Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Flere som har 1.-klassinger til høsten?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-08-08, 22:53   #21
Susse
Gal kattedame

Susse sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Flere som har 1.-klassinger til høsten?

Her har vi også en 1.klassing på mandag. Han har gått en uke på SFO nå og stortrives.
Han er født helt i slutten av desember og er i tillegg bitteliten av vekst og har ganske dårlig språk. Heldigvis er han en sosial og veldig grei kar som lett får venner. Det er min store trøst når jeg nå sender hjertegullet mitt ut i verden.
Vi vurderte å søke om utsatt skolestart ett år, men det mente pedagogene som har jobbet med han var unødvendig. Her i byen er det også så godt som umulig dersom det ikke foreligger svært spesielle grunner. Han har også to gode kamerater og naboer som skal begynne nå. I forhold til dem hadde det vært tungt for han å gå ett år til i barnehagen. Han har også fått spesiell oppfølging med språket de to siste årene og hatt kjempeflott fremgang.
Jeg har gruet for dette i lange tider, men etter samtaler med både førskolelærer, spesialpedagogen og kontaktlærer er jeg helt rolig og 99% sikker på at det kommer til å gå kjempefint !
Det er dessuten veldig deilig å ha vært igjennom dette her før.

Gammel 11-08-08, 22:57   #22
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Min eldste begynner på mandag og har gått på SFO en uke. Jeg tror det blir bra.

Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-08-08, 23:07   #23
~TM~
trøtt

~TM~ sin avatar

Blogginnlegg: 12
~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste
Standard

Nå er det mindre enn en uke igjen... Jeg synes det er helt merkelig at jeg straks har en skolegutt. Tiden har gått så fryktelig fort.

Storebror har gått en uke på SFO, men i dag og i morgen har de planleggingsdag. Storebror trives godt så langt og ser frem til at skolen skal starte.

~TM~ er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-08-08, 09:54   #24
Clubby
Free Toy Inside!

Clubby sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Clubby imponerer mange og er sikkert smartClubby imponerer mange og er sikkert smartClubby imponerer mange og er sikkert smartClubby imponerer mange og er sikkert smartClubby imponerer mange og er sikkert smartClubby imponerer mange og er sikkert smartClubby imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Her er det 2 førsteklassinger som starter på mandag. De har allerede vært en uke på SFO og stortrives.

Igår hadde vi en sånn bli-kjent-med-de-du-skal-begynne-på-skolen-fest hjemme og inviterte barna som bodde i nabolaget. Det ble suksess!

Gutta gleder seg i allefall mye til å begynne på skolen.

Gammel 12-08-08, 10:02   #25
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Poden er på sin andre dag på SFO i dag (i dag er de på Vikingskipmuseet), og skolen begynner neste onsdag. Han var spent og glad da vi dro dit i går, veldig sliten i går kveld og veldig trøtt i morges, men det er vel rimelig etter en lang sommerferie med avslappede leggetider.

Han kjenner ganske mange av barna der fra barnehagen - de fleste som begynner på den skolen har gått i den tilhørende barnehagen, og de hadde mye skoletilvenning i løpet av fjoråret, var på skolen og SFO flere ganger, traff fadderklassen sin flere ganger og slikt, så akkurat den "sosiale" overgangen blir ikke så veldig stor. Han trenger nye sko, og det kan sikkert passe å få dem til skolestart, men om det blir nye "pene" klær, er jeg ikke sikker på - han har et par kortermede skjorter han ikke har brukt så mye, så det blir antagelig en av dem. Og kanskje en hårklipp i løpet av uken.

Gammel 12-08-08, 10:06   #26
Trixie
Bør lage seg en tittel selv

Trixie sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Blogginnlegg: 160
Trixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de fleste
Standard

Vi har også en skolestarter, og jeg er veldig spent.
Jeg håper det kommer til å gå bra, men tror det blir noen utfordringer.
Han både gleder og gruer seg litt.

Tror det blir en hårklipp i løpet av uken, klær har han nok av. ho mor må nok ha med lommetørkle.

Trixie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-08-08, 11:06   #27
tiddelibom
Lille tyrann

tiddelibom sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
tiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de fleste
Standard

Jeg er også spent, men var mest spent på møtet med SFO, som har gått veldig greit.
Hun kjente ingen, for hun har begynt på skole et stykke unna, vi SKAL flytte, så hun begynner på skolen som ligger der vi skal flytte til. Storesøster er en forsiktig type, jeg er spent på hvordan det vil gå for henne å knytte vennskapsbånd.
Det faglige er jeg ikke bekymret over, det måtte i så fall være at hun kommer til å kjede seg.

Dette er mine prinsipper. Hvis du ikke liker dem, så har jeg andre.
Groucho Marx
tiddelibom er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-08-08, 11:13   #28
LilleT
Rastløs dagdrømmer

LilleT sin avatar

Blogginnlegg: 350
LilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Yngstejenta her begynner på skolen på mandag. Hun gruer seg mest, og jeg krysser fingrene for at det kommer til å gå mye bedre enn det jeg frykter.

Gammel 12-08-08, 11:50   #29
Bergensis
Ventar stadig på vår

Bergensis sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Bergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt av
Standard

Jenta vår skal også byrje på skulen. Ho er nok moden for det, men ho er ei forsiktig og skeptisk sjel, så ho gruar seg ein del. Når me spør kvifor, svarar ho at det er pga. lekser og pga. vaksina (som skal takast i fjerde klasse )

Ho har vore eit prepubertalt troll sidan ferien og eg vil tru det henger saman med denne spenninga pga. overgangen ho har i vente. Ho har vore kjepphøg, humørsjuk, trassig og vrien og eg ser fram til at ho skal bli jekka litt ned i kraft av å vere minst på skulen *slem, men lei mamma* Nei, seriøst; eg trur nok at når ho kjem inn i tralten på skulen, så vil litt av dette prelle av etterkvart som ho blir trygg i rollen som skulejente.

Ho skal gå i gruppe saman med dei fleste øvrige 6-åringane frå sin barnehage og skal gå i SFO saman med nokre eldre jenter ho kjenner godt. Læraren er ei stødig dame og eg er svært nøgd med både gruppesamansetning og lærarar.
Me har kjøpt ein fin kjole, og ho har fått sekk og penal.

Gammel 12-08-08, 13:16   #30
Selma
blid

Selma sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Selma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Minstemor har sin andre dag på SFo i dag. I går var jeg sammen med henne de timene vi var der. I dag fulgte pappan henne med bussen og så skal jeg hente henne når bussen kommer tilbake kl tre. Vi får snart ny skole og i mellomtiden kjører ungene buss til andre siden av byen, så det er litt ekstra rundt skolestarten i år. SFO her i bydelen, 15-20 min busstur, skole og litt SFO, buss tilbake og mer SFO her i bydelen igjen. Det kan nok bli litt slitsomme dager i starten, men i oktober er heldigvis nyskolen ferdig. Den blir så fiin!!

Vi reiser til England i morgen tidlig, så det blir vel shoppet et skoleantrekk eller to tenker jeg . Hun har jo ei eldre søster som etterhvert har blitt riktig så forfengelig. Jeg merker at dette smitter over på minstemor også

Gammel 12-08-08, 13:22   #31
m^2
Bør lage seg en tittel selv

m^2 sin avatar

Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

lillegutt har sin andre dag på SFO i dag, og ser ut til å trives. Jeg ble hvertfall strengt sendt avgårde og ignorert etter 5 minutter...
lillegutt har noen problemer å stri med (bl.a. kan han ikke snakke), så det er mye å tenke på og mye å fortelle personalet og kjøre inn, og jeg bekymrer meg veldig - men sikkert mer enn jeg behøver.
Vi har også flyttet i løpet av sommeren, så lillegutt kjenner kun ett annet barn på skolen han skal begynne på.

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-08-08, 15:43   #32
Grey
sangfugl

Grey sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Hvor: For det meste sofaen. Av og til stolen.
Blogginnlegg: 57
Grey er litt kulGrey er litt kulGrey er litt kul
Standard

Unge Frøken Fryd har full nedtelling i heimen, og det er nå åtte dager igjen til skolen begynner. Hun gleder seg stort. Frøken FullFart på 3 vil også gjerne begynne på skolen, for hun har jo gått i barnehagen før, og føler seg ferdig med det.

Men når det gjelder skolejenta, så har hun fått seg et nytt sett hverdagsklær til skolestart, og hun skal til frisøren også. Greit å gjøre litt stas på skolestarten. 7. klassingen i huset får det samme.
Sosialt tror jeg det skal gå bra, og hun føler seg også veldig trygg siden både jeg og mannen jobber på skolen hun skal gå på.

Jeg kommer nok ikke til å være så veldig opptatt av klær videre framover. Kjekt med noe ordentlig til første dag, men etter det må hun bare bruke vanlige, ordinære hverdagsklær. Det blir vel t-skjorte og bukse, eller ei fotballdrakt, siden hun er guttete og litt fotballgal.

Gammel 13-08-08, 22:10   #33
MsM
Har fått nytt nick

MsM sin avatar

Hvor: Nittedal
Blogginnlegg: 220
MsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt likt
Standard

Mathias begynner i første klasse på mandag. Han har hatt ei drøy uke på SFO alt, og har fått et veldig positivt møte med skolen, så dette skal nok gå fint. Men spente, det er nok både mamma, pappa og sønnen.

MsM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-08-08, 01:04   #34
Elias
Superaktiv

Elias sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Elias er populærElias er populærElias er populærElias er populær
Standard

Joda. Minsten begynner på skolen i neste uke. Han er nok litt spent, og det er vi også.
Hos oss er det slik at han må ta bussen, men heldigvis er her tre-fire andre som går av og på bussen på samme stopp. Vi får vel basere det på å følge ham til bussen og være der når han kommer igjen etter skoletid.
Men den første tiden kjører vi ham nok til skolen og ser hvordan det går.

Vi kommer også til å bruke SFO etterhvert, i alle fall delvis.
Uansett: Det blir en spennende tid for oss alle.
Men det går nok fint med ham på skolen.

Elias er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:18.