Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Ingen halloween-tråd her, jo

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 31-10-08, 21:57   #41
Hondacrv
Gå heim, kyss din kvardag

Hondacrv sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Hondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Ingen halloween-tråd her, jo

Her ble det kjørt alternativ linje, med allehelgensbarnefest i kirken, 40 barn med voksne på slep. Tacobagetter, leik, film, godteposer og lystenning.

Jeg kan ikke fordra halloween, så det var midt i blinken!

Gammel 31-10-08, 22:25   #42
Guttemammis
Sjokoholiker & hjemmekjær

Medlem siden: Jan 2007
Guttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt likt
Standard

Kjøpte inn en del godteri, men det kom bare to stk. barn på døra
Og da ba jeg eldstemann ikke gi altfor mye for det kom sikkert fler...

Ja, ja, da ble det litt godt på oss og litt lørdagsgodt til i morgen.
Neste år skal vi planlegge litt mer, tenkte at barna ikke kom til å
merke noe særlig av dette, men alle storesøsken som var med og
hentet søsknene i barnehagen hadde kledd seg ut og så skulle de
og småsøsknene feire halloween når de kom hjem og det ville jo
selvsagt guttene våre også!
Fant jo ikke noe utkledningstøy og ikke hadde vi halloween pynt,
så neste år må vi være litt mer forberedt og gjøre litt ut av det

Guttemammis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-08, 22:27   #43
Bomull
www.bomulls.no

Bomull sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Jeg må innrømme at hele opplegget kom veldig brått på meg; og vi har heller aldri feiret det, samt at jeg ikke har unger i den alderen heller, at de har begynt å interessere seg for det eller har venner som feirer ... Og jeg har vært alene hjemme i hele kveld, uten godter i hus, så det er nok mange unger som har banket på her og gått tomhendte videre ja!!

Gammel 31-10-08, 22:35   #44
Mirasol
En Som Trener

Mirasol sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Blogginnlegg: 12
Mirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de fleste
Standard

Hadde besøk av en liten venninne av Storebror her tidligere i dag (fri på skole og SFO). De fikk spøkelsesrundstykker (malte spøkelsesansikt med svart konditorfarge), bloddryppende skinnfiller (eggerøre med ketchup) og kloakkmelk (sjokomelk) til frokost. Stor stas, selv om skinnfillene nok var i ekleste laget (var gode da).

Så malte de halloween-malerier, tegnet på gresskar som jeg måtte skjære ut og hule ut ( :urk: ) og så "Svein og Rotta og UFO-mysteriet" på DVD, og den var visst i skumleste laget for seksåringene.

I kveld var vi på besøk hos dem og spiste skumle pølser og skrekkelig godteri. De var utkledd som heks, flaggermus, Supermann, Tiger og bandit. Det ble en lang og koselig kveld med slitne unger som sovnet i bilen hjem.

Gammel 01-11-08, 04:13   #45
Enhjørning
Gullfisk

Enhjørning sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Ja, her har vi hatt de søteste små trick-or-treaters på døra, og godteriet fikk ben å gå på.
Bikkjene syntes det var skummelt med alle disse små som kom og så så rare ut, med unntak av en tydelig hundevant pode som satte seg ned i gangen med utstrakt hånd og lot hunden komme til seg.
(Det varmet hjertet mitt, da!)
Liten syntes det var litt rart at det ringte på hele tiden, men han var godt fornøyd, for han fikk sin andel av Halloweengodtet han også.
Neste år ...

Gammel 01-11-08, 10:43   #46
Trolljenta25
Erfaren

Trolljenta25 sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Trolljenta25 er populærTrolljenta25 er populærTrolljenta25 er populærTrolljenta25 er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av guniss, her.

Jeg gikk forresten julebukk som tenåring, eller... "drikkebukk" kan man eller si.

Den dro vi også som fattige tenåringer, som måtte på by`n i romjulen. Like moro hver gang!

Her hadde vi en liten Halloweenfest for 10-åringen og tre av hennes venninner. Menyen besto av Oppskåret Arm (pizzasnurrer) og Kirkegårdkake, noe à la denne (Min var rund og litt tettere pyntet. Og jeg hadde marshmallowsspøkelser på):

Etter vi hadde spist gikk vi og fanget godteri, som 3-åringen kalte det. Hun var med for første gang og gikk og sa "chick or cheat" på engelsk. Hun var kjempefornøyd som en liten Tingeling med bøtta full av godteri. Gjestene var knallfornøyde og synes maten var like morsom i år som i fjor. Årets fest var en suksess!

Trolljenta25 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-11-08, 20:15   #47
Søster
kåt vikingbrud

Søster sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østlandet
Søster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt likt
Standard

Jeg sa noe sånt som "så søtt lite monster du er da, vesla, ta litt godteri" til en mamma som hadde kledd seg ut for å følge barna sine.. Til mitt forsvar var hun veldig nett og vever..

Unger: 05 og 07. Gubbe: 77. Dugandes kone ønskes.
Søster er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-11-08, 23:52   #48
Enhjørning
Gullfisk

Enhjørning sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Søster, her.

Jeg sa noe sånt som "så søtt lite monster du er da, vesla, ta litt godteri" til en mamma som hadde kledd seg ut for å følge barna sine.. Til mitt forsvar var hun veldig nett og vever..

Ta det med ro, det finnes dem som var hakket verre: Da søsteren min åpnet døra for å ta imot datterens venninne og hennes mor, sa moren: "Hei, du må være storesøsteren til ***, er mamma inne?"

Gammel 02-11-08, 00:21   #49
Nin
MORMOR

Nin sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Nin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de fleste
Standard

Et sted minstemann ringte på oppholdt det seg tre voksne som hadde kledd seg skikkelig ut. Han ble dødsredd og de måtte ta av seg maskene.
Forøvrig nektet han å ta imot godteri de siste stedene han var, han takket pent nei og synes han hadde fått mer enn nok godis.
Her gikk han jo halloween til besteforeldre nedi gata og så han hadde til og med en pakke med fem små brannbiler i bøtta si.

Nin er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:55.