|
|||||||
| Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
| Se resultatene: Hvilken motivasjon hadde du sist du drakk alkohol? | |||
| Sug/ avhengighet |
|
2 | 1,33% |
| For å sove bedre |
|
1 | 0,67% |
| Hadde egentlig ikke lyst på, men situasjonen gjorde at jeg følte at jeg måtte |
|
7 | 4,67% |
| Hadde ikke planlagt å drikke alkohol, men situasjonen gjorde at jeg fikk lyst på alkohol |
|
11 | 7,33% |
| Var vel planlagt fordi jeg skulle ta del i en situasjon hvor alkohol gjør at jeg har det gøyere |
|
29 | 19,33% |
| For smaksopplevelsens skyld |
|
44 | 29,33% |
| For kombinasjonen av mat og vinsmakingsopplevelsens skyld |
|
36 | 24,00% |
| Dustepoll |
|
20 | 13,33% |
| Deltakere: 150. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen | |||
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#101 |
|
|
Sv: Hvilken motivasjon hadde du forrige gang du tok deg et glass øl/ vin /brennevin?Akkurat nå kan jeg melde om at forrige gang jeg drakk var det ledsaget av kommentaren "såh, hvor mye av det greiene her må man egentlig få i seg før man når gi-faen-modus?", men det gikk over. :beroliger: |
|
|
|
|
|
#102 |
|
Frafallen
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvilken motivasjon hadde du forrige gang du tok deg et glass øl/ vin /brennevin?Vel, hvor mye?
|
|
|
#104 |
|
Ustabil
|
Sv: Hvilken motivasjon hadde du forrige gang du tok deg et glass øl/ vin /brennevin?Motivasjonen min var å kose meg med et glass vin. Det var hjemme og sammen med mannen min. Vi tar svært sjelden mer enn 2-3 glass hver over en hel kveld, så det er ikke snakk om at vi blir noe særlig beruset egentlig. |
|
|
|
|
|
#105 |
|
godtemonster
Medlem siden: Feb 2007
Sv: Hvilken motivasjon hadde du forrige gang du tok deg et glass øl/ vin /brennevin?Akkurat nå nyter jeg et glass vin fordi jeg synes at jeg fortjener det.
|
|
|
#106 |
|
sangfugl
|
Sv: Hvilken motivasjon hadde du forrige gang du tok deg et glass øl/ vin /brennevin?Jeg drakk ei øl i går fordi jeg syns øl er veldig godt til enkelte typer mat. Nå fikk jeg forresten veldig lyst på ei øl nå også.
|
|
|
#107 |
|
Permakulturell
|
Sv: Hvilken motivasjon hadde du forrige gang du tok deg et glass øl/ vin /brennevin?Akkurat nå drikker jeg og mannen opp resten av flaska med rødvin vi hadde til Finnbiffen i dag. Fordi vi fortjener det.
|
|
|
#108 |
|
Flink jente
Medlem siden: Jan 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvilken motivasjon hadde du forrige gang du tok deg et glass øl/ vin /brennevin?Nå har jeg sittet å tenkt når jeg drakk alkohol sist, og jeg kommer jammen meg ikke på det |
|
|
|
|
|
#109 |
|
Pauset
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Sv: Hvilken motivasjon hadde du forrige gang du tok deg et glass øl/ vin /brennevin?Nå har jeg drukket halvannet glass til. I mors minnestund. Det var en utenkelighet å ikke ta det glasset, og det smakte godt. |
|
|
|
|
|
#110 |
|
ræv med ører
Medlem siden: Oct 2006
Sv: Hvilken motivasjon hadde du forrige gang du tok deg et glass øl/ vin /brennevin?Jeg sitter på sofaen og koser meg med ost, Ritz og oliven, og da smaker det utrolig godt med god rødvin til. *nyter*
|
|
|
#111 |
|
Erfaren
|
Sv: Hvilken motivasjon hadde du forrige gang du tok deg et glass øl/ vin /brennevin?Jeg hadde meg ei cider på Søndag fordi jeg fortjente det!
|
|
|
#113 |
|
Slow reader
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvilken motivasjon hadde du forrige gang du tok deg et glass øl/ vin /brennevin?Mannen og jeg delte en flaske rødvin på fredag. |
|
|
|
|
|
#114 |
|
Enda en som trener
Medlem siden: Sep 2007
Sv: Hvilken motivasjon hadde du forrige gang du tok deg et glass øl/ vin /brennevin?Jeg drakk en miniflaske med rødvin på flyturen i går. Mest for å døyve flyskrekken min.... |
|
|
|
|
|
#115 |
|
Jazzbabe
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Elvebyen
Sv: Hvilken motivasjon hadde du forrige gang du tok deg et glass øl/ vin /brennevin?Vi var i selskap på lørdag, og da smakte det godt med rødvin til maten, og så ble det et par Irish etterpå - fordi det er godt. Jeg hadde sikkert drukket mer om jeg ikke var syk...
|
|
|
|
#116 |
|
Skummelt distré...
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Norge
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvilken motivasjon hadde du forrige gang du tok deg et glass øl/ vin /brennevin?Hmmm, når drakk jeg alkohol sist?
|
|
|
#117 |
|
Curlingkone
|
Sv: Hvilken motivasjon hadde du forrige gang du tok deg et glass øl/ vin /brennevin?Nå er det ganske lenge siden jeg drakk, men når jeg gjorde det var det fordi jeg ikke orket å svare på spm om jeg var gravid osv osv. Og det samme gjelder vel for ganske langt tilbake i tid. Det var liksom enklest å bare drikke en liten skvett for å slippe spørsmålene... Helt teit egentlig, men det fungerte... |
|
|
|
|
|
#118 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Hvilken motivasjon hadde du forrige gang du tok deg et glass øl/ vin /brennevin?I går kveld, for å ha godt følge til nyyydelig mat - den hadde virkelig manglet noe uten vin. Og så fortsatte jeg med sjampis etterpå fordi jeg syns det var deilig og gøy å være litt lystig og tjolahopp.
|
![]() |
|
|