|
Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#25 |
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Er du for eller mot dødstraff?Det frister å være skikkelig usaklig og snakke utifra følelsene, da er jeg for å torturere slike mennesker så vanvittig at døden blir en luksusferie.
![]() |
#26 |
ctrl+z
|
![]() Sv: Er du for eller mot dødstraff?
Gjør du virkelig? Jeg synes selvsagt også det er forkastelig at noen kan få seg til å torturere, voldta og drepe (spesielt når det angår barn), men jeg tenker vel mer på at de må være alvorlig syke og at de vil komme til å trenge intensiv psykiatrisk behandling. Jeg tror ikke på at noen er gjennomført onde for ondskapens skyld, det ligger da som regel noe bak en så grotesk handling. :blondine:
![]() |
#27 |
Fola Blakken
|
Ja, det kunne jeg også, og sikkert de fleste av oss, så derfor er det godt at vi har en rettssat, og at det ikke er opp til de forulempede å drive straffeutmåling.
![]() |
![]() |
#28 |
Ringskrømt
|
Det gjør jeg også fra tid til annen. Monsteret som drepte de to småjente i Barneheia, kunne jeg drept personlig. (Men jeg vil aldri, aldri være for dødsstraff, uansett!)
![]() |
#29 |
Bedreviter
|
Ja. Det er derfor folk ikke blir satt til å dømme gjerningsmannen selv når noen har gjort noe med ens egne unger. |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Lett rørt
|
Tenkte ikke på psykisk syke mennesker.
![]() |
#31 |
|
Jeg satt omtrent klar med en sløv, gammel saks.
![]() |
#32 |
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Det er nok en fin egenskap hos deg, og den beundrer jeg. Jeg er desverre ikke så "snill". Og hadde noen myrdet mine barn hadde jeg aldri klart å synes synd i dem og tenke at de var alvorlig syke. *ond*
![]() |
#33 |
Superaktiv
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Er du for eller mot dødstraff?Mot |
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
flisespikker
|
Hva slags sykdom tenkte du da på?
![]() |
#36 |
Prematurmamma
|
![]() Sv: Er du for eller mot dødstraff?Jeg er imot dødsstraff. Det eneste tilfellet jeg har vært usikker, var når det gjalt Saddam Hussein. Ikke fordi jeg tenkte "død over Saddam", men fordi det var ganske skummelt å tenke på hva som kunne skje om han fikk leve.
![]() |
![]() |
#37 |
Utålmoooodig
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Trondheim
![]() |
![]() Sv: Er du for eller mot dødstraff?Jeg er mot dødsstraff. Det blir ulogisk for meg, hvordan skal to gale bli rett på en måte?
![]() |
#38 |
Slumrende Ullteppe
|
![]() Sv: Er du for eller mot dødstraff?Av prinsipp er jeg imot dødsstraff uansett hvor avskylig forbrytelsen måtte være.
![]() |
|
|