|
|
#521 |
|
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ
|
Sv: ShoppingtrådVar innom Lindex i går og kjøpte brun enkel velourbukse til minsten.
|
|
|
#522 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Shoppingtråd
Det er jeg enig i, bare dumt at min seksåring bruker 8 år i klær. Veldig lite med retrotrykk å finne |
|
|
|
|
|
#525 |
|
priiiima donna
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: ShoppingtrådJeg var på HM en dag og handla litt tøy til jentene.. litt strømpiser, luer og sokker og sånt... og det ble rett under 1000 kr :shock: Penga går så fort
|
|
|
#526 |
|
Øyboer
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: ShoppingtrådHva er forskjellen på rosa til gutt og rosa til jente? |
|
|
|
|
|
#527 |
|
Stadig underveis
Medlem siden: Sep 2006
Sv: ShoppingtrådJeg skjønner meg ikke på den greia med at alt skal være så kjønnsnøytralt. Nå liker riktignok ikke jeg verken spidermanklær til gutta eller rosa paljetter til jentene, men jeg synes det er helt ok at jenta mi har på seg femininie klær.
|
|
|
#528 |
|
Passiv
|
Begge mine har rosa gensere og t-skjorter. Synes det er knallstilig jeg. Storebror har rosa skjorte til dressen sin, og han er aldeles knusbedårende. |
|
|
|
#529 |
|
Quiet, please
|
Det er vel ikke det at det absolutt på død og liv ikke må være feminint. Det går vel mer på det at man er lei av at en stor del av jenteklærne hos de store kjedene er rosa med blonder, paljetter, hester og Barbie og alle gutteklærne mørkeblå med Spiderman og dødningehoder. Jeg kan jo bare snakke for meg selv, men jeg digger den kjønnsnøytrale retrostilen som heldigvis nå ikke bare fåes i dyre merker, men også hos bl.a. Lindex - OG jeg elsker feminin, romantisk stil (for guds skyld ikke den billige, sukkersøte stilen som er på mye). Forandring fryder. I tillegg til at jeg ikke har lyst til å presse jentene mine inn i en rolle som Jenter. Hvis de om en stund nekter å gå med annet enn rosa, kun vil holde på med hester og ballett og heller vil holde seg inne hver dag etter skolen i en måned enn å gå uten sminke, så greit, jeg skal ikke direkte nekte dem det, men det siste jeg vil i verden er å oppmuntre dem til å bli så snevre.
Majsa (1976), Mann (1969), Aurora(nov 2004) og Hannah(mai 2007) Sist redigert av Majsa : 21-09-08 kl 02:27. |
|
|
|
|
|
#531 |
|
Har bakt søte kaker
|
Sv: ShoppingtrådMamma er altså helt herlig å ha! Jeg og knerten var på besøk hos henne en tur på fredag, og kjørte ut til Spar Kjøp og handla. Mamma spanderte og knerten fikk:
|
|
|
#532 |
|
Passiv
|
Sv: ShoppingtrådMajsa: Akkurat det jeg mener, du bare sa det bedre. |
|
|
|
#534 |
|
Pauset
Medlem siden: Oct 2007
Joda usikre folk finnes jo overalt. Man har jo de som tror at ei rosa skjorte gjør gutten homofil. Men av og til handler det jo også om smak og hva man vil eller ikke vil se barna sine i. Selv kler jeg ikke lillebror i lilla, men desto mer i rosa. Han ser ofte ut som en BI-student i miniatyr. Sist redigert av Dronningen : 21-09-08 kl 12:29. |
|
|
|
|
|
#535 |
|
Erfaren nok
|
Sv: ShoppingtrådMen det er jo VI som har det inntrykket at rosa er så jentete? Altså. Vi prata om dette på videreutdannelsen min her en gang. Fordi det var snakk om kvinner, kvotering og likestilling. Da sa hun ene læreren at hun tidligere hadde "irritert" seg over at en bekjent av henne alltid kledde datteren i roooosa. Hun mente at jenta på en måte ble så "dolla" bort og typisk jente. Da hun prata med mora om dette, kunne mora forklare at hun hadde en helt annen tanke om rosa. Hun synes rosa var en STERK farge, og at det feks var en farge som ble brukt i blant annet av tyrefektere/mtadorer. Fordi de skal gi et sterkt inntrykk.
Enten går det bra, eller så går det over. Sist redigert av Nessie : 21-09-08 kl 14:58. |
|
|
|
|
|
#536 |
|
Pauset
Medlem siden: Oct 2007
Sv: ShoppingtrådJeg går forresten selv mye i rosa, både fordi jeg liker fargen, ønsker å irritere litt, og fordi det er en kontrast i den jobben jeg er i. |
|
|
|
|
|
#537 |
|
Viva la vida
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Bergen
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Re: Shoppingtråd |