|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Møte om bilsikring i barnehagen?Vår barnehage har hatt møte om akkurat dette og det var ganske mange som kom (men langt i fra en per barn). Hos oss var det en av pappaene som er overlege på barneintensiven og som er spesielt engasjert i barnesikring som holdt foredraget. Det var da jeg noterte dette. |
|
|
|
|
|
#22 |
|
Øyboer
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Møte om bilsikring i barnehagen?Dette er noe jeg har tenkt på flere ganger og. Jeg har faktisk mange brosjyrer fra trygg trafikk som jeg har levert ut. Første omgang la jeg 6 på helsestasjonen fordi jeg bare hadde bestilt 10. Når jeg kom tilbake noen mnd etterpå var alle disse vekke. Så jeg la en god bunke til igjen i hyllene (snakke med helsestasjonen første gang). Jeg har også klart å flette det inn i en gruppe oppgave vi hadde på skolen. Sånn at jeg fikk delt ut 20 brosjyrer til kommende førskolelærere. Men spørs hvor mange som fikk det med seg. Mange av de i klassen jeg vet har barn som sitter fremover himlet med øynene, mens andre fulgte med. Men fikk ikke sagt alt jeg ville på 5 min. |
|
|
|
|
|
#23 |
|
Nek er allrighte dyr
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Sv: Møte om bilsikring i barnehagen?Hvis politiet skal ha kontroll, skal de da bare informere og/eller bøtelegge de som gjør noe ulovlig? Forovervendt er meg bekjent ikke ulovlig. Får man med politiet på sånt?
|
|
|
#24 |
|
|
Sv: Møte om bilsikring i barnehagen?
Og vet politiet nok? |
|
|
|
|
|
#25 |
|
Øyboer
Sv: Møte om bilsikring i barnehagen?Det er vel best å informere i første omgang, og så bøtelegge om man tar en kontroll nr 2? Kanskje ha trygg trafikk med også. De vet jo hva de snakker om. Og så får man presse oppslag. Og flere blir informert via det. |
|
|
|
|
|
#26 |
|
Medlem siden: Sep 2007
Sv: Møte om bilsikring i barnehagen?
|
|
|
|
|
|
#27 |
|
Øyboer
Sv: Møte om bilsikring i barnehagen?Nei, om man sitter med barnet løst i bilen eller uten sete bare i selen. For det er det mange som gjør. Har til og med sett det i vår barnehage |
|
|
|
|
|
#28 |
|
Impulsiv innimellom
|
Sv: Møte om bilsikring i barnehagen?Barnehagen vår hadde invitert TT på foreldremøtet i fjor høst, og det var bra oppmøte. Vi fikk gruppeoppgaver og slikt som han fyren fra TT hadde lagt opp. Var et bra møte, men kunne fokusert enda mer på bakovervendte seter.
|
|
|
#29 |
|
Drømmer
|
Sv: Møte om bilsikring i barnehagen?jeg vil tro at de som burde vært på ett såntmøte ikke kommer. Vi har lagt ut brosjyre i hver skuff i barnehagen vår. De som burde se i den kasta den bare.Vi har ett barn som blir satt løst i fremsetet foran aktiv airbag. Vi har snakket med foreldrene men de hører altså ikke. |
|
|
|
![]() |
|
|