Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Spinoff - Er campingfolka harry?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-07-08, 22:12   #41
Kaprifol
Kjernesnill

Kaprifol sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 89
Kaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Spinoff - Er campingfolka harry?

Men som voksen kan man jo ta med seg vennene sine på storbyferie, reise med venner til en ny gresk øy, leie et hus på en ny strand osv. Variere miljøet. Og så er det jo gøy å møte nye mennesker og nye land. Ny mat. Ny vin.

Fake it 'til you make it
Kaprifol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-07-08, 22:19   #42
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spin Off - Er campingfolka harry?

For et par uker siden var jeg i Indre Østfold og beskuet en campingplass der det var gjengs med blomsterbed og tujahekker rundt forteltet. Jeg må innrømme at jeg fniste litt i skjegget, og ja - jeg synes campingliv à la den TV-serien fra Larkollen er temmelig harry. Sjøl fikk jeg overdose da familien stadig reiste Europa rundt i fuktig, småmuggent familietelt på 80-tallet, men campinghytter er OK, synes jeg.

Gammel 09-07-08, 22:42   #43
Fadese
Originala

Fadese sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 14
Fadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

I skrivende stund sitter jeg i en lånt camingvogn på en campingplass i Grimstad. Og tro det eller ei, det er helt vanlige folk som er her. Riktignok står det tett i tett i tett med campingvogner her, men det føles ikke som privatlivets fred er truet. Jeg tror det har å gjøre med at vi nesten forsvinner i mengden her vi sitter.
Vi har diskutert nettopp dette harrystempelet som campere lett kan få (Skjønt det er vel ikke alle campere som får det: Telter man på fjellet uten sanitæranlegg i nærheten er man sunn og sprek. Det står det respekt av. Å telte på en campingplass er ikke like gjevt, men det er definitivt bedre enn å ha campingvogn, har jeg inntrykk av).
Men altså, vi konkluderte med at dette er middelklassens fordommer, og fordommer baseres som kjent på manglende kunnskap. Så langt har både svensktopmusikk og grilldresser glimret med sitt fravær. Hvem skulle trodd det, etter fem dager på hjul?

Fadese er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-07-08, 22:46   #44
Alexy
Lykkelig nygift.

Alexy sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Alexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg synes faktisk det er hakket mer harry å bare velge en ferieform, og aldri prøve noe nytt. Campingferie er virkelig ferie på ungenes premisser, samme med sydenturer. Storbyferie sammen med mannen min eller ei venninne er utmerket.

Storebror 03 og lillesøster 06.
Alexy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-07-08, 15:41   #45
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Autofil, her.

Det å campe i seg selv gjør vel ikke folk harry?

Jo, gjør det ikke?

Gammel 10-07-08, 17:13   #46
Tammen
Fjott

Tammen sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Blogginnlegg: 12
Tammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Jo, gjør det ikke?

Neida,man kan campe med stil må vite.

Cave ab homine unius libri
Ride si sapis ...
Tammen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-07-08, 17:38   #47
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hehe, cool! Men fytterakkern for en liten blikkboks.

Gammel 10-07-08, 17:49   #48
jane
Har ikke tittel

jane sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
jane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de fleste
Standard

Det er vel forskjell på campere også.

jane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-07-08, 17:50   #49
bina
Ustabil

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 11
bina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Guttemammis, her.

Hehe...jeg er ikke av den oppfatningen
Vi har campingvogn som koster nok pluss mye tilbehør(som man kanskje ikke
trenger, men kjøper allikevel), plassen koster fort 13-14 tusen for en
sesong, sydenturen koster fort 25000.
Vi valgte dette hovedsaklig for ungenes skyld, og at jeg elsker å være ved sjøen!

Det er selvfølgelig billigere med campingvogn enn en hytte med egen strandlinje.....

Jepp. Camping er ikke billig. Men ja, billigere enn hytte. Og det er det jeg oppfatter at campingvogna er for de fleste med fast plass. Et alternativ til hytte. I campingvogn kan du få flott beliggenhet for en egentlig rimelig penge. Rett ved sjøen, ved et vann, eller på fjellet.

bina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-07-08, 17:54   #50
bina
Ustabil

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 11
bina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kasia, her.

Jeg er nok litt farget av å kjenne noen perifere tanter og onkler og venner av foreldre og foreldre/søsken av venner som har campingvogn på fast plass år etter år. Det er knivskarp konkurranse om den fineste vogna, det fineste forteltet, de beste campingduppeditthjelpemidlene, konflikter ved fordeling av de beste plassene, rare konkurranser og om å gjøre å ha flest danseband-cder.

Ja, det er litt harry.

Jeg husker en fyr som sto stolt og fortalte at han hadde den største, fineste vogna på hele campinga og at de andre bare kalte han "Kongen av campingplassen". Så forventet og trodde han at jeg ble fryktelig imponert av det. Men jeg ble jo bare vanvittig lattermild og visste ikke hvor jeg skulle se hen. Han tok hele greia dødsalvorlig så jeg kunne jo ikke akkurat vise han hvor komisk jeg syns det hele var.

"Kongen av campingplassen" er en sang av Ole Ivars. Sangen er morsom, og sannsynligvis var det denne han refererte til.

http://artists.letssingit.com/ole-iv...lassen-27jkw4b

Hvis noen omtaler seg selv som "Kongen av campingplassen" er dette normalt sett med en STOR porsjon selvironi.

bina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-07-08, 17:55   #51
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hasselnøtt, her.

Forøvrig er det omtrent like harry å være livredd for å være mainstream, i frykt for å bli sammenlignet med den gemene hop som pusler i grilldressene sine der nede på bakkenivå.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-07-08, 08:29   #52
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av bina, her.

"Kongen av campingplassen" er en sang av Ole Ivars. Sangen er morsom, og sannsynligvis var det denne han refererte til.

http://artists.letssingit.com/ole-iv...lassen-27jkw4b

Hvis noen omtaler seg selv som "Kongen av campingplassen" er dette normalt sett med en STOR porsjon selvironi.

Ja, jeg har hørt den sangen da. Nei, det var ikke selvironi.

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-07-08, 08:49   #53
MegaMie
Multitaskingmaniac

MegaMie sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Ut mot havet
Blogginnlegg: 162
MegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Vi har campiongvogn på Hemsedal, den brukes hver vinter når vi står på snowboard. Harry? Mulig det. Digg? JA!

Gammel 11-07-08, 08:57   #54
MegaMie
Multitaskingmaniac

MegaMie sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Ut mot havet
Blogginnlegg: 162
MegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Alexy, her.

Jeg synes faktisk det er hakket mer harry å bare velge en ferieform, og aldri prøve noe nytt. Campingferie er virkelig ferie på ungenes premisser, samme med sydenturer. Storbyferie sammen med mannen min eller ei venninne er utmerket.

Det viktigst er at folk gjør det som passer dem best. Om de ter camping, syden eller storby. For noen er det gøy å dra nye steder hver gang, men for andre kan det oppleves som bare stress. Og det blir jo ikke mye til ferie.

Jeg har i mange år vært opptatt av å prøve noe nytt hele tiden, men guud så digg det er å dra tilbake til steder du har vært før også. Kjente gater, steder du vet har god mat osv. Total avslappning.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:13.