|
Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
...
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Mel og annet som har gått ut på datoKan jeg bruke det? Annet kan være hvetekli, hele korn, linfrø osv. Skal rydde i skapet og vet jeg har endel som burde vært brukt for en stund siden.
![]() |
#2 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Mel og annet som har gått ut på datoSmak på det? Det gjør jeg, og så lukter jeg om det lukter litt "rart". Det eneste er vel at du må være forberedt på å bruke mer/mindre væske?
![]() |
#3 |
Kald på føttene
|
![]() Sv: Mel og annet som har gått ut på datoTror jeg ville kikka litt oppi melposer og sånt, har litt angst for melbiller og dess like. Diverse frø inneholder jo gjerne ganske mye fett, så ville eventuelt smakt på dem før jeg brukte dem.
![]() |
#4 |
Står på egne ben
![]() Sv: Mel og annet som har gått ut på datoNår jeg rydder skaper på kjøkkenet så hiver jeg absolutt alt som har gått ut på dato. Har jeg ikke rukket å bruke det innen datoen, så blir det ikke brukt med det første heller. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
...
![]() Sv: Mel og annet som har gått ut på datoJeg har brukt noe av det. Sjekker det alltid først. Bare lurte på om det var noe skummelt som kunne skje uten at jeg merket det.
![]() |
#6 |
Earthling
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Mel og annet som har gått ut på datoI huset her bruker vi alt mulig at tørrvarer som har ikke bare gått ut på dato, men gjerne for et tiår siden. Sånn blir det når man kjøper eget tortillamel - for hvor ofte bruker lager man tortillas fra bunnen av, men kaste kan man ikke... Samme med venezuelansk harina pan (maismel til arepas). Det er ikke lett å få tak i, så det blir i skapet til det blir brukt opp! |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|