Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Er dere flinke til å sakke ned farten på bilen når dere ser noen rir på hest på veien

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 05-07-08, 20:53   #21
Martis
Ute på tur

Martis sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bøgda
Blogginnlegg: 142
Martis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Er dere flinke til å sakke ned farten på bilen når dere ser noen rir på hest på v

Jeg slakker ned farten hvis det er barn eller dyr i nærheten av veien.

Gammel 05-07-08, 22:12   #22
Susse
Gal kattedame

Susse sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Er dere flinke til å sakke ned farten på bilen når dere ser noen rir på hest på v

Som gammel hestejente vet jeg godt hvor skvetne de kan være og slakker godt av og kjører forbi med skikkelig avstand.

Gammel 05-07-08, 22:27   #23
Carrera
Må man ha en tittel?

Carrera sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Om jeg sakker farten eller ikke, det er varierende, ut fra hvordan veien og forbikjøringsmulighetene er. Altså om det er god plass til å svinge godt rundt og forbi hesten eller ikke.

Det jeg er mest obs på med hest i nærheten, er at jeg ikke gjør ting som enten gir en brå lydendring fra bilen, eller en brå unnamanøver. Feks så girer jeg ikke om, så lenge jeg ikke må, for jeg har sett at den lydendringen en giring gir, kan få en hest til å skvette. Jeg svinger også ut i god tid før jeg passerer hesten, slik at jeg ikke skremmer den ved å brått svinge rett bak eller foran den. Og jeg holder jevn fart forbi, uten å gasse på.

Jeg, eller bilen min, var forresten årsak til at ei ungjente fikk seg en flyvetur, med påfølgende landing i en snøhaug en gang...

Jeg hadde stoppet ved skolen, og motoren var av. Men vifta i motoren gikk ennå. Så kommer da denne jenta ridende forbi, og akkurat i det de er på siden av bilen, så stopper vifta i bilen...

Hesten bråskvetter, gjør et par heftige byks, og jenta fløy av. Heldigvis så var den en stor og myk haug med snø der, så hun landet mykt. Og hesten...vel, den løp rett hjem. Heldigvis ikke så langt unna.

Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-07-08, 22:28   #24
Avelonia
Gangster girl

Avelonia sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Hvor: I norge
Avelonia er populærAvelonia er populærAvelonia er populærAvelonia er populær
Standard

Klart jeg gjør det!

Avelonia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-07-08, 22:54   #25
Anne C
Bør lage seg en tittel selv

Anne C sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nå er det uhyre sjeldent jeg møter på hester på de veien jeg ferdes..... Men jeg ville vel kjørt litt saktere.....

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-07-08, 23:04   #26
annemede
Ser lyst på livet

annemede sin avatar

Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg tror jeg faktisk har stoppet helt opp et par ganger pga hester og ryttere som ikke har hatt kontroll på seg selv. Ellers må jeg si at det er en uting at hester skiter på fortau/sykkelsti og at rytteren ikke fjerner møkka.

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-07-08, 23:06   #27
Pelikan
Tåler regn

Pelikan sin avatar

Hvor: Home, but not alone
Blogginnlegg: 24
Pelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de fleste
Standard

Ja, det gjør jeg. Det sitter som en automatisk refleks at når jeg ser hester eller barn, så finner foten bremsen.

Pelikan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-07-08, 23:24   #28
Nooria
Stadig underveis

Nooria sin avatar

Nooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de fleste
Standard

Vel... jeg gjør vel det, men kanskje ikke så veldig. Jeg har egentlig ikke noe særlig greie på hester. Kan ikke huske at det var en del av teorien på førerprøven .

Jeg ble veldig provosert da en kvinnelig rytter bannet høyt etter meg i vinter da jeg kom i skade for å kjøre over en isklump på veien (jeg så ikke isklumpen). Hun mente tydeligvis at jeg var hensynsløs. Min opplevelse av henne var ikke spesielt god heller.

Gammel 05-07-08, 23:32   #29
Angelique
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ

Angelique sin avatar

Blogginnlegg: 297
Angelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt av
Standard

Selvsagt! Alltid.
sakker ned veldig og kjører meget rolig forbi hesten

Hilsen mamma til "hestejente" som har opplevd gale bilførere og vilske hester

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:29.