|
|||||||
| Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#42 |
|
nygift
|
Sv: Hva bruker dere på de forskjellige julegavene?Mannen- ganske mye, kommer an på hva jeg finner.
|
|
|
|
#43 |
|
er grønn og fin.
|
Sv: Hva bruker dere på de forskjellige julegavene?Jeg har nettopp blit alenemor og julegavene kommer til å bære preg av det når det gjelder pris.
|
|
|
#44 |
|
Pauset
|
Sv: Hva bruker dere på de forskjellige julegavene?
Er enig i at man kan kjøpe så dyre gaver man vil og at man får gi det man har råd til. Men som sagt.. når man har fokus på at det skal koste så og så mye som de fleste her har, så mener jeg det dreier seg minst like mye om pris som om hva det er. = Teit syntes jeg. |
|
|
|
|
|
#45 |
|
Pauset
|
Den støtter jeg fullt! |
|
|
|
|
|
#46 |
|
Pauset
|
Sv: Hva bruker dere på de forskjellige julegavene?Jeg kan anslå hva jeg brukte i julegaver i fjor da: *kremt* |
|
|
|
|
|
#47 |
|
Øyboer
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva bruker dere på de forskjellige julegavene?I forhold til inntekten vår gir nok vi ganske dyrt til nieser. |
|
|
|
|
|
#48 |
|
Fortynnet
|
Sv: Hva bruker dere på de forskjellige julegavene?Vi har ikke faste beløp, annet enn at ungene får gaver som er verd omtrent det samme. Det er absolutt ingen millimeterrettferdighet der. Det kan også variere fra år til år hvor dyre gaver de får - det kommer an på hva de ønsker seg og trenger og den generelle økonomiske situasjonen der og da. |
|
|
|
|
|
#50 |
|
© All rights reserved
|
Jeg synes det er veldig greit å avtale en ca-pris. Vi er tre søsken, og har avtalt samme sum til nieser/nevøer. Vi har også kjøpt sammen til foreldre, og da er det greit å ha en lik pris på gaven. |
|
|
|
|
|
#51 |
|
Overdriver
Medlem siden: May 2007
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva bruker dere på de forskjellige julegavene?Det kommer helt ann på hva jeg finner på å kjøpe og hva jeg har råd til det året! Jeg har vel en grense på 5-600 pr person, men kommer jeg over noe veldig lurt tenker jeg at ** kanskje kan få dette i år, men neste år eller til bursdag holder det med litt mindre. Er jo ikke alltid jeg holder det løftet til meg selv da... Dette gjelder forresten nærmeste familie. Hvis jeg skal kjøpe til venner, barn av venner etc. holder det fint med 150,-, men igjen kommer jeg over noe veldig lurt... Av og til er jeg inspirert og lager gaver til kanskje halvparten eller supplerer hjemmelaget med en liten kjøpegave. F.eks julebakst/konfekt. Så har nok ingen fast kostnad
|
|
|
#53 |
|
Fortynnet
|
Sv: Hva bruker dere på de forskjellige julegavene?Vi har ca. 25 familiemedlemmer som vi kjøper gave til. Jeg kan ikke/vil ikke bruke 25.000 på julegaver. Selv til folk som har mye fra før så syns jeg egentlig ikke det er noe problem å finne en hyggelig gave for 2-300. |
|
|
|
|
|
#54 |
|
© All rights reserved
|
Folk som har mye (for ikke å si alt) skal kuttes fra og med i år. Ikke fordi jeg ikke har råd, men fordi jeg ikke orker å bruke uendelig lang tid på å finne noe de trenger (de trenger jo ingenting |
|
|
|
|
|
#55 |
|
Nattrangler
Medlem siden: Oct 2006
Sv: Hva bruker dere på de forskjellige julegavene?Har ingen faste summer, det varierer veldig.
|
|
|
#56 |
|
Enda en som trener
Medlem siden: Sep 2007
Sv: Hva bruker dere på de forskjellige julegavene?Nå har vi små familier på begge sider, så vi trenger ikke tenke så mye på pris på julegavene, det kommer an på hva vi finner. Jeg kjøper for alt fra 1000 - 10000 til LøveMannen. Det kommer helt an på om det er noe spesielt han trenger/ønsker seg og hvordan økonomien er. Siden vi bare har et barn så slipper vi å tenke på at summen skal være lik, så igjen så varierer det etter hva hun trenger/ønsker seg. Alt fra 1000-3000 har vi vel brukt. Til min mor kjøper jeg for 500-1000, min bror med kone ca 500 og 3-500 til nevø/niese. |
|
|
|
|
|
#57 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Sv: Hva bruker dere på de forskjellige julegavene?Sånn ca: |
|
|
|
|
|
#58 |
|
kan tilsettes alkohol
|
Sv: Hva bruker dere på de forskjellige julegavene?Mannen - veldig varierende (fra 0 til noen tusen)
|
|
|
#59 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Sv: Hva bruker dere på de forskjellige julegavene?Det jeg synes er kjedligst med jula og gaver er at både jeg og begge brødrene mine har bursdag i november, og mamma i romjula. Det er utrolig vanskelig å finne gaver til de, spes brødrene mine, så tett på jula. |
|
|
|
|
|
#60 |
|
Superaktiv
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Stavanger
![]() ![]() |
Sv: Hva bruker dere på de forskjellige julegavene?Foreldre: 300-500,-