Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Mel og annet som har gått ut på dato

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-08-08, 19:44   #1
Stikka
...

Stikka sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Stikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Mel og annet som har gått ut på dato

Kan jeg bruke det? Annet kan være hvetekli, hele korn, linfrø osv. Skal rydde i skapet og vet jeg har endel som burde vært brukt for en stund siden.

Gammel 12-08-08, 20:18   #2
Observatøren
Bør lage seg en tittel selv

Observatøren sin avatar

Blogginnlegg: 23
Observatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt av
Standard

Sv: Mel og annet som har gått ut på dato

Smak på det? Det gjør jeg, og så lukter jeg om det lukter litt "rart". Det eneste er vel at du må være forberedt på å bruke mer/mindre væske?

Gammel 12-08-08, 20:19   #3
Pingis
Kald på føttene

Pingis sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Blogginnlegg: 121
Pingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de fleste
Standard

Tror jeg ville kikka litt oppi melposer og sånt, har litt angst for melbiller og dess like. Diverse frø inneholder jo gjerne ganske mye fett, så ville eventuelt smakt på dem før jeg brukte dem.

Gammel 12-08-08, 20:20   #4
Elisabet
Står på egne ben

Elisabet sin avatar

Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Når jeg rydder skaper på kjøkkenet så hiver jeg absolutt alt som har gått ut på dato. Har jeg ikke rukket å bruke det innen datoen, så blir det ikke brukt med det første heller. Så kjøper jeg ikke nytt før jeg vet at jeg trenger det.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-08-08, 21:00   #5
Stikka
...

Stikka sin avatar

Stikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg har brukt noe av det. Sjekker det alltid først. Bare lurte på om det var noe skummelt som kunne skje uten at jeg merket det.

Elisabeth: Jeg hiver det jeg tror jeg ikke kommer til å bruke med det første. Men noe kan jeg bruke nå som jeg har tatt opp baking igjen. Har hatt en pause men er i siget igjen nå.

Gammel 14-08-08, 11:02   #6
C3PO
Earthling

C3PO sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
C3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

I huset her bruker vi alt mulig at tørrvarer som har ikke bare gått ut på dato, men gjerne for et tiår siden. Sånn blir det når man kjøper eget tortillamel - for hvor ofte bruker lager man tortillas fra bunnen av, men kaste kan man ikke... Samme med venezuelansk harina pan (maismel til arepas). Det er ikke lett å få tak i, så det blir i skapet til det blir brukt opp!

C3PO er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:05.