|
|||||||
| Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#42 |
|
© All rights reserved
|
Sv: Hvor reise i jula?Jeg liker London og Praha, men jeg ville foretrukket sol og sommer. Roma høres deilig ut, og Lanzarote er fantastisk. Sikkert "syden" i dine øyne, men jeg elsker den øya. |
|
|
|
|
|
#44 |
|
Erfaren nok
|
Sv: Hvor reise i jula?
Personlig likte jeg Praha mye bedre enn Budapest.
|
|
|
#46 |
|
Fru Jacobsen
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
|
|
|
|
|
#47 |
|
sukk
Medlem siden: Jul 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Budapest er fin! Praha er mer konsentrert og idyllisk med gamlebyen sin, Budapest er mer kontinental med brede avenyer omkranset av trær på Pest-siden og bratte, trange gater på Buda-siden. Men begge byene kan være iskalde på vinteren! Da jeg var i Praha på vinteren, hadde hotellet temperaturangivelse i grader og "effektive grader". |
|
|
|
|
|
#48 |
|
Vaklende
|
Sv: Hvor reise i jula?Jeg kan lett se for meg aC i Budapest om vinteren. Jeg har vært der to ganger om sommeren og en gang i februar, det var kaldt, surrealistisk og vakkerstygt. Selv om jeg liker Praha bedre synes jeg Budapest er mer interessant. Kakene på Gerbeau er livsfarlige, og det er kult å henge på farlige fotballpuber i gamlebyen og drikke dårlig øl sammen med de lokale. |
|
|
|
|
|
#50 |
|
Princess Skids and Scars
|
Sv: Hvor reise i jula?Jeg hadde ikke valgt en storby midt i jula om jeg var deg. Først "siste liten" shoppere, og så "bytte gaver" shoppere. Husk at det omtrent bare er her i Norge butikkene er stengt. |
|
|
|
|
|
#52 |
|
♡
|
Jeg har feiret jul over hele verden, og har møtt julenissen på esel, kamel, på vannscooter, på elefant....
|
|
|
#54 |
|
godt brukt
|
|
|
|
|
|
|
#56 |
|
Epikur
|
Sv: Hvor reise i jula?Enkelt penkelt. Du skal selvsagt dra til meg, der suiten og fanskaren din venter. :relasjon med potensiale:
|
|
|
#60 |
|
Trøtt
|
|
![]() |
|
|