Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Sjokoladekalender i barnehagen

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-12-08, 19:49   #121
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sjokoladekalender i barnehagen

Nåh, Mandarinen; har du sjekket at det ikke er Smarties?

Gammel 02-12-08, 20:52   #122
Mandarin
godt brukt

Mandarin sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Der
Blogginnlegg: 259
Mandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de fleste
Standard

Nei, det har jeg ikke.

Mandarin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-12-08, 20:52   #123
Mandarin
godt brukt

Mandarin sin avatar

Mandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Vimsen, her.

I vår barnehage får de hverken prim eller brunost.

Slik var det i vår forrige. Nå er det prim hver dag.

Gammel 02-12-08, 20:56   #124
emm
Men først, kaffe!

emm sin avatar

emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

En nonstop er helt greit.

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-12-08, 20:58   #125
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av guniss, her.

Joda, men EN nonstop?
Jeg vil heller at Hannah skal ha det en et stort pepperkakehjerte med melis på.

Det blir 24 Non stop tilsammen da. Og (litt) sjokolade hver dag i nesten en måned. Om jeg måtte velge mellom de to ondene du skisserer ville jeg heller at storebror skulle spise en pepperkake med melis en dag i adventen enn litt sjokolade hver dag.

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-12-08, 21:04   #126
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Får de en nonstop HVER dag?
Jeg trodde ett barn fikk en nonstop en dag hver iløpet av desember..?
Da misforsto jeg.

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-12-08, 21:05   #127
Mandarin
godt brukt

Mandarin sin avatar

Standard

JA!! En HVER dag.

Gammel 02-12-08, 21:06   #128
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Mandarin, her.

JA!! En HVER dag.

Åh. Da synes jeg det er litt på kanten ja. Jeg trodde de fikk en iløpet av desember.

Gammel 02-12-08, 21:06   #129
Chanett
navnet sjemmer ingen

Chanett sin avatar

Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

En hel pakke hver.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-12-08, 21:07   #130
Mandarin
godt brukt

Mandarin sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Chanett, her.

En hel pakke hver.

Tufsa. Nei nei nei!

Gammel 02-12-08, 21:08   #131
Mandarin
godt brukt

Mandarin sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av guniss, her.

Åh. Da synes jeg det er litt på kanten ja. Jeg trodde de fikk en iløpet av desember.

Nei, da spørs det om jeg hadde tatt på vei.

Gammel 02-12-08, 21:08   #132
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Standard

Jeg hadde nok ikke gjort noe ut av det akkurat nå. Men jeg tror jeg ville tatt det opp som tema senere, ift det å gi sjokolade i adventskalender i barnehagen.

Ikke det at jeg i grunn synes totalen en pakke hver er så ekstremt mye sjokolade, men jeg synes det er en undøvendig greie i barnehagen.

Gammel 02-12-08, 21:16   #133
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Herremin, dette virket da helt fantasiløst av barnehagen. En nonstop hver dag, klarer ikke barnehagen finne på noe mer spennende for ungene? Jeg hadde ikke likt det, men vet ikke om jeg hadde sagt i fra.

Gammel 02-12-08, 22:09   #134
Imma
Ikke altetende

Imma sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Imma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Ler meg ihjel av hovedinnlegget.

Imma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-12-08, 22:10   #135
Wix
Skal rømme

Wix sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Blogginnlegg: 40
Wix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg hadde ikke brydd meg. I vår barnehage har de ikke kalender i det hele tatt, fordi de synes barna skal få oppleve julens magiske ting sammen med sin egen familie, eller noe i den dur. Så de har relativt lite juleaktiviteter. De skal bake noen kaker da, og de eldste går i luciatog. Så tenner de ekstra mye lys og sånne ting og har mer koselige samlingsstunder med bøker etc.

Gammel 02-12-08, 22:11   #136
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Mandarin, her.

Nei, det har jeg ikke.

Noe så uansvarlig! :rystet:

Gammel 02-12-08, 22:55   #137
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg må si at jeg synes det høres litt tøysete ut. Ikke fordi én non-stop om dagen er fryktelig, men fordi det til sammen i julen blir så fordømt mye. Det er nesten ikke en dag uten at det er en eller annen dårlig grunn til å spise sjokoladekake og pepperkake eller drikke søt saft. Det blir ganske mye sukker til sammen, og derfor hadde jeg synes den dumme non-stop'en var unødvendig. Jeg hadde kanskje til og med sagt fra.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-12-08, 22:57   #138
Mandarin
godt brukt

Mandarin sin avatar

Standard

Det aner meg at mannen kommer til å nevne det på foreldresamtalen. Han har lenge irritert seg over primen og dette var dråpen.

Så da slipper jeg å si i fra..

Gammel 02-12-08, 23:06   #139
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hm. Kinkig. Jeg synes det er tullete av barnehagen, men samtidig en liten mengde (sammenlignet med en sånn kjøpesjokoladekalender). Jeg hadde nok ikke sagt noe med mindre barnehagen var nær perfeksjon ellers.

Jeg lurer på om det er kalender i barnehagen vår, forresten? :må undersøke: Ellers har vi Nissen Nils. Han kan bare hviske, så alle barna må være musestille for å høre hva han sier.

Ang. primen så ville jeg sagt at barnet mitt ikke skulle ha prim hvis det var sånn at barnet bare ville ha prim. (Vi serverer prim og syltetøy selv, men da som 1 av 10 skiver hvor alle de andre skivene har sunt pålegg. Hadde den unge mannen bare ønsket prim eller syltetøy så hadde vi kuttet ut.)

Gammel 02-12-08, 23:10   #140
Mandarin
godt brukt

Mandarin sin avatar

Standard

@Veronal: Ja det er en sånn samtale vi ser for oss. Be dem styre primen unna prinsessen vår. De kan jo servere resten av gjengen prim om de vil. (Selv om jeg synes det er unødvendig da). Jeg tipper vi kommer til å nevne dette med sjokoladen sånn litt med et smil til slutt. Ser jeg for meg da.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:16.