er fire om noen dager er det litt trangere i setebredden, og den som sitter i passasjersetet foran har aldri sittet særlig godt i vår bil. Men "slik er det bare", jeg har valgt slik, |
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Bedreviter
|
Men ville de fått bestemme hvis de ønsket å gå lueløs ved -10, det er spørsmålet? Det er jo ikke noen kunst å la ungene bestemme selv hvis de bestemmer ting som er fornuftige. Frøkna får "bestemme selv" om hun vil sitte sikret i bil, for hun får hysteriske anfall hvis bilen begynner å trille før hun har fått festet beltet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Barnesete: Bakover eller framover?Ja, det får de. Det blir jo et hypotetisk spørsmål om de fortsatt hadde fått bestemme om de mot formodning hadde bestemt seg for å ikke gå med lue, da.
![]() |
#39 |
Erfaren
|
![]() Sv: Barnesete: Bakover eller framover?Jeg er så glad for all info ang bakovervendt. Da jeg hadde de to første var jeg ganske grønn og uinformert. Snudde storesøster da hun var 10mnd og mellombror før 2år.
![]() |
#40 |
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Barnesete: Bakover eller framover?Men var det ikke snakk om at det skulle bli påbudt å ha ungene bakovervendt frem til 4 år nå?
![]() |
Emneord |
bilsete |
|
|