Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Bruker du hele navnet?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Bruker du både fornavn og etternavn på barnet for å understreke at du er sint?
Ja 14 14,89%
Nei 51 54,26%
Det har kanskje skjedd noen ganger 29 30,85%
Deltakere: 94. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-09-08, 19:14   #1
Libra
Bør lage seg en tittel selv

Libra sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Blogginnlegg: 51
Libra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de fleste
Standard

Bruker du hele navnet?

Jeg har lagt merke til at jeg har en vane, noen vil kanskje kalle det uvane. Det er det at når jeg blir sint på guttungen, skal være streng, må gjenta meg selv og har fått nok, så bruker jeg hele navnet hans for å understreke at begeret mitt er fullt. Jeg husker at mamma brukte å gjøre det samme, så jeg har forklaringa på hvor jeg har det fra. Men, jeg har altså fått kommentarer på dette og da synes folk det er en underlig ting å gjøre.

Når du blir sint på ungene, er du av typen som bruker hele navnet, altså både fornavn og etternavn?

Libra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-08, 19:15   #2
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bruker du hele navnet?

Jepp, og det virker som bare det.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-08, 19:16   #3
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes nesten alle gjør det, altså har et "kosenavn" på mann og barn men sier hele navnet når man er sint på dem.
Det kommer nok litt an på hvor langt navnet er også. Jeg bruker forkortelser på navnene til mann og barn til vanlig, men når jeg er sint eller vil ha oppmerksomheten deres NÅ, bruker jeg som regel hele navnet (hele fornavnet). Da skjønner de alvoret.

Gammel 07-09-08, 19:16   #4
Hasselnøtt
Sliter med tastaturet

Hasselnøtt sin avatar

Hasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner til
Standard

Nei. Jeg har bare gjort det på tøys og med glimt i øyet.

Hasselnøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-08, 19:19   #5
Libra

Libra sin avatar

Libra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de fleste
Standard

Poden har to etternavn, når jeg er skikkelig sint så bruker jeg alle tre navnene og som Teofelia sier, det funker som bare det.

Jeg synes jo selv at det ikke finnes noe underlig ved det i det hele tatt, og anså det som ganske vanlig. Jeg håper å få det bekreftet med pollen.

Gammel 07-09-08, 19:20   #6
Mauser
Frafallen

Mauser sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Mauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtid
Standard

Det blir brukt mot meg.

Gammel 07-09-08, 19:22   #7
Libra

Libra sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Mauser, her.

Det blir brukt mot meg.

Da håper jeg du kan bekreftet virkningen av det også.

Gammel 07-09-08, 19:23   #8
rajraj
*_*

rajraj sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Kjellerlemmen
Blogginnlegg: 115
rajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de fleste
Standard

Jeg gjør det, selv om minsten er liten ennå. Han har ett fornavn og to etternavn, og jeg bruker alle tre når jeg skal være streng.

Gjør det på andre jeg kjenner godt også, og de som kun har ett fornavn og ett etternavn, får gjerne lagt til et midlertidig mellomnavn for å gi det mer slagkraft. Men da er jeg ikke ordentlig sint (det er jeg forsåvidt aldri), det er mer for å få oppmerksomheten deres fort.

rajraj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-08, 19:32   #9
nolo
Fola Blakken

nolo sin avatar

Blogginnlegg: 86
nolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nei, ikke når jeg er sint, mer på tøys.

Gammel 07-09-08, 19:48   #10
Shamu
På opplading

Shamu sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Flekkefjord
Shamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt likt
Standard

Det har jeg aldri gjort på noen av barna. For meg hadde det blitt veldig unaturlig.

- Museskritt er også skritt. -
Shamu er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-08, 19:50   #11
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nei, det kan jeg ikke komme på å ha gjort.

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-08, 19:51   #12
Obelix
Ferdig!

Obelix sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Ja, det hender jeg har gjort det ja.
Og da er det alvor altså : streng:

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-08, 19:52   #13
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nei, det har jeg aldri gjort. Det har hendt at jeg har brukt begge fornavnene hans for å se om han hører bedre at han blir snakket til da, men det har alltid vært spøkefullt, aldri når jeg har vært sint.

Gammel 07-09-08, 19:58   #14
Siwa

Siwa sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Trondheim
Siwa er populærSiwa er populærSiwa er populærSiwa er populærSiwa er populær
Standard

Det har nok sjedd ja *streng*

storesøster 96
Siwa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-08, 20:02   #15
IOA
WF: BNBE

IOA sin avatar

IOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Å ja. Senest i dag. Først bruker jeg bare første fornavn, så begge fornavnene og hvis det ikke duger legger jeg til etternavnet også. Aner ikke hvorfor, jeg kan ikke huske at noen gjorde det med meg da jeg var liten. Men det pleier å funke!

Gammel 07-09-08, 20:02   #16
Angelique
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ

Angelique sin avatar

Blogginnlegg: 297
Angelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt av
Standard

Jeg bruker begge fornavnene til barna (helst de to minste) når jeg virkelig skal understreke noe.

Gammel 07-09-08, 20:03   #17
Pelen

Pelen sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 293
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nei, det gjør jeg vel ikke tenkte jeg.

Og så sa jeg navnet høyt for meg selv og da kom jeg på at det gjør jeg nok fra tid til annen.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-08, 20:22   #18
Bomull
www.bomulls.no

Bomull sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Det hender seg ... Og i de tilfellene begynner vi med begge fornavn, og fungerer ikke det kommer hele regla! Men det er ikke så ofte. Dog, er oppvokst med det selv og det gjorde susen for meg altså!

Gammel 07-09-08, 20:27   #19
Karima
I tropene

Karima sin avatar

Medlem siden: Jun 2008
Karima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av nolo, her.

Nei, ikke når jeg er sint, mer på tøys.

Samme her.

Gammel 07-09-08, 22:07   #20
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ikke så mye for å være SINT, som for å påkalle oppmerksomheten når det har blitt en del mas-mas-mas og det man sier bare drukner.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:03.