Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Brun saus-tråd

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-09-08, 21:40   #41
daffy
Bør lage seg en tittel selv

daffy sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 17
daffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Brun saus-tråd

Jeg laget brun saus til kyllingkarbonader i går. Jeg hadde oppi litt balsamicosirup til slutt. Det gav en veldig fin spiss på sausen!

daffy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-09-08, 20:21   #42
Honda
Type R ;)

Honda sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nord
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Så har du laget noe med brunsaus siste uka da?

Gammel 12-09-08, 20:35   #43
Shamu
På opplading

Shamu sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Flekkefjord
Shamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Honda, her.

Så har du laget noe med brunsaus siste uka da?

Nisj.

Jeg samler ideer. Det kalles forskning.

Angrer på at jeg startet denne tråden, får jo så store forventninger til meg selv at jeg tyr til posesaus.

- Museskritt er også skritt. -
Shamu er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-09-08, 21:43   #44
Zip
I farta!!

Zip sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 59
Zip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de fleste
Standard

Alltid fløyte, brunost, pepper og evnt salt.
Ketchup til kjøttkaker.
Sennep til steik.

Kraft gjør sausen mykje bedre enn buljong.

Gammel 14-09-08, 09:34   #45
mkj
Off the map.

mkj sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

jeg lagde brun saus til middag i går, ble litt inspirert.

Ble faktisk god. Stekte medisterkaker og brunet lett litt mel i stekefettet. Tilsatte litt vann med buljong og en dl fløte, samt ripsgele.

Den ble litt bleik, men med sukkerkulør så ble den brun også.

Synes den ble veldig god jeg.

Men er det 'juks' å steke medisterkaker rett fra en pakke med medisterfarse? Hadde tenkt å kjøpe medisterdeig og spe selv, men farsen må jo være ferdig spedd den vel? De hadde ikke medisterdeig.

Gammel 14-09-08, 09:36   #46
Honda
Type R ;)

Honda sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nord
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av Shamu, her.

Nisj.

Jeg samler ideer. Det kalles forskning.

Angrer på at jeg startet denne tråden, får jo så store forventninger til meg selv at jeg tyr til posesaus.

Men du har nå en kropp å tenke på og så du har lov å jukse.

Lurer på hva min undskyldninger... At jeg ikke liker saus så nekter å lage og?!? jah

Gammel 15-09-08, 01:52   #47
lille
Nybegynner

Medlem siden: Sep 2008
lille har et hav av muligheter foran seg
Standard

Her bør jeg følge med Toro-posesaus er liksom ikke helt det samme

lille er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:24.