Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Hvor reise i jula?

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-10-08, 15:23   #41
Maverick

Maverick sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1282
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor reise i jula?

Budapest, der har jeg aldri vært. :nysgjerrig: Wien forelsket jeg meg kraftig i da jeg var der som Liten Pike.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-10-08, 15:24   #42
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Hvor: Vest
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg liker London og Praha, men jeg ville foretrukket sol og sommer. Roma høres deilig ut, og Lanzarote er fantastisk. Sikkert "syden" i dine øyne, men jeg elsker den øya.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-10-08, 16:00   #43
Mandarin
godt brukt

Mandarin sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Der
Blogginnlegg: 259
Mandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de fleste
Standard

Malta ?
Jeg elsker forøvrig Praha, og kunne godt tenke meg å reise dit vinterstid, eller Budapest som jeg ikke har besøkt.

Mandarin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-10-08, 16:19   #44
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

Budapest, der har jeg aldri vært. :nysgjerrig: Wien forelsket jeg meg kraftig i da jeg var der som Liten Pike.

Personlig likte jeg Praha mye bedre enn Budapest.

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-10-08, 16:24   #45
Tangerine
Eklektisk

Tangerine sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 1
Tangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner til
Standard

Krakow.

Flamingo Hostels (kåret til verdens beste billighotell)

Tangerine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-10-08, 23:23   #46
gnuri
Fru Jacobsen

gnuri sin avatar

gnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Monsoon, her.

Det minner meg om svigermor som dro til Egypt for å slippe julemaset i forfjor. Hun fikk en smule hetta da hun satt ved en pyramide og slappet av, og det red en julenisse på kamel forbi henne. Hun innså at hun nok aldri kom til å slippe unna, hele jordkloden er befengt.

gnuri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-10-08, 03:01   #47
Turban Smukk
sukk

Turban Smukk sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Turban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

Budapest er fin! Praha er mer konsentrert og idyllisk med gamlebyen sin, Budapest er mer kontinental med brede avenyer omkranset av trær på Pest-siden og bratte, trange gater på Buda-siden. Men begge byene kan være iskalde på vinteren! Da jeg var i Praha på vinteren, hadde hotellet temperaturangivelse i grader og "effektive grader". Hvis du skal til Budapest, vil jeg anbefale Szechenyibadet på det sterkeste. Jeg var der i februar og følte meg så barsk da jeg trippet ut fra en antikvarisk garderobe i badedrakt - i minusgrader! Med strålende sol fra skyfri himmel, lett melisdryss på bakken, slottslignende omgivelser og digre basseng med mange-og-tredve-grader var det helt fantastisk. Se her: http://www.budapest.com/thermal-well...henyi_bath.htm
Byen har også erværdige wienerkaféer, som for eksempel Cafe Gerbeaud. (Siden du liker Wien, mener jeg.)

Eller hva med Berlin?
Eller Palma, som visstnok har fått en slags renssanse og ikke lenger er Syden, men Kul By?

Turban Smukk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-10-08, 04:55   #48
Balanse
Vaklende

Balanse sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Blogginnlegg: 16
Balanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt av
Standard

Jeg kan lett se for meg aC i Budapest om vinteren. Jeg har vært der to ganger om sommeren og en gang i februar, det var kaldt, surrealistisk og vakkerstygt. Selv om jeg liker Praha bedre synes jeg Budapest er mer interessant. Kakene på Gerbeau er livsfarlige, og det er kult å henge på farlige fotballpuber i gamlebyen og drikke dårlig øl sammen med de lokale.

Balanse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-10-08, 11:06   #49
Mandarin
godt brukt

Mandarin sin avatar

Mandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de fleste
Standard

Jeg kan VIRKELIG anbefale Palma! Dog på Mallorca, men en utrolig herlig liten storby!
Shopping og deilig mat i gamlebyen! Jeg har til og med et OK og billig hotell å anbefale.

Gammel 21-10-08, 11:25   #50
Pia
Princess Skids and Scars

Pia sin avatar

Blogginnlegg: 50
Pia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt likt
Standard

Jeg hadde ikke valgt en storby midt i jula om jeg var deg. Først "siste liten" shoppere, og så "bytte gaver" shoppere. Husk at det omtrent bare er her i Norge butikkene er stengt.

Pia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-10-08, 11:26   #51
Maverick

Maverick sin avatar

Blogginnlegg: 1282
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Storby betyr jo ikke nødvendigvis shopping.

Masse gode forslag her, tusen takk folkens!

Må fundere litt, finne ut om noen vil være med og sånt.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-10-08, 12:38   #52
Hønni

Hønni sin avatar

Blogginnlegg: 38
Hønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Monsoon, her.

Det minner meg om svigermor som dro til Egypt for å slippe julemaset i forfjor. Hun fikk en smule hetta da hun satt ved en pyramide og slappet av, og det red en julenisse på kamel forbi henne. Hun innså at hun nok aldri kom til å slippe unna, hele jordkloden er befengt.

Jeg har feiret jul over hele verden, og har møtt julenissen på esel, kamel, på vannscooter, på elefant....

Hønni er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-10-08, 14:10   #53
Hønni

Hønni sin avatar

Blogginnlegg: 38
Hønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Frister ikke dette?

Sist redigert av Hønni : 21-10-08 kl 14:58.
Hønni er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-10-08, 14:18   #54
Mandarin
godt brukt

Mandarin sin avatar

Standard

Jeg minnes min VERSTE julefeiring. Riktignok dro vi 2.juledag, men dog. Stedet var Lanzarote, og jeg var ca. 20 år og på ferie med familien.
Det verste var at alle syntes det var like gale, og til slutt ble det galgenhumor ut av det. Vi minnes fremdeles den verste ferieturen ever!!

Gammel 21-10-08, 17:02   #55
Guava
Bør lage seg en tittel selv

Guava sin avatar

Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har feiret jul i Betlehem. Der var det temmelig nissefritt. I kirken var det en utskåren julekrybbe i oliventre som stod på et palestinaskjef oppe ved alteret.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-10-08, 17:12   #56
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Enkelt penkelt. Du skal selvsagt dra til meg, der suiten og fanskaren din venter. :relasjon med potensiale:

Gammel 21-10-08, 20:50   #57
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg vurderer Bergen 12.-14.desember...
Uten mann og barn.

Gammel 21-10-08, 20:52   #58
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Kult, Gunnis!

Gammel 21-10-08, 20:55   #59
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Madam Mim, her.

Kult, Gunnis!

guniss guniss guniss

Gammel 21-10-08, 20:56   #60
Palmen
Trøtt

Palmen sin avatar

Blogginnlegg: 178
Palmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Midtøsten

Hva med Aqababukta?
Apollo har ganske billige turer dit. Man flyr med SAS til Aqaba i Jordan. Hvilket land man vil ha hotell i velger man. Aqaba i Jordan har fine hoteller. Det samme har Eilat i Israel og jeg tror Taba i Egypt også har en del bra. Det er bare snakk om noen kilometer fra grense til grense der. Saudi Arabia ligger også tett inntil Aqaba, men jeg tviler på det er like bra muligheter der.
Man kan snorkle, ta spennende dagsutflukter osv. Petra i Jordan skal være veldig fint.
Det regner nesten aldri og vintertempen er bra.

Brlfih hofr gotdlsh. (slik blir det når fingrene sitter skjevt på tastaturet. det skulle være: veldig gode forslag. )

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:38.