|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#61 |
|
© All rights reserved
|
Sv: Skikk og bruk når man selger ting på FP
Det var egentlig et "motspørsmål" til Isolde (og videretenkning vedr. moral).
|
|
|
|
|
|
#62 |
|
Ekvilist
|
Sv: Skikk og bruk når man selger ting på FPHar ikke lest nøye igjennom svarene. Jeg synes at det må være greit å selge til den første som sier "Jeg tar den!", på tross av at en annen har stilt spørsmål om varen. Stiller man spørsmål, bør man samtidig spørre om å få holde av til man har fått svar på spørsmålet. Synes jeg.
|
|
|
#63 |
|
kamelkonsument
|
Sv: Skikk og bruk når man selger ting på FPI en "ønsket"-tråd er det HI som skal ha førsteretten, med mindre det tar evigheter for vedkommede å bestemme seg (noe det trolig ikke gjør, siden det var en "ønsket"-tråd).
|
|
|
#64 |
|
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Skikk og bruk når man selger ting på FPJeg kom akkurat på at jeg for ca en måned siden lovte å ta bilder av noen sko... :klask på panne: Sorry- hvem du nå var... |
|
|
|
|
|
#65 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Sv: Skikk og bruk når man selger ting på FPJeg kunne blitt ordentlig muggen dersom noen kuppet min ønsketråd og snappet det foran nesen min. Jeg skjønner at det ikke er ulovlig, men jeg synes virkelig ikke at det er kosher. Litt som om en venninne forførte en fyr jeg datet.
|
|
|
#66 |
|
Aktiv
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Ved Sognefjorden
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Skikk og bruk når man selger ting på FPBurde nok skrevet et lengre innlegg her da punkt nr. 2 fra HI mest sannsynlig har opphav fra en av mine salgstråder inne på selges i går kveld. Etter å ha lest gjennom hele tråden blir det jeg har å si overflødig da Teo har fått fram mine synspunkt på en glimrende måte.
|
|
|
|
#67 |
|
Leser
|
Sv: Skikk og bruk når man selger ting på FPJeg har mistet mange ting her på FP fordi jeg har vært for sen. Og jeg synes det er OK. Surt, men jeg blir mer irritert på meg selv enn kjøper. Jeg skjønner utmerket godt at folk vil selge til den første som sier "Jeg tar det". Det første eksemplet ditt med at noen lager seg en ønske tråd er anderledes synes jeg, men hvis HI ikke svarer innen "rimelig" tid, så må man kunne selge til andre der også synes jeg. (Problemet her er vel hva som er "rimelig" tid, det er ekstremt stor forskjell på hvor ofte folk er innom og hva som defineres som rimelig tid.) At man skal holde av en ting fordi at folk spør om den er stor eller liten i størrelsen synes jeg er urimelig.
|
|
|
#68 |
|
Passiv
|
Jeg er helt på linje med Teofelia her. Har ikke solgt så mye selv, men har opplevd flere ganger at de første har spørsmål eller vil vite mer om plagget. Jeg har ikke betraktet dette som "jeg vil kjøpe plagget" og har dermed solgt til brukere som har kommet inn i tråden senere. |
|
|
|
#69 |
|
Passiv
|
Jeg kan ikke skjønne at dette skulle være noe problem??? Det er da ingen som kjøper noe man ikke synes er en "god deal" for seg selv? Om det også skulle være litt butikk i det for selger er vel ikke noe problem. |
|
|
|
#70 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Sv: Skikk og bruk når man selger ting på FPMen hva ville f.eks. Snill & God og TBM ansett som greit nok til forkjøpsrett? "Jeg er interessert, men kan du måle innersålen?" "Jeg vil gjerne ha den, men jeg skulle gjerne fått målt livvidden for sikkerhets skyld"?
|
|
|
#71 |
|
Aktiv
Forkjøpsrett for meg er om du har det laveste nummeret i boligbyggerlaget om du skal kjøpe hus eller leilighet, syns ikke forkjøpsretten gjelder for ett plagg eller et skopar inne på selges på FP.
|
|
|
|
#72 |
|
Muligens verdt å vente på
|
Sv: Skikk og bruk når man selger ting på FPJeg selger (og kjøper) en del, og her er min mening.
Hva sier det om personen? At h*n er gjerrig? Umoralsk? Har god forretningssans?
|
|
|
#73 |
|
© All rights reserved
|
|
|
|
|
|
|
#74 |
|
Aktiv
Det har jeg beklaget
|
|
|
|
#75 |
|
© All rights reserved
|
Sv: Skikk og bruk når man selger ting på FP[quote=LilleRosin;1255544]Hva sier det om personen? At h*n er gjerrig? Umoralsk? Har god forretningssans? Er det her man skal ta en Ole Brumm?
Hvem sitt problem? Mitt? |
|
|
|
|
|
#76 |
|
© All rights reserved
|
Jeg får vel heller tilgi deg da. |
|
|
|
|
|
#77 |
|
Tåler regn
|
Sv: Skikk og bruk når man selger ting på FPEr helt enig at man avventer innen rimelig tid at folk får anledning til å svare. Og jeg holder gjerne av et par timer hvis jeg har anledning til det. Liker ikke at noen kupper tråden av de som lager tråd om "ønsker å kjøpe". Hadde jeg kommet over noe rimelig og jeg alikevel ikke vil ha det, så hadde jeg glatt solgt det videre med litt fortjeneste. Markedet bestemmer, eller hur? Vinn vinn situasjon er vel det beste for alle. Litt skal en ha for å ha kjøpt det, tatt bilde og bragt det til postkontor. Men jeg synes også det er greit å gi bort gratis avogtil. Så det gjør jeg også. |
|
|
|
|
|
#78 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Sv: Skikk og bruk når man selger ting på FPSnill & Grei: helt OK, og da vet jeg det hvis jeg kjøper noe av deg.
|
|
|
#79 |
|
Har fått viljen sin
|
Viktig poeng. Jeg kjøpte et plagg her inne som skulle være "svært lite brukt av hennes barn". Da jeg fikk plagget var det merket med ett annet navn under hennes barn sin navnelapp. Ja jeg følte meg lurt. "Svært lite brukt av mitt barn, men arvegods" hadde vel vært mer riktig. |
|
|
|
|
|
#80 |
|
godt brukt
|
Det ville jeg også likt å visst. |
|