Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Hva slags adventskalender hadde du som barn?

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-11-08, 00:02   #61
Hulda
Bør lage seg en tittel selv

Hulda sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Trondheim
Hulda imponerer mange og er sikkert smartHulda imponerer mange og er sikkert smartHulda imponerer mange og er sikkert smartHulda imponerer mange og er sikkert smartHulda imponerer mange og er sikkert smartHulda imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hva slags adventskalender hadde du som barn?

Opprinnelig lagt inn av Anne C, her.

Jeg husker ikke hva slags kalender det var, men det var med sånne små figurere som man kunne lage kjede av. Elsket den kalenderen, hadde den i mange år.

Jeg også, det var bilder bak plastdingsene.

Gammel 22-11-08, 00:09   #62
Apple
Elsker gamlis- godis

Apple sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Apple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Jeg er oppvokst med en enkel sjokoladekalender hvert år fra jeg var 3-4 år gammel. Ett år stod jeg opp midt på natten og spiste opp hele kalenderen. Jeg regnet selvsagt med å få en ny. Vel, det gjorde jeg ikke, jeg måtte pent vente til neste år. Jeg gjorde aldri en sånn tabbe igjen.

Apple er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-08, 00:10   #63
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi hadde en pakkekalender på deling, mener jeg å huske. Men så ble det vel så mye styr at vi fikk en sjokoladekalender hver eller noe.
Vi hadde også Barne-TV-kalenderen noen år husker jeg.

Gammel 22-11-08, 00:13   #64
Røsslyng
Fullverdig medlem

Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Sørvestlandet
Røsslyng har et hav av muligheter foran seg
Standard

Jeg hadde sjokoladekalender, med sånne vonde sjokoladebiter.

Synes det var veldig stas allikevel! Etter hvert fikk vi loddkalender og Donaldkalender også.

Røsslyng er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-08, 00:16   #65
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg hadde tysk adventskalender. Noen år laget stemoren min en adventskalender med hjemmelaget marsipan i forskjellig former pakket inn i alufolie og hengt opp på en kalender kjøpt på PWC-messen.

Gammel 22-11-08, 09:59   #66
Karima
I tropene

Karima sin avatar

Medlem siden: Jun 2008
Karima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt likt
Standard

De første årene hadde vi dølle bildekalendere. Så grein vi oss til sånne med plastræl i, før mamma kapitulerte og ga oss sjokoladekalendere som vi spiste opp med en gang.

Pakkekalender var out of the question i alle år, uansett hvor mye vi maste.

Gammel 22-11-08, 10:02   #67
Pepper Lemon
Peppy!

Pepper Lemon sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det overrasker meg at så mange tømte kalenderen sin før tiden. Det ville virkelig aldri falt meg, jeg var alt for ordentlig.

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-08, 10:35   #68
Martis
Ute på tur

Martis sin avatar

Hvor: Bøgda
Blogginnlegg: 142
Martis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de fleste
Standard

Mamma broderte en pakkekalender til oss ungene, som vi delte. Det var litt forskjellig det vi fikk, men som oftest var det en Mars sjokolade på juleaften. I tillegg hadde vi ofte slike småsjokolade kalendere som vi fikk hos besteforeldre.

På Island har vi også en tradisjon med at nissene (det er 13 stykker) kommer med pakker om natten til de snille barna. Så tretten dager før jul setter vi skoen/sokken i vinduet og hvis vi har vært snille ligger det en pakke der dagen etter. Så kommer det en nisse pr natt helt til juleaften når alle tretten er kommet ned fra fjellene.

Gammel 22-11-08, 10:39   #69
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Monsoon, her.

Det overrasker meg at så mange tømte kalenderen sin før tiden. Det ville virkelig aldri falt meg, jeg var alt for ordentlig.

Samme her. Og det har visst gått i arv, for mine unger har hatt pakkekalender siden de var 1-2 år uten å prøve på å pakke opp mer enn en gang om dagen.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-08, 10:39   #70
Blå
Dårlig husmor

Blå sin avatar

Blogginnlegg: 78
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg hadde alltid billedkalender, og synes at det gir deilig julefølelse. Jeg kjøper det til meg selv nå som voksen også.

Blå er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 22-11-08, 10:42   #71
kokosbolle
Har bakt søte kaker

kokosbolle sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg hadde pakkekalender noen år, og sjokoladekalende noen år. Det ene året jeg hadde pakkekalender pakket jeg opp (og inn) alle gavene for å se hva jeg skulle få. Jeg var ekstremt nysgjerrig før. Trenger vel ikke si at det ble litt kjedelig med resten av kalenderen?

minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-08, 10:58   #72
Ekorn
Studenten

Ekorn sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Tromsø
Ekorn imponerer mange og er sikkert smartEkorn imponerer mange og er sikkert smartEkorn imponerer mange og er sikkert smartEkorn imponerer mange og er sikkert smartEkorn imponerer mange og er sikkert smartEkorn imponerer mange og er sikkert smartEkorn imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Vi hadde en brodert pakkekalender, men en gave til hver, hver dag.
I år skal gutten min få den, og jeg gleder meg veldig til å pakke inn 24 små gaver!

Gammel 22-11-08, 11:27   #73
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sjokoladekalender. Jeg var dødelig misunnelig på de som hadde pakkekalender

Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:55.