Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Glitterchicks film- og musikkforum

Hvilke fem album må alle ha?

Glitterchicks film- og musikkforum Film, tv-serier og musikk

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-08-08, 19:52   #41
Maverick

Maverick sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1277
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilke fem album må alle ha?

Opprinnelig lagt inn av Dragen, her.

Ingen. Jeg tror ikke jeg har så mange som fem engang.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-08-08, 19:57   #42
Nina
pretty ballerina

Nina sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Nina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Stevie Ray Vaughan: The Sky is crying. Heftig gitar (blues), inspirert blandt annet av avataren din. Ellers kan jeg bare signere Skilpadda, men syns du må ha mer enn ett album med Bowie og Cave da.

Nina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-08-08, 20:01   #43
Ami
kamelkonsument

Ami sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Fjordland
Blogginnlegg: 74
Ami er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

Hm, jeg som trodde at du likte helt andre ting, Amidriel? Som tilbringer tid i små epler?

Shut your face.

Jeg liker å si at jeg er altetende når det kommer til musikk.

Ami er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-08-08, 20:05   #44
MegaMie
Multitaskingmaniac

MegaMie sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Ut mot havet
Blogginnlegg: 162
MegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Dette var vanskelig..

REM- Automatic for the people
Smashing pumpkins- Mellon collie and the infinite sadness
De Lillos- Mere
Jokke- Spenn
Red hot chili peppers - Bloodsugarsexmagic

Også...
Buddy- Soundtracket
Muse - Origin of symmetry
Thomas Dybdal- That great october sound
The Cranberries- No need to argue

Gammel 04-08-08, 20:07   #45
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Type O Negative, Bloody kisses
Guns N Roses, Appetite for destruction
Magnus Grønneberg, Wildenvey
The Cranberries, Wake up and smell the coffee
Seigmen, Total

Ellers:
Alt av Metallica
Alt av The Cranberries
Alt av CC Cowboys
Type O Negative, October Rust
Jokke og valentinerne, Frelst
Dumdum Boys, Splitter pine
Alice Cooper, Hey stoopid
Megadeth, Youthanasia
Tracy Chapman, Tracy Chapman
Gåte, Jygri

Sist redigert av Irma : 04-08-08 kl 20:14.
Irma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-08-08, 20:11   #46
Ami
kamelkonsument

Ami sin avatar

Hvor: Fjordland
Blogginnlegg: 74
Ami er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av MegaMie, her.

Thomas Dybdal- That great october sound

Og så er jeg glad i
Ephemera - "Air"
Thom Hell - "I Love You" og alt det andre
Pogo Pops - "Pop Trip"

...kommer sikkert tilbake med flere.

Ami er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-08-08, 20:17   #47
Enhjørning
Gullfisk

Enhjørning sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Fish?

KISS og Europe er ikke heeelt min greie. Bare på vorspiel, og min casa er mer et nachspiel-sted.

Fish, ja.
Vokalisten fra Marillion som gikk solo i 1988, han har gitt ut en drøss med fantastisk gode plater etter det.
Han spilte her i fjor, og da jeg var så inderlig heldig å få treffe ham, ble jeg enda mer forelsket i fyren.

Gammel 04-08-08, 20:18   #48
Lenam
awesom

Lenam sin avatar

Blogginnlegg: 20
Lenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Drit i tallet, ja. OK da: (Kan jo holde meg til én pr. artist, i alle fall.)
Nick Cave: Let Love In (er den jeg tror jeg har spilt mest)
The Beatles: Kanskje Revolver?
Velvet Underground & Nico ("bananplaten")
David Bowie: Hunky Dory
David Byrne: David Byrne

Og der blir det stopp for nå, jeg må ha matpause.

Jeg kjenner at jeg og skilpadda så alldeles kunne hørt på musikk sammen.

Lenam er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-08-08, 20:18   #49
Enhjørning
Gullfisk

Enhjørning sin avatar

Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Irma, her.

Type O Negative, Bloody kisses
Guns N Roses, Appetite for destruction
Magnus Grønneberg, Wildenvey
The Cranberries, Wake up and smell the coffee
Seigmen, Total

Ellers:
Alt av Metallica
Alt av The Cranberries
Alt av CC Cowboys
Type O Negative, October Rust
Jokke og valentinerne, Frelst
Dumdum Boys, Splitter pine
Alice Cooper, Hey stoopid
Megadeth, Youthanasia
Tracy Chapman, Tracy Chapman
Gåte, Jygri

Se her, ja...
*tror jeg elsker Irma litt...*

Gammel 04-08-08, 20:21   #50
Enhjørning
Gullfisk

Enhjørning sin avatar

Standard

Åh, for all del - enda en jeg ikke klarer meg uten:
Chumbawamba - Anarchy !!

Sist redigert av Enhjørning : 04-08-08 kl 20:32. Årsak: Mente slett ikke å quote Lenam! ;)
Enhjørning er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-08-08, 20:28   #51
MsM
Har fått nytt nick

MsM sin avatar

Hvor: Nittedal
Blogginnlegg: 220
MsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt likt
Standard

• U2 egentlig alt, men ihvertfall The Joshua Tree og One albumene.
  • Pink Floyd The Dark side of the moon.
  • Queen gjerne greatest hits-varianter
  • REM Automatic for the People.
  • Travis The Invisible Band og The Boy With No Name

MsM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-08-08, 20:30   #52
Lenam
awesom

Lenam sin avatar

Lenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de fleste
Standard

Ebba Grön sin best of plate, rett og slett for da får man med seg alle gullkorna.
Madrugada- Industrial Silience
Live- Throwing Copper
Alle med respekt for seg selv burde egenlig eie alt av Nirvana, jeg sliter bigtime med å bare velge en.
Nick Cave, også her har jeg problemer med å velge bare en.
David Bowie- The rise and fall of Ziggy Stardust

Nei dette blir for vanskelig, jeg kommer jo til å komme på 100 album til i løpet av kvelden, selvsagt som man bare mååå ha.

Gammel 04-08-08, 20:35   #53
Maverick

Maverick sin avatar

Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Muse, ja. Cranberries sliter jeg litt med, fikk overdose i tenårene. Av musikken, altså.

Thom Hell!

Gammel 04-08-08, 20:36   #54
Maverick

Maverick sin avatar

Standard

Nirvana! :første store musikkjærlighet:

Gammel 04-08-08, 20:42   #55
Lenam
awesom

Lenam sin avatar

Standard

Nirvana! :første store musikkjærlighet:

Da Kurt døde var jeg 12 år, det føltes som om hele livet mitt gikk i grus. Jeg husker mamma sa det var greit at jeg var hjemme fra skolen.

Gammel 04-08-08, 20:47   #56
rajraj
*_*

rajraj sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Kjellerlemmen
Blogginnlegg: 115
rajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av MegaMie, her.

Smashing pumpkins- Mellon collie and the infinite sadness

Er det bare jeg som synes det høres ut som om Billy Corgan konstant må drite? Ellers liker jeg albumet godt, bevares.

Mye bra er allerede nevnt - du burde absolutt føye til på listen:

Closing Time - Tom Waits
Ziggy Stardust - David Bowie
This is Hardcore - Pulp
Let them eat cake - Motorphsyco
Seb's hotel - HGH
Solitary Man - Johnny Cash
Musikk fra Hybridene - Farmers Market
Nevermind - Nirvana
Pablo Honey - Radiohead
In Your Honor - Foo Fighters
Poses - Rufus Wainwright
Musikk - Samvirkelaget
Telling Stories - Tracy Chapman
A Temporary Dive - Ane Brun
The Best of - Depeche Mode (neida, det er ikke feigt)
Alle til Thomas Dybdahl og Kaizers

Og, og dette mener jeg i fullt alvor, Knutsen og Ludvigsens beste.

rajraj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-08-08, 20:48   #57
Pebbles
By the Sea

Pebbles sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er veldig glad i Stone Roses og Suede.

Gammel 04-08-08, 20:50   #58
LilleT
Rastløs dagdrømmer

LilleT sin avatar

Blogginnlegg: 350
LilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nick Cave: Let love in
Pink Floyd: The Wall
Radiohead: Ok Computer
The Doors: The Doors
Madrugada: Industrial Silence

Og for øvrig:
Tom Waits: Blood Money
DumDum Boys: Blodig alvor ...
Allan Edwalls beste
P.J. Harvey: Is this desire?
The Clash: Best of
Seigmen: Metropolis eller Total
LarsWinnerbäck: Söndermarken
Depeche Mode: Black celebration
Jokke: Alt kan repareres (mest fordi den inneholder "Hvis jeg var deg ...". Den eneste sangen som får meg til å grine hver gang jeg hører den ... )
Waterboys: A pagan place
The Smiths: The Queen is dead eller The world won`t listen
Imperiet: Tiggarens Tal
The White Stripes: Elephant
Thinkerbell: Thinkerbell
Bowie: Ziggy Stardust

Gammel 04-08-08, 20:52   #59
Tangina
godtemonster

Tangina sin avatar

Tangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner til
Standard

Åh, hvordan kunne jeg glemme Clash.

Gammel 04-08-08, 20:54   #60
Maverick

Maverick sin avatar

Standard

White Stripes! :noterer:

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:34.