|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#41 |
representert
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hva hvis du vant 15 millioner?Bodd omtrent på samme sted, men kjøpt større hus.
![]() |
#42 |
Tar en fot av gangen
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Havørnbyen
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hva hvis du vant 15 millioner?
Jeg sprer risikoen på mange banker. Det er vel 2 mill pr. bank?
![]() |
#43 |
Passiv
|
|
![]() |
![]() |
#44 |
Princess Skids and Scars
|
Leiligheten på Tenerife hadde muligens vært bedre investering enn banken, så jeg ville ikke kalt det sløsing. |
![]() |
![]() |
![]() |
#45 |
Audacious
|
![]() Sv: Hva hvis du vant 15 millioner?Jeg ville betalt ned lån, gitt noen millioner til bra organisasjoner og tatt meg permisjon fra jobben og dratt til Zanzibar med mann, barn og en gjeng venner på en laaaaang ferie.
![]() |
#46 |
Borte
|
![]() Sv: Hva hvis du vant 15 millioner?Når jeg starter sånne tankespring så kommer jeg alltid til at jeg ikke ville vunnet så mange penger siden det ville forandre så mye. Et par millioner til å slette gjeld og fikse huset hadde vært greit. 15 millioner ville være angst. Jeg liker livet mitt ganske godt mesteparten av tiden og føler ikke at jeg savner noe som koster penger.
![]() |
#47 |
Vaklende
|
Det var nettopp det.
Jeg hadde forsøkt å få min høyt elskede og uunværlige rengjøringshjelp til å bruke flere timer i uka hos meg, samt ta over en del handling og matlaging, slik at det ble lettere å spise sunt. Jeg ville også bedt henne ta liknende oppgaver hos moren min. (Det hadde antakelig passet rengjøringshjelpen godt også, hun har en skulder som plager henne og burde ha variert men relativt lett arbeid uten for mye stress.) Så hadde jeg i en periode gått til den dyre spesialisten min som holder til lang unna, samt hatt en del timer med personlig trener. Jeg hadde ventet med å gjøre mer til jeg hadde fått tenkt meg litt om, sett virkningene av de initielle grepene og snakket litt med familien min. |
![]() |
![]() |
![]() |
#48 |
Peppy!
|
![]() Sv: Hva hvis du vant 15 millioner?Jeg tror kanskje jeg ville delt summen i to. Halvparten ville gått til en bolig her i Oslo, og så en tilsvarende sum på bolig i f eks USA. Så ville jeg leid ut Oslo-kåken, og flyttet til det andre huset. Da hadde jeg hatt inntekt fra utleieboligen mens jeg prøvde å etablere et liv for meg og familien i USA. San Fransisco, kanskje? :drømmer: |
![]() |
![]() |
![]() |
#49 |
Stort sett blid
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Nordmøre
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hva hvis du vant 15 millioner?- Betalt inn gjeld
![]() |
#50 |
Lysende norsk flaskekoker
|
![]() Sv: Hva hvis du vant 15 millioner?- Kjøpt nytt hus (samme område, men større hus med større hage og leilighet til aupair) |
![]() |
![]() |
![]() |
#51 |
Jo flere jo bedre...
Medlem siden: Dec 2006
![]() Sv: Hva hvis du vant 15 millioner?*Solgt huset, løst ut lån og kjøpt et nytt hus ved strand, enten i Son eller i Drøbak (dvs ca 5-6 millioner ut) |
![]() |
![]() |
![]() |
#52 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Hva hvis du vant 15 millioner?Kjøpe hus/leilighet? - Ja, leiligheter for å leie ut så at vi kan få inntekt og så at jeg kanskje kan dra ned på å jobbe med tid og stunder. |
![]() |
![]() |
![]() |
#53 |
Flink jente
Medlem siden: Jan 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hva hvis du vant 15 millioner?Hadde jeg blitt veldig glad |
![]() |
![]() |
![]() |
#56 |
Trøtt
|
![]() Sv: Hva hvis du vant 15 millioner?Invistert 80% av summen i noe som kan gi avkastning over lang tid, f.eks noen utleieleiligheter.
![]() |
#57 |
Tja...
Medlem siden: Dec 2006
![]() Sv: Hva hvis du vant 15 millioner?Vi vil uansett bo akkurat her så jeg ville ha bygget på en loftetg. for å få et ekstra soverom eller 2, tv-stue til barna og et ekstra toalett..
![]() |
#58 |
er grønn og fin.
|
![]() Sv: Hva hvis du vant 15 millioner?Jeg ville betalt ned gjeld og kjøpt meg ny eller nyere bil. (har en 1997 modell nå)
![]() |
#60 |
Absolute Beginner
|
![]() Sv: Hva hvis du vant 15 millioner?Vi hadde bygget et hus med litt bedre plass til overnattingsbesøk, og oppgradert bilparken. Luksus i seg selv interesserer meg ikke, du skal ikke se bort ifra at jeg fortsatt hadde handlet på H&M etc. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|