|
Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
sukk
Medlem siden: Jul 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Spinoff: Hva er det mest eksotiske/underlige/rare du har spist?I tråden "Smaker du på alt" nevnes det en del eksempler på matretter som man ikke ville ha spist. Jeg har notert meg både bankende kobrahjerte, bever og oksepenis (det siste var vel mitt eget bidrag), men også blodmat, lungemos, snegler og soltørkede tomater. Selv svarte jeg litt eplekjekt at jeg smaker på alt, men ved nærmere ettertanke har jeg kommet frem til at det muligens ikke er helt sant. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Bedreviter
|
![]() Sv: Spinoff: Hva er det mest eksotiske/underlige/rare du har spist?Jeg orker ikke spise øyne, selv om jeg skjønner at det skal være godt (på smalahove, for eksempel). Sist redigert av Teofelia : 03-11-08 kl 15:37. Årsak: Spiser gjerne husdyr … |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
![]() Sv: Spinoff: Hva er det mest eksotiske/underlige/rare du har spist?Bankende kobrahjerte høres jævlig ut, de må vel rive ut hjertet mens kobraen er i live? Forkastelig!
![]() |
#4 |
ekstremt trøtt
|
![]() Sv: Spinoff: Hva er det mest eksotiske/underlige/rare du har spist?Saueballer og råtten hai er høyt oppe på lista over det ekleste jeg har spist.
![]() |
#6 |
50 & somewhat fab
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
![]() Sv: Spinoff: Hva er det mest eksotiske/underlige/rare du har spist?Nå ser jeg for meg den episoden av Lonely Planet der den engelske programlederen (Ian et-eller-annet) er i Mongolia og spiser en rett laget med uvaskede (saue?)tarmer. Der gikk grensa, selv for han ...
![]() |
#7 |
Bedreviter
|
![]() Sv: Spinoff: Hva er det mest eksotiske/underlige/rare du har spist?Svare på spørsmålet, kanskje? Jeg vet ikke om jeg har spist så mye som jeg synes er så veldig eksotisk, men kanskje andre synes det? Jeg har for eksempel spist hest, sel, hval, struts og hai – og soltørkede tomater. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Medlem siden: Oct 2006
![]() Sv: Spinoff: Hva er det mest eksotiske/underlige/rare du har spist?Ikke så veldig eksotisk, kanskje, men tørket reinsdyrhjerte har jeg spist mange ganger. Det smaker nydelig.
![]() |
#9 |
Bør lage seg en tittel selv
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Spinoff: Hva er det mest eksotiske/underlige/rare du har spist?Det rareste, og vondeste, jeg har spist er rå kråkebolle. Anbefales ikke.
![]() |
#10 |
flisespikker
|
![]() Sv: Spinoff: Hva er det mest eksotiske/underlige/rare du har spist?Jeg kommer ikke på så mye jeg har spist som jeg synes er "rart". "Auårshau" - uerhode - er det kanskje noen som synes er rart eller eksotisk, men det (og torsketunge) har jeg spist mange ganger i oppveksten, så det regner jeg også som "vanlig". Innmat og blodmat er helt alminnelig mat, slik jeg ser det; hjerte og tunge er bare muskler (altså vanlig kjøtt), og jeg har ingen prinsipielle problemer med rått kjøtt eller rå fisk. Snegler har jeg spist flere ganger, men det smaker egentlig veldig lite, synes jeg, så det virker litt poengløst. Rå kråkebolle er kanskje det jeg har spist som var mest uvant, og så har jeg spist en matrett med "tripe", altså tarmer (uten innhold
![]() |
#11 |
sukk
Medlem siden: Jul 2008
![]() Sv: Spinoff: Hva er det mest eksotiske/underlige/rare du har spist?
Er det ikke? Det har jeg ikke en gang hørt om. For meg er det svært uvanlig.
Det er sånne ting jeg siktet til. Jeg er veldig glad i mat og smaker gjerne på nye ting, men det frister absolutt ikke. Annet enn for å ha smakt det, da.
Flere tøffinger!
Hehe. Jeg har også spist alle de tingene, bortsett fra sel.
For meg er det eksotisk! Og av en eller annen grunn tror jeg på deg når du sier at det er godt, selv om jeg i utgangspunktet synes hjerte høres ut som en rar ting å spise.
Usj. Det diskuterte jeg faktisk med noen i helgen, men vi ble ikke helt enige om hvor dette er vanlig. Fristende høres det i alle fall ikke ut. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
thirtysomething
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Spinoff: Hva er det mest eksotiske/underlige/rare du har spist?Glssmanet. Men å si at jeg har spist det er vel å overdrive. Det holdt med å smake.
![]() |
#14 |
Slim på hovednerven
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
![]() Sv: Spinoff: Hva er det mest eksotiske/underlige/rare du har spist?Marsvin. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
madmanized
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Spinoff: Hva er det mest eksotiske/underlige/rare du har spist?Struts og kanin. Det er eksotisk nok for meg. Verken spesielt godt eller spesielt ekkelt.
Sist redigert av leliane : 03-11-08 kl 16:33. Årsak: typ-o |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Aktiv
Medlem siden: Nov 2006
![]() |
Har også vært på Island og spist det... Skylte ned med Svartadaudir, som ikke var så veldig godt det heller. Brakk meg, jeg, er ikke sånn som synes "eksotisk" (ekkel) mat er det helt store.
![]() |
#17 |
Lysende norsk flaskekoker
|
![]() Sv: Spinoff: Hva er det mest eksotiske/underlige/rare du har spist?Jeg er svært sensibel for spesiell mat, så det er lite spennende jeg har smakt på. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Dramaking
Medlem siden: Apr 2008
![]() ![]() |
![]() Sv: Spinoff: Hva er det mest eksotiske/underlige/rare du har spist?Har spist vilthjerte, men det er så lenge siden at jeg ikke husker om det var godt eller vondt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Opp og ned
|
![]() |
#20 |
representert
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Spinoff: Hva er det mest eksotiske/underlige/rare du har spist?Det mest eksotiske jeg har smakt må være tørket bøffelkjøtt, og det var veldig godt! Ellers så er jeg nok ikke den som stiller meg først om det er test-smaking.
![]() |
|
|