Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Vannkokertråd

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-10-08, 18:27   #21
kokosbolle
Har bakt søte kaker

kokosbolle sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vannkokertråd

Akkurat denne er det vi har. Lekkersmekker på benken og funker knallbra.

minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-10-08, 19:01   #22
Misteri
Opp og ned

Misteri sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Blogginnlegg: 407
Misteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Blondie, her.

Jeg har aldri forstått hvorfor man trenger en vannkoker. Gode argumenter? Vi drikker aldri te og vannet til babyens grøt koker jeg bare i kjele.

Jeg drikker heller ikke te, men min er i bruk så og si daglig. Bruker den til å koke opp vann til f.eks grønnsaker, risvann o.l. Det går tusen ganger fortere en med en kjele på plata. Spagettivann er også kjekt å koke opp på den syns jeg.

Husker ikke hva min heter, men den er nå i stål hvertfall.

Gammel 15-10-08, 21:38   #23
Anda
Smugleser

Anda sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 411
Anda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Senna, her.

Vi har den gamle versjon av denne og er veldig fornøyd med den.

Det har vi også, og det eneste jeg er fornøyd med er utseende og at den koker opp vannet raskt. Den er fryktelig, fryktelig lett å søle med, og man må helle saaaaaakte, sakte. Og det er jeg tydeligvis fysisk ute av stand til å gjøre. Men hater, det er vel å ta i litt. Vi har nå hatt den i en åtte års tid...

Anda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-10-08, 22:26   #24
Nuta
tittel -en, titler

Nuta sin avatar

Nuta er populærNuta er populærNuta er populærNuta er populærNuta er populær
Standard

Jeg har denne og er veldig fornøyd! man kan stille den inn på 40,60,80 eller 100 grader, den har også en "keep warm" funksjon:

Gammel 15-10-08, 22:51   #25
Jenna
Det ordner seg alltid

Jenna sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Jenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Susse, her.

Vi har en gammel sliten Philips nå, men ønsker oss denne til jul. Den hører sammen med kaffetrakteren vår som vi er kjempefornøyde med.

Siemens Vannkoker Porsche TW911P2

Vi har den eldre versjonen av denne (uten "innsnevring" i toppen) og er kjempefornøyd med den. Har brukt den MASSE og den varmer vannet veldig raskt. Jeg kommer nok til å sørge litt når den tar kvelden, men da får jeg jo anledning til å kjøpe ny. Anbefales i alle fall på det varmeste.

Jenna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-10-08, 22:53   #26
Jenna
Det ordner seg alltid

Jenna sin avatar

Jenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Anda, her.

Det har vi også, og det eneste jeg er fornøyd med er utseende og at den koker opp vannet raskt. Den er fryktelig, fryktelig lett å søle med, og man må helle saaaaaakte, sakte. Og det er jeg tydeligvis fysisk ute av stand til å gjøre. Men hater, det er vel å ta i litt. Vi har nå hatt den i en åtte års tid...

Ja, det er vel det eneste jeg ikke liker med den; at den søler lett, men den er så godt at jeg allikevel anbefaler den på det varmeste.

Gammel 15-10-08, 22:55   #27
Jenna
Det ordner seg alltid

Jenna sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Blondie, her.

Jeg har aldri forstått hvorfor man trenger en vannkoker. Gode argumenter? Vi drikker aldri te og vannet til babyens grøt koker jeg bare i kjele.

Vi bruker vannkoker til mye. For det første er vi habile tedrikkere, og ellers bruker vi den ofte til å forvarme mye av det vannet vi koker i for det går mye fortere. (Gjorde i alle fall det før, nå har vi fått induksjonkomfyr og det går fort å varme vann der.)

Gammel 15-10-08, 22:55   #28
safran
frakoblet

safran sin avatar

Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av kokosbolle, her.

Akkurat denne er det vi har. Lekkersmekker på benken og funker knallbra.

Min er nesten lik, men er sort der du har fersken. Varmeelementene ligger ikke inn mot vannet, men i basen under. Det er viktig for meg. Og jeg liker ikke plæstik.

Gammel 15-10-08, 23:00   #29
kokosbolle
Har bakt søte kaker

kokosbolle sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

Min er nesten lik, men er sort der du har fersken. Varmeelementene ligger ikke inn mot vannet, men i basen under. Det er viktig for meg. Og jeg liker ikke plæstik.

Den er ikke fersken, men krem. Ser den ser fersken ut her, men fysj..

minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-10-08, 23:03   #30
safran
frakoblet

safran sin avatar

Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Gammel 15-10-08, 23:30   #31
Amelie
Med & uten trylleformel.

Amelie sin avatar

Blogginnlegg: 8
Amelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nuta, her.

Jeg har denne og er veldig fornøyd! man kan stille den inn på 40,60,80 eller 100 grader, den har også en "keep warm" funksjon:

Er det glass eller stål?
Jeg liker at man kan se på innsiden, for å vite at den er helt ren da det ikke nødvendigvis er så lett å vaske alle inni.

Amelie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-10-08, 08:29   #32
Nuta
tittel -en, titler

Nuta sin avatar

Nuta er populærNuta er populærNuta er populærNuta er populærNuta er populær
Standard

Mener du den titteluken, den er gjennomsiktig ja, resten er av stål og plast, lokket oppå tas helt av så du kan fint se oppi.

Gammel 17-10-08, 20:11   #33
Robyn
⭐️⭐️⭐️

Robyn sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Vi har Siemens Porsche, nyeste utgaven. Er veldig fornøyd med den.

Har også denne fra Alessi, men siden den må brukes på komfyren står den stort sett bare til pynt. (Fås som vannkoker og, det hadde vært litt mer praktisk.)

-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-10-08, 20:18   #34
LilleT
Rastløs dagdrømmer

LilleT sin avatar

Blogginnlegg: 350
LilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har en sånn svart Braun-sak som flere har. Kjøpte den tidligere i år etter at mange her inne hadde anbefalt den. Vår funker dårlig. Den slår seg av mange ganger, slik at man må starte den opp igjen og igjen før vannet endelig blir kokt. Først trodde vi det var en sånn sikkerhetsfunksjon, at vi hadde satt den på i mens den var våt under eller noe ... Men den har blitt verre og verre. Vi har selvsagt ikke klart å ta vare på kvitteringen, men jeg lurer på om jeg skal kontakte Braun direkte for å sjekke om de er serviceinnstilte ...

Gammel 17-10-08, 20:21   #35
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har aldri hatt vannkoker, og føler heller ikke noe behov for det. Vannet koker på 1-2-3 i vannkjele på induksjonstoppen. Det sparer plass på kjøkkenbenken også.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-08, 17:05   #36
Left
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av trøtt, her.

Jeg har ingen sterke meninger om vannkokere nei, men er veldig fornøyd med min som en snill Drage kjøpte til meg da hun var på besøk her i fjor.

Nå har vi også denne
Jeg begynte å studere det varmelementet oppi på den gamle, og sambo måtte sporenstreks ut og kjøpe ny :spy:

Svar med sitat
Gammel 18-10-08, 17:19   #37
Amelie
Med & uten trylleformel.

Amelie sin avatar

Amelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Noe så nydelig!!

Tror vi må ha den på kjøkkenbenken. Matcher de lyseblå flisene!

På den annen side - jeg tenker også litt på den med termostat som Nuta har. Hadde vært praktisk, man trenger ofte lunkent vann i matlagingen, til gjærbakst, i barnegrøten m.m.

Amelie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-10-08, 20:51   #38
Tangerine
Eklektisk

Tangerine sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 1
Tangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner til
Standard

Her er vår:

Tangerine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-01-09, 18:53   #39
Majsa
Quiet, please

Majsa sin avatar

Majsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Søster, her.

Holder denne vannet varmt en stund? Den var nydelig, og ligger an til en førsteplass på ønskelista mi.

Denne var smellvakker, ja. Likte den i krem. Hvor og hvor mye?

Gammel 19-01-09, 19:08   #40
Bokormen
Absolute Beginner

Bokormen sin avatar

Blogginnlegg: 13
Bokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Jenna, her.

Vi bruker vannkoker til mye. For det første er vi habile tedrikkere, og ellers bruker vi den ofte til å forvarme mye av det vannet vi koker i for det går mye fortere. (Gjorde i alle fall det før, nå har vi fått induksjonkomfyr og det går fort å varme vann der.)

For en vimsete småbarnsmor som meg er vannkoker veldig kjekt. Kjeler må jo passes på, de kan koke tørre mens jeg driver med noe annet (jeg husker med gru ammeskjold-perioden..). Og om jeg likevel ikke rekker å lage den tekoppen akkurat da så tar det bare noen sekunder å koke vannet opp igjen.

Bokormen er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:01.