|
Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Pauset
|
![]() Er du for eller mot dødsstraff?OBS.. sterk link. http://www.dagbladet.no/nyheter/2008/06/17/538467.html |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
© All rights reserved
|
![]() Sv: Er du for eller mot dødstraff?Jeg er mot. En har ingen rett til å drepe et annet menneske, verken i affekt, planlagt eller som straff. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Ekvilist
|
![]() Sv: Er du for eller mot dødstraff?Jeg er i mot, uansett handling. (Har ikke lest linken.) En urett kan ikke gjøres opp med en urett. Det blir helt merkelig at det skal være ulovlig å drepe, og at man skal bli straffet for det - men at man fra statlig hold har lov til å gjøre det samme. Pedagogisk sett blir det litt som å sitte med røyken i hånda, og si til barnet at det ikke burde røyke.
![]() |
#6 |
Lett rørt
|
![]() Sv: Er du for eller mot dødstraff?Om voldsmannen har evne til å fatte omgrepet av det han har gjort, og kan lide med seg selv i årene som kommer pga. sine gjerneinger. Da er jeg i mot dødsstraff. Mener at de fortjener å leve med det.
![]() |
#11 |
Pauset
|
![]() Sv: Er du for eller mot dødstraff?
Det er det jeg tenker også. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Ringskrømt
|
Man kan også søle litt varm kakao på verstingene fra tid til annen.
![]() |
#13 |
Pauset
|
Men det blir litt som å avlive en gal hund liksom. Han beit og da må han dø? Riktig? |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Søt og rar
|
![]() Sv: Er du for eller mot dødstraff?Jeg er mot, uansett handling. Synes det er helt ufyselig å kunne ta liv med loven/dommen i hånda.
![]() |
#16 |
Lett rørt
|
Ja, det blir feil uasett.
![]() |
#17 |
Lesende
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Er du for eller mot dødstraff?Man tar ikke liv, uansett. Annet enn i nødverge for seg selv eller barna. Håper ikke denne blir misforstått. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Bedreviter
|
![]() Sv: Er du for eller mot dødstraff?Jeg er mot dødsstraff, absolutt og uansett hvor bestialsk forbrytelsen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|