Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Hva tar jeg med til julelunsjen?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-12-08, 21:29   #1
Propella
superbruker

Propella sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 3
Propella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt av
Standard

Hva tar jeg med til julelunsjen?

Vi skal ha julelunsj på jobben neste uke. Hva skal jeg ta med meg? Jeg er helt tom for ideer. Det er flere som har med laks og sild i forskjellige varianter. Lefse og sylte er det også noen som skal ha. Jeg jobber den dagen så det må være noe som ikke trenger å varmes. Jeg har tilgang på kjøleskap og fryser men ikke komfyr. Noen gode tips?

Gammel 06-12-08, 21:29   #2
apan
I mål

apan sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 71
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva tar jeg med til julelunsjen?

Eggerøre og spekemat? Alltid godt synes jeg.

apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-08, 21:30   #3
Slettet bruker
Passiv

Standard

Druesalat!

Må lages dagen i forveien:

ca. 1 kg blå druer (steinfrie sparer mye plunder) - deles i to
2 purreløk (middels store)
1/2 kg majones
1 pk. kremfløte.

Pisk fløten og skjær inn majonesen.
ha i delte druer og purreløk i tynne skiver.
Settes kjølig for å trekke over natten.

Svar med sitat
Gammel 06-12-08, 21:31   #4
vimjer
Tante Sofie

vimjer sin avatar

Blogginnlegg: 6
vimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sy lammerull, pynt fatet med ferdig oppskåret og ha eggesalat ved siden av. :sikle:

vimjer er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-08, 21:37   #5
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Druesalat hørtes godt ut - ellers var mitt forslag Waldorfsalat.

Gammel 06-12-08, 21:38   #6
Slettet bruker
Passiv

Standard

Druesalaten er helt fantastisk. Og den passer som tilbehør til omtrent alt.

Svar med sitat
Gammel 06-12-08, 21:39   #7
Propella
superbruker

Propella sin avatar

Blogginnlegg: 3
Propella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt av
Standard

Flere gode forslag. Jeg blir sulten.

Gammel 06-12-08, 21:39   #8
løve70
Enda en som trener

løve70 sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Pastasalat er alltid godt

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-08, 21:46   #9
vimjer
Tante Sofie

vimjer sin avatar

Blogginnlegg: 6
vimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av løve70, her.

Pastasalat er alltid godt

Ja! Med stekt kyllingfilet og bacon, nøtter, kokte egg og forskjellige grønnsaker. Alltid en slager.

vimjer er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-08, 22:30   #10
Nera
Pandemonium

Nera sin avatar

Medlem siden: Dec 2008
Nera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner til
Standard

Hva med å lage en pai? Det er lett å lage i forveien, og også lett å ta med seg.

Nera er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:43.