|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#81 |
|
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Skikk og bruk når man selger ting på FP
Det er jo ren løgn og ikke greit i det hele tatt.
|
|
|
#83 |
|
villende
|
Sv: Skikk og bruk når man selger ting på FPSom selger syns jeg man bør: |
|
|
|
|
|
#85 |
|
Muligens verdt å vente på
|
Det er jo en løgn, og selvsagt ikke OK.
|
|
|
#86 |
|
Sliter med tastaturet
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Skikk og bruk når man selger ting på FPHar ikke lest hele tråden. |
|
|
|
|
|
#87 |
|
Men først, kaffe!
Sv: Skikk og bruk når man selger ting på FPHvorfor i all verden må man opplyse hvem eller hvor man har kjøpt varen? Når ble det viktig? |
|
|
|
|
|
#88 |
|
Har fått viljen sin
|
Når jeg skal selge noe så medfører det litt ekstraarbeid for meg. Det tar jeg med i beregningen, og jeg går inn for å være rettferdig i salgsprosessen. Det er jo greit å vite at ikke alle (og nå sikter jeg ikke til deg) synes det er viktig. |
|
|
|
|
|
#89 |
|
© All rights reserved
|
Viktig for hvem? Deg eller andre? Dette er vel som med alle andre ting, viktig for noen - uvesntlig for andre. |
|
|
|
|
|
#90 |
|
Har fått viljen sin
|
Dersom man opplyser om det bør i allefall opplysningene være riktige. Det var i allefall det jeg mente med min historie. |
|
|
|
|
|
#91 |
|
villende
|
Jeg syns faktisk det er viktig når det gjelder "merkevarer". Om ikke annet for at kjøper skal kunne undersøke om h*n faktisk gjør en akseptabel handel. Jeg syns også det er viktig i forhold til om det er gjenstander som man har kjøpt av andre, da det kan si noe om slitasjen på gjenstanden, eller om det er noe man har kjøpt fra butikk/nettbutikk selv. |
|
|
|
|
|
#92 |
|
saftig
|
Det kan jo være at det ikke var brukt av det andre barnet i det hele tatt? Og/eller selger hadde kjøpt det brukt selv?
|
|
|
#93 |
|
Medlem siden: Oct 2006
I begge tilfellene er det jo uansett brukt av to barn, og om selger opplyser at de omtrent ikke har brukt det så trenger ikke det bety at plagget er lite brukt.
|
|
|
#94 |
|
Sliter med tastaturet
Det er jeg helt enig i, og jeg har også gått inn for å være rettferdig. Samtidig ser jeg at det ett eller annet sted går en grense, hvis jeg eventuelt skal saumfare en mengde sider med diskusjon og spørsmål, og sende en haug med PM'er for å sjekke interesse hos alle som har vært involvert. Det har for ordens skyld aldri vært noen sak i mine tilfeller, men jeg ser jo at noen har tråder lange som vonde år, og da kan jeg skjønne at man sier "deal" til den som vifter med pengene, for å si det sånn. |
|
|
|
|
|
#95 |
|
Men først, kaffe!
Sv: Skikk og bruk når man selger ting på FPJo, jeg skjønner det i forhold til hvor slitt varen er, men om det står godt brukt og jeg selger den for søsteren min eller etter at egne unger har brukt den skjønte jeg liksom ikke skulle ha noe å si. Jeg er helt på linje med at man bør fortelle ærlig om det man sier, og at man tydelig bør uttrykke varens tilstand. Men at man bør si hvor man har det fra forstod jeg ikke helt? |
|
|
|
|
|
#96 |
|
Har fått viljen sin
|
Og det er selvfølgelig en mulighet. Jeg følte imidlertid at opplysninger var blitt holdt tilbake og jeg lurte på hvorfor. I salgsannonsen ble det gitt utrykk for at "dressen var så god som ny, sjelden brukt av mitt barn". Når jeg så fikk den i posten, så at det var to navn i den og fant et lite hull ved halsen så tenkte jeg jo mitt. Hvorfor skulle selger lyve om hvem som hadde brukt dressen? Om selger hadde kjøpt den brukt ville jeg gjerne vite det. Jeg betalte jo halv pris av ny pris. |
|
|
|
|
|
#97 |
|
saftig
|
|
|
|
#99 |
|
Men først, kaffe!
Sv: Skikk og bruk når man selger ting på FPZol: Da skjønner jeg at du føler deg snytt. Selger kunne jo feks skrevet at dressen er godt brukt og har et lite hull på halsen. Det ville jeg følt var en grei beskrivelse hvis jeg skulle solgt det. Jeg merker så godt som alt tøy som kommer inn i huset, og har gitt bort mye som aldri har vært brukt, så navning trenger ikke si så mye om slitasje. |
|
|
|
|
|
#100 |
|
Har fått viljen sin
|
Selger sa hun ikke hadde sett hullet. Det er mye mulig. Dressen var fin den, men nå når den har vært brukt et par ganger ser jeg på måten den trekker vann på at den ikke var så "ubrukt" som jeg fikk inntrykk av at den var. Jeg noterer meg selvfølgelig dette bak øret, og det er jo ikke akkurat god reklame for vedkommende. |
|
|
|
![]() |
|
|