|
|||||||
| Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
| Se resultatene: Hjemmelaget eller ferdiglaget | |||
| Kjøper alltid ferdiglagde |
|
9 | 10,34% |
| Lager alltid selv |
|
50 | 57,47% |
| Bruker av og til ferdiglagde |
|
28 | 32,18% |
| Er veggis |
|
0 | 0% |
| Deltakere: 87. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen | |||
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
Hertuginne
|
Sv: En kjøttkakepollJeg lager selv, det tar jo ikke akkurat lange tiden. Vi har prøvd kjøpekaker et par ganger, men ungene nekter å spise det og for å være ærlig så liker jeg det ikke jeg heller. Konsistens og smak ble bare helt feil.
|
|
|
#22 |
|
Personlig pessimist
|
Sv: En kjøttkakepollJeg lager dem som regel selv, men om vi kjøper ferdige så er jeg kresen på hvilke. I butikker med god ferskvareavdeling har de ofte gode kjøttkaker.
|
|
|
|
#23 |
|
Ustabil
|
Sv: En kjøttkakepollI all hovedsak kjøper vi Gilde sine. Rett og slett fordi det er lettvint. Det hender jeg får ånden over meg og steker opp masse kjøttkaker, men generelt sett er matstellet hos oss preget av at vi lager middag den dagen vi skal spise den, og det er sjelden mat lages opp i store mengder for nedfrysning. |
|
|
|
|
|
#24 |
|
Borte
|
Sv: En kjøttkakepollJeg lager alltid selv. Det er ikke akkurat hverdagsmat hos oss, men de søndagene jeg har god tid lager jeg slikt som tar litt tid. Så har jeg mandagsmiddag også.
|
|
|
#26 |
|
Fornøyd
|
Sv: En kjøttkakepoll
Som om jeg skulle sagt det selv. Dessverre synes mannen at Gilde sine er de beste, så han kjøper bare de. Jeg planlegger å handle inn masse kjøttdeig i Sverige og steke opp et halvt tonn med kjøttkaker - da må han jo bare spise. Jeg skal bruke økonomi-argumentet om det blir noen protester.
|
|
|
#28 |
|
Superduperaktiv
Medlem siden: Apr 2007
![]() ![]() ![]() |
Sv: En kjøttkakepollHjemmelagde. |
|
|
|
|
|
#29 |
|
Fear of the dark
Medlem siden: Jan 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: En kjøttkakepollLager de selv.
|
|
|
#30 |
|
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Men det går ganske kjapt å lage selv altså. Jeg hiver kjøttdeigen oppi food processoren og har oppi melk, potetmel og krydder. Så kjører jeg den i noen sekunder, lager baller og steker dem litt på alle sider og så legger jeg dem i sausen. Easy peasy.
|
|
|
#31 |
|
Ustabil
|
Vanskelig er det ikke, enig i det. Men det tar nå tid, da, de skal jo helst gjennomstekes også. Gilde sine er jo bare å varme, 5 minutter i panna så er de klare til å spises. Gilde sine er ferdig på den tida det tar å gjøre i stand farsen til kjøttkakene dine. |
|
|
|
|
|
#32 |
|
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: En kjøttkakepollNei jeg gjennomsteker de ikke, jeg bare bruner dem og koker dem i sausen etterpå. Det tar jo maks 10 minutter ekstra og den tiden pleier de fleste å ha, i hvertfall på en søndag (vi spiser sjelden kjøttkaker). Men det er jo opp til hver enkelt hva de vil bruke altså, om dere liker Gilde sine best så go for it.
|
|
|
#33 |
|
Ustabil
|
Nei, som jeg sa i første innlegget mitt, vi syns Gilde er helt greit, ikke best. Min mamma lager best! Og jeg KAN lage gode, men jeg tar meg ikke tid til det. Og forøvrig er kjøttkaker hverdagsmat og ikke søndagsmat hos oss. |
|
|
|
|
|
#34 |
|
Passiv
|
Sv: En kjøttkakepollKjøttkaker er enkelt å lage, og det tar ikke så lang tid heller. Vi bruker alltid brun saus til, så den er ferdig laget til kjøttkakene har fått god stekeskorpe. Så kokes panna ut med litt vann, og tømmes i gryta, og så haes kjøttkakene i, og står og trekker til de er gjennomkokt. 10-15 min så er det gjort. |
|
|
|
#35 |
|
Personlig pessimist
|
*noterer* Jeg er elendig på timing. Særlig på kjøkkenet. Alltid står jeg med noe som ble ferdig en halvtime før resten. Eller en halvtime etter...
|
|
|
|
#36 |
|
Hertuginne
|
Sv: En kjøttkakepollJeg laget faktisk kjøttkakemiddag på tirsdag, og selv om jeg satte på potetene først var kjøttkakene ferdigstekt og gjennomkokt før potetene var ferdigkokt. Da hadde jeg også fått kokt grønnsaker og laget ertestuing, det hele tok litt over en halvtime fra jeg tok tak i potetene til middagen stod på bordet.
|
|
|
#38 |
|
strikker
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: En kjøttkakepollJeg lager alltid selv. Aldri kjøpt ferdiglagde før, kan ikke se for meg at det er noe godt.
|
|
|
#39 |
|
strikker
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sånn er det her også.
|
|