Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Hva er mest usunt?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-08-08, 20:55   #21
Anne C
Bør lage seg en tittel selv

Anne C sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er mest usunt?

Jeg spiser alt... Men om man skal det aner jeg ikke.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-08-08, 20:56   #22
Joika
Pauset

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Så klart?

Jeg gjør ikke det.. osten blir jo ikke drøy akkurat da. Burde kanskje tenke litt mer på de fattige barna i Afrika. Og at osten er svinedyr.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-08-08, 21:08   #23
Alfa
Dukkar plutseleg opp ...

Alfa sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Alfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er jo hinna som skaper den gode konsistensen. Litt tyggemotstand før den fløyelsmjuke osten inni.

Alfa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-08-08, 21:11   #24
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Madam Mim, her.

Rugsprø med brie! Jeg lengter etter myke oster!

Åh jaa! Jeg elsker "myggla" oster og lignende, og det var helt grusomt å holde seg unna i svangerskapet. Har du smakt Selbu blå? Den er helt fantastisk, en av de beste blåmuggostene jeg har smakt.

Gammel 11-08-08, 21:11   #25
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg spiser ikke skallet på brien, liker det ikke.

Gammel 11-08-08, 21:27   #26
Gwen
Midtsommerprinsesse

Gwen sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Gwen imponerer mange og er sikkert smartGwen imponerer mange og er sikkert smartGwen imponerer mange og er sikkert smartGwen imponerer mange og er sikkert smartGwen imponerer mange og er sikkert smartGwen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Nei, ikke spise skallet..
Vet det er vanlig, men nei..

Jeg har funnet en kjeks som det var svært lite karbo i. Jeg husker bare ikke hva den heter. Den står sammen med kjeksen, inneholder rug og sesam samt at den kommer i en rund plastikkboks.

Den kjeksen, brie og litt rørte jordbær er himmel som snacks.

Gammel 11-08-08, 21:28   #27
Aminta
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?

Aminta sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Aminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt likt
Standard

Re: Sv: Hva er mest usunt?

Jeg spiser hele brien, nå fikk jeg veldig lyst på brie og rugsprø!

Aminta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-08-08, 21:34   #28
Joika
Pauset

Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg skal ha brie nå..

Må kjøpe lavkarbokjeks. Hva het den, sa du der oppe?

Gammel 11-08-08, 22:09   #29
Gwen
Midtsommerprinsesse

Gwen sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Gwen imponerer mange og er sikkert smartGwen imponerer mange og er sikkert smartGwen imponerer mange og er sikkert smartGwen imponerer mange og er sikkert smartGwen imponerer mange og er sikkert smartGwen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Joika, her.

Jeg skal ha brie nå..

Må kjøpe lavkarbokjeks. Hva het den, sa du der oppe?

Etter litt googling fant jeg den.

Kavli Fullkorn Rugkjeks med sesamfrø.
Se her; http://www.kavli.no/wps/wcm/connect/...korn+Rugkjeks/

Vel, lavkarbo var den kanskje ikke, men den er sunn til kjeks å være da.

Gammel 11-08-08, 22:44   #30
TheVoice
priiiima donna

TheVoice sin avatar

TheVoice er populærTheVoice er populærTheVoice er populærTheVoice er populærTheVoice er populærTheVoice er populær
Standard

ritz er som dyppet i fett, sa kari jakkesån (vet ikke åssen etternavnet staves ) engang. Disse bør du unngå, sa hun også. Det printa seg i hjernen min. Jeg ser for meg kjeksene dyppet i smelta smør :urk: Kansje jeg ødelegger lysten din nå? :iz evil:

Men de knakkis såg jammilainen ut! også har de noen gode kjeks på boks... to tre forsljellige typer. Kaloriinnholdet på en kjeks = ala ett knekkebrød! De koser jeg meg innimellom med!

Gammel 11-08-08, 22:46   #31
TheVoice
priiiima donna

TheVoice sin avatar

TheVoice er populærTheVoice er populærTheVoice er populærTheVoice er populærTheVoice er populærTheVoice er populær
Standard

Ja det er nok den Gwen viser til jeg mener

BTW, jeg er heller ikke så glad i skallet på brie men jeg spiser det i selskap. Hjemme tas d bort

Gammel 11-08-08, 22:52   #32
Joika
Pauset

Standard

Opprinnelig lagt inn av TheVoice, her.

ritz er som dyppet i fett, sa kari jakkesån (vet ikke åssen etternavnet staves ) engang. Disse bør du unngå, sa hun også. Det printa seg i hjernen min. Jeg ser for meg kjeksene dyppet i smelta smør :urk: Kansje jeg ødelegger lysten din nå? :iz evil:

Neihei!

Har sånne tapaskjeks her jeg da. Tapini tror jeg de heter. De er dyppet i olivenolje og er satt inn med havsalt og hvitløk. Sikker kjempesunne.

Gammel 11-08-08, 23:04   #33
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Standard

Sv: Re: Sv: Hva er mest usunt?

Opprinnelig lagt inn av Aminta, her.

Jaa det er dritgodt. Ekstra godt med litt druer eller tynne epleskiver oppå. Øker karboinnholdet litt, men jeg skal ikke ned i vekt heller så jeg spiser gjerne litt frukt.

Gammel 11-08-08, 23:34   #34
Aminta
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?

Aminta sin avatar

Aminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt likt
Standard

Re: Sv: Re: Sv: Hva er mest usunt?

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Jaa det er dritgodt. Ekstra godt med litt druer eller tynne epleskiver oppå. Øker karboinnholdet litt, men jeg skal ikke ned i vekt heller så jeg spiser gjerne litt frukt.

Ja! Eller litt usukret øko-blåbærsyltetøy på.

Gammel 11-08-08, 23:39   #35
Susse
Gal kattedame

Susse sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Re: Sv: Hva er mest usunt?

Jeg har tilfeldigvis også en skikkelig god og moden i skapet, tror det får blir brie med pærebiter på til kvelds oppå hjemmebakt grovbrød.
Spiser alt på brien. Liker skorpa godt jeg !

Gammel 12-08-08, 09:27   #36
safran
saftig

safran sin avatar

Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Re: Sv: Re: Sv: Hva er mest usunt?

Ja! Eller litt usukret øko-blåbærsyltetøy på.

Hva er det søtet med og hvor har du kjøpt det? Merke? Tell me, please!

Gammel 12-08-08, 09:40   #37
Selma
blid

Selma sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Selma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Kaloriinnholdet i Ritz og Salinas (de er jo enda bedre...) er vel nesten på potetgull-nivå, dessverre

Gammel 12-08-08, 13:50   #38
Aminta
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?

Aminta sin avatar

Standard

Re: Sv: Re: Sv: Re: Sv: Hva er mest usunt?

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

Hva er det søtet med og hvor har du kjøpt det? Merke? Tell me, please!

Skal jeg huske så mye da.
Jeg har den ikke i kjøleskapet atm. nemlig, men jeg vet hvor den er kjøpt i hvertfall!
Naturli' Vis på Sagene. Jeg skal få sjekket opp litt jeg, har en venninne som også pleier å kjøpe den, så jeg kan spørre om hun har den.

Gammel 12-08-08, 14:04   #39
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Standard

Vi solgte en haug med økologisk sukkerfritt syltetøy da jeg jobbet i Life. Vi fikk det fra Helios og Alternativ Mat, men jeg husker ikke hva det var søtet med. Fruktose, tror jeg ...?

Gammel 12-08-08, 14:07   #40
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Kjeksen er full i transfett, så jeg vet da søren. Japp inneholder vel et og annet protein den også.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:04.