Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Kan jeg servere dette?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-09-08, 21:50   #21
Interference
Metallica!!

Interference sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Drømmeland
Blogginnlegg: 118
Interference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kan jeg servere dette?

Hjemmelaget potetmos og rosenkål.

Gammel 18-09-08, 21:50   #22
Dali
Glad

Dali sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 33
Dali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Liker best hjemmelaget potetstappe til, og tyttebær. Trenger ikke hverken salat eller kokte grønnsaker for min del, det er jo så mye godt i gryta.
Men hadde nok ikke blitt trist om jeg hadde fått ris til nei.

Gammel 18-09-08, 21:50   #23
mosol
Nytt år, nye muligheter

mosol sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 54
mosol imponerer mange og er sikkert smartmosol imponerer mange og er sikkert smartmosol imponerer mange og er sikkert smartmosol imponerer mange og er sikkert smartmosol imponerer mange og er sikkert smartmosol imponerer mange og er sikkert smartmosol imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Klart du kan!

Gammel 18-09-08, 21:50   #24
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

For meg hører ikke ris og finnbiff sammen, de tilhører liksom to helt forskjellige matkulturer. Men jeg hadde spist det selvfølgelig.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-09-08, 21:54   #25
Bærekraftig
Gro

Bærekraftig sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Bærekraftig er populærBærekraftig er populærBærekraftig er populærBærekraftig er populærBærekraftig er populær
Standard

Jeg er så og si oppfostra på finnbiff, men ris og salat har jeg aldri smakt sammen med det. Det høres ikke ut som en god kombinasjon. Hjemmelaget potetmos, ertestuing og tyttebær er derimot supert til!

Bærekraftig er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-09-08, 21:57   #26
apan
I mål

apan sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 71
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har ingen ide om hva man bør ha til finnbiff så jeg hadde takket ja og vært svært fornøyd.

apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-09-08, 22:10   #27
Skytte
Bør lage seg en tittel selv

Skytte sin avatar

Blogginnlegg: 105
Skytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av apan, her.

Jeg har ingen ide om hva man bør ha til finnbiff så jeg hadde takket ja og vært svært fornøyd.

Samme her. Tror ikke jeg har spist finnbiff noen gang faktisk.

Skytte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-09-08, 22:11   #28
apan
I mål

apan sin avatar

Blogginnlegg: 71
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skytte, her.

Samme her. Tror ikke jeg har spist finnbiff noen gang faktisk.

Nei, jeg ble egentlig uhyre fascinert over at det var noe å spørre om, men etter å ha lest svarene ble jeg enda mer fascinert over hvor mange sterke meninger det var rundt dette . Mitt eneste innspill er at jeg ikke synes tyttebærsyltetøy er så godt med salat til.

apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-09-08, 22:16   #29
Anda
Smugleser

Anda sin avatar

Blogginnlegg: 411
Anda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de fleste
Standard

Vi spiser ris til finnbiff (når det er tomt for potet i skapet), men salat tror jeg ikke jeg hadde laget til selv, hadde nok foretrukket kokte grønnsaker av noe slag.

Men takk for tråden, nå tror jeg jammen jeg skal be Andamannen lage finnbiff en dag, for det er han så flink til!

Anda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-09-08, 22:30   #30
maggypop
nye muligheter

maggypop sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
maggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt likt
Standard

Pappa pleide å putte potetskiver oppi finnbiffgryta. Godt det også!
Men jeg foretrekker hjemmelaget potetmos ved siden av.

Gammel 18-09-08, 22:43   #31
Myrsnipa
Pen. Så det så.

Myrsnipa sin avatar

Myrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hmmm. Mange ulike svar her. Vi går nok for ris og salat ettersom det er handlet inn.

Vi får ikke laget potetmos der vi skal være og det blir vel litt merkelig med rosenkål/andre grønnsaker når det finnes salat?

Gammel 18-09-08, 23:18   #32
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det blir sikkert bra. jeg liker ris til finnbiff, men hjemmelaget potetmos hørtes godt ut ja. :vurdere som søndagsmiddag i helga:

Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-09-08, 23:31   #33
Grey
sangfugl

Grey sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Hvor: For det meste sofaen. Av og til stolen.
Blogginnlegg: 57
Grey er litt kulGrey er litt kulGrey er litt kul
Standard

Jeg syns også du godt kan servere ris og salat. Jeg hadde nok laget potetmos om jeg skulle lage det her hjemme, men ris og salat høres fint ut. Tyttebær til? Eller er det bare meg?

Gammel 18-09-08, 23:53   #34
Myrsnipa
Pen. Så det så.

Myrsnipa sin avatar

Myrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Grey, her.

Jeg syns også du godt kan servere ris og salat. Jeg hadde nok laget potetmos om jeg skulle lage det her hjemme, men ris og salat høres fint ut. Tyttebær til? Eller er det bare meg?

Nyrørt tyttebær ja.

Gammel 18-09-08, 23:55   #35
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Finnbiff og ris: absolutt
Salat: greit nok
Tyttebær: (ikke til ris og salat that is)

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-09-08, 00:00   #36
Myrsnipa
Pen. Så det så.

Myrsnipa sin avatar

Standard

Glemte å si at vi lager krydderbrød også med timian og rosmarin som er i gryta. Så kan jo folk velge bort salat/ris dersom de ikke syns tyttebær passer til det.

Gammel 19-09-08, 00:05   #37
Honda
Type R ;)

Honda sin avatar

Hvor: Nord
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

tyttebæra ska være HEL oppi gryta
ikke tyttebærsyltetøy:P

Eneste invendingen jeg har.

Og etterstuing til?

Jeg er nå halvsame\kværn\whatever. :P
Men vi har aldri hatt erterstuing til

minigulrøtter\gulrøtter i skiver ,rosekål og blomkål ja.

Ris er godkjent om man ikke har mulighet å lage potetmos.

men salaten hadde jeg hoppet over

Men så er nå jeg rar å ser på de som øddelegger fiskekakene med brunsaus

Gammel 19-09-08, 00:16   #38
Lykken
Nek er allrighte dyr

Lykken sin avatar

Hvor: nær Oslo
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Ja, jeg hadde droppet salaten, men ris og tyttebær/tyttebærsyltetøy er godt, men jeg hadde satset på noen grønnsaker istedenfor salat.

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-09-08, 00:21   #39
Myrsnipa
Pen. Så det så.

Myrsnipa sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Honda, her.

tyttebæra ska være HEL oppi gryta
ikke tyttebærsyltetøy:P

Vi har begge deler.

Gammel 19-09-08, 00:22   #40
Myrsnipa
Pen. Så det så.

Myrsnipa sin avatar

Standard

Hmmm. Lurer faktisk på om jeg skal lese opp denne tråden i en slags uhøytidelig tale før vi spiser. Kan dere si noe mere artig?

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:02.