Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Shoppingtråd

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-09-08, 17:31   #521
Angelique
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ

Angelique sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 297
Angelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt av
Standard

Sv: Shoppingtråd

Var innom Lindex i går og kjøpte brun enkel velourbukse til minsten.
Kjøpte tre par sokker med kult retro mønster (elefanter på brun bunn) og langermet brun genser med hvite elefanter.
Så mye kult til småttiser der.

Gammel 20-09-08, 17:41   #522
Lyppa
Bør lage seg en tittel selv

Lyppa sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Lyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Angelique, her.

Var innom Lindex i går og kjøpte brun enkel velourbukse til minsten.
Kjøpte tre par sokker med kult retro mønster (elefanter på brun bunn) og langermet brun genser med hvite elefanter.
Så mye kult til småttiser der.

Det er jeg enig i, bare dumt at min seksåring bruker 8 år i klær. Veldig lite med retrotrykk å finne.

Lyppa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-09-08, 19:01   #523
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har kjøpt 7 par sokker og en body til Peder på HM.
Spennende.

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-09-08, 19:25   #524
AprilRyan
Bør lage seg en tittel selv

Blogginnlegg: 2
AprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt av
Standard

Min treårige sønn er den lykkelige eier av rosa sengtøy og rosa t-skjorte. Han elsker fargen. Det var på Polarn og Pyret vi fant babyrosa t-skjorte til gutt.

AprilRyan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-09-08, 22:39   #525
TheVoice
priiiima donna

TheVoice sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
TheVoice er populærTheVoice er populærTheVoice er populærTheVoice er populærTheVoice er populærTheVoice er populær
Standard

Jeg var på HM en dag og handla litt tøy til jentene.. litt strømpiser, luer og sokker og sånt... og det ble rett under 1000 kr :shock: Penga går så fort

Men vi fikk fylt opp lagrene da

Gammel 20-09-08, 23:11   #526
Isolde
Øyboer

Isolde sin avatar

Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Hva er forskjellen på rosa til gutt og rosa til jente?

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-09-08, 23:35   #527
Nooria
Stadig underveis

Nooria sin avatar

Nooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de fleste
Standard

Jeg skjønner meg ikke på den greia med at alt skal være så kjønnsnøytralt. Nå liker riktignok ikke jeg verken spidermanklær til gutta eller rosa paljetter til jentene, men jeg synes det er helt ok at jenta mi har på seg femininie klær.

Gammel 21-09-08, 00:14   #528
Left
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av AprilRyan, her.

Min treårige sønn er den lykkelige eier av rosa sengtøy og rosa t-skjorte. Han elsker fargen. Det var på Polarn og Pyret vi fant babyrosa t-skjorte til gutt.

Begge mine har rosa gensere og t-skjorter. Synes det er knallstilig jeg. Storebror har rosa skjorte til dressen sin, og han er aldeles knusbedårende.

Lillebror løp rundt i rosa velourgenser med skikkelig prinsesselook på foreldrekaffe sist uke. Han hadde blitt våt på det han hadde på seg, og det som lå i kurven var litt varmt. Jeg løp ikke akkurat inn for å finne noe annet. Han syntes selv at han var veeeeldig fin.

Svar med sitat
Gammel 21-09-08, 01:33   #529
Majsa
Quiet, please

Majsa sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 8
Majsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nooria, her.

Jeg skjønner meg ikke på den greia med at alt skal være så kjønnsnøytralt. Nå liker riktignok ikke jeg verken spidermanklær til gutta eller rosa paljetter til jentene, men jeg synes det er helt ok at jenta mi har på seg femininie klær.

Det er vel ikke det at det absolutt på død og liv ikke må være feminint. Det går vel mer på det at man er lei av at en stor del av jenteklærne hos de store kjedene er rosa med blonder, paljetter, hester og Barbie og alle gutteklærne mørkeblå med Spiderman og dødningehoder. Jeg kan jo bare snakke for meg selv, men jeg digger den kjønnsnøytrale retrostilen som heldigvis nå ikke bare fåes i dyre merker, men også hos bl.a. Lindex - OG jeg elsker feminin, romantisk stil (for guds skyld ikke den billige, sukkersøte stilen som er på mye). Forandring fryder. I tillegg til at jeg ikke har lyst til å presse jentene mine inn i en rolle som Jenter. Hvis de om en stund nekter å gå med annet enn rosa, kun vil holde på med hester og ballett og heller vil holde seg inne hver dag etter skolen i en måned enn å gå uten sminke, så greit, jeg skal ikke direkte nekte dem det, men det siste jeg vil i verden er å oppmuntre dem til å bli så snevre.

Sist redigert av Majsa : 21-09-08 kl 02:27.
Majsa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-09-08, 09:41   #530
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

For å spore inn igjen (er for øvrig helt enig med Majsa) så har jeg handlet skjerf til barna:

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-09-08, 09:47   #531
kokosbolle
Har bakt søte kaker

kokosbolle sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Mamma er altså helt herlig å ha! Jeg og knerten var på besøk hos henne en tur på fredag, og kjørte ut til Spar Kjøp og handla. Mamma spanderte og knerten fikk:

To par rød ullstrømpebukser.

To hvite ullbodyer.

Og rød regnbueulldress!!

minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-09-08, 10:56   #532
Kneazle
Passiv

Standard

Majsa: Akkurat det jeg mener, du bare sa det bedre.

Skremmern: Fine skjerf. Men du må vel nesten kjøpe lua og vottene i eplemønster også?

Svar med sitat
Gammel 21-09-08, 11:37   #533
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Har.

Gammel 21-09-08, 12:05   #534
Dronningen
Pauset

Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Jeg opplever at folk her inne ikke tør å putte grønt på gutten sin engang, da det blir for "jentete". Jeg sier at jeg ikke har noe problem med å kle ungen min i både grønn og brun og sort og blå og rosa, og er i likhet med Isolde litt oppgitt over disse snevre kjønnsinndelingene hvor noe enten er guttete eller jentete.

Joda usikre folk finnes jo overalt. Man har jo de som tror at ei rosa skjorte gjør gutten homofil. Men av og til handler det jo også om smak og hva man vil eller ikke vil se barna sine i. Selv kler jeg ikke lillebror i lilla, men desto mer i rosa. Han ser ofte ut som en BI-student i miniatyr.

Jeg opplever at en del her inne drar overdriver enormt i forhold til dette med klær og hva det fører til. F.eks: Majsas innlegg over her, beskriver jo til dels en fryktelig skjebne. Som om f.eks en rosafase i barnehagealder skulle føre til varig mén senere. Får her inne tar høyde for et variert spekter av både klær, interesser og meninger, og at barn i både barnehage- og skolealder ofte påvirkes av venner, reklame og det de ser i butikker, uten at det nødvendigvis trenger å spille inn på mental utvikling. Man undervurderer jo andre stimuli totalt. Det handler jo ikke om noe press i så måte, men mer å akseptere at i en periode av livet er det og det viktig, og at i neste fase er det andre ting viktig. Sånn var det jo også når vi selv var barn. Det samme gjelder jo for voksne. Vi ønsker jo alle å kle oss på en viss måte. Noen ønsker ikke å skille seg ut, og går relativt anonymt kledt. Andre igjen vil være mer synlige og mer individuelle. Jeg ønsker forøvrig å bli respektert selv om jeg er og ser ut som en dame. Jeg ønsker ikke å måtte være som en mann for bli respektert. Det er også viktig.

Sønnen til ei venninne av meg dyrket forøvrig Spiderman til 1.dag på skolen. Da kom han til slutningen om at ingen brukte Spidermanklær på skolen, og da var det over og ut med det. Sånn er det også ofte med fargen rosa, og sikkert mye annet. Plutselig er ting barnslig.

Sist redigert av Dronningen : 21-09-08 kl 12:29.
Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-09-08, 12:07   #535
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Men det er jo VI som har det inntrykket at rosa er så jentete? Altså. Vi prata om dette på videreutdannelsen min her en gang. Fordi det var snakk om kvinner, kvotering og likestilling. Da sa hun ene læreren at hun tidligere hadde "irritert" seg over at en bekjent av henne alltid kledde datteren i roooosa. Hun mente at jenta på en måte ble så "dolla" bort og typisk jente. Da hun prata med mora om dette, kunne mora forklare at hun hadde en helt annen tanke om rosa. Hun synes rosa var en STERK farge, og at det feks var en farge som ble brukt i blant annet av tyrefektere/mtadorer. Fordi de skal gi et sterkt inntrykk.

Jeg kan også spare meg for paljetter og dill dall, på lik linje som jeg kan spare meg for dødninghoder og slike ting. Peder kan gjerne få en rosa skjorte og rosa støvler om han vil. Men jeg kommer nok ikke til å kle han i rosa bukse, genser og lue som baby.

(Vil bare ha nevnt at jeg ikke er tilhenger av tyrefekting. )

*bilde fjernet pga sensetive øyne*

Sist redigert av Nessie : 21-09-08 kl 14:58.
Gammel 21-09-08, 12:31   #536
Dronningen
Pauset

Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg går forresten selv mye i rosa, både fordi jeg liker fargen, ønsker å irritere litt, og fordi det er en kontrast i den jobben jeg er i.

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-09-08, 12:47   #537
Botero
Viva la vida

Botero sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Bergen
Botero er populærBotero er populærBotero er populærBotero er populærBotero er populær
Standard

Re: Shoppingtråd

Oskar ha fåt denne body, den var i jente avdeling på lindex, jeg var sååå usiker men måte ha den,, den er så fint!!

og Daniel ha en tommy hilfiger Stripe Polo pink med hvit og blå stripper.

Botero er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-09-08, 14:15   #538
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Standard

guniss: Gidder du å fjerne det grusomme bildet fra innlegget ditt?

Gammel 21-09-08, 14:58   #539
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

guniss: Gidder du å fjerne det grusomme bildet fra innlegget ditt?

Nja, hva om jeg faktisk hadde kjøpt noe med det på?

()

Gammel 21-09-08, 15:07   #540
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Standard

Jeg har ikke sensitive øyne, guniss, men jeg liker ikke å bli møtt av blødende okser med spyd i når jeg er innom en shoppingtråd.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:06.